12 مدل از انواع بافت مو که این روزها محبوب هستند

به گزارش شیوا مارکت، بافت مو نوعی مدل مو با ساختاری پیچیده است که از در هم تنیدن سه یا چند رشته مو تشکیل می گردد. انواع بافت مو منشأ تاریخی دارند چون در گذشته برای معین کردن قبایل مختلف، موقعیت اجتماعی و طبقه بندی های دیگر اجتماعی از این نوع مدل مو استفاده می کردند. حتی جالب است که بدانید بعضی از بردگان برای ترسیم نقشه فرار موهای خود را می بافتند. امروزه مدل های بافت مو به عنوان مدل هایی برای شرکت در جشن ها، احترام به ریشه های اجدادی، ابراز شخصیت و مد به کار می روند. بافتن مو قدیمی ترین روش برای حالت دادن به آن است و خانم ها در هر سنی و با انواع مو می توانند موهای خود را ببافند. انواع مدل های بافت مو می توانند از موها در برابر آسیب های شدید محیطی نیز محافظت نمایند. در این مقاله، با 12 مدل از انواع بافت مو آشنا می شوید.

12 مدل از انواع بافت مو که این روزها محبوب هستند

1. بافت ساده

برای اینکه انواع بافت مو را امتحان کنید، باید ابتدا بافت ساده مو را بلد باشید یا یاد بگیرید. بافت ساده مو پیچیدگی خاصی ندارد. برای این کار باید موها را به سه قسمت تقسیم کنید و رشته مویی که در کنار سایر رشته موها قرار می گیرد را بارها و بارها به صورت مورب روی رشته موهای میانی قرار بدهید تا به خاتمهی موها برسید. حالا موها را با کش محکم کنید. برای محکم تر کردن بافت موها می توانید یک ربان را لابه لای یکی از رشته موها قرار بدهید و با آن ببافید.

2. بافت فرانسوی

بافت فرانسوی نوعی مدل موی کلاسیک است که در آن موها از تاج سر تا پشت گردن بافته می شوند. این مدل موی زنانه برای همه سنین و انواع مو مناسب است و برای مدل دادن موها به این روش باید رشته های مو را از روی یکدیگر عبور دهید. حتی اگر موهای کوتاهی داشته باشید هم می توانید با استفاده کرم مو یا محصولاتی مانند آن موها را به سبک فرانسوی ببافید.

برای بافت موها به سبک فرانسوی باید ابتدا موها را تمیز، خشک و به سه قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس، رشته موی سمت راست را از رشته موی میانی عبور دهید. بعد از آن، رشته موی سمت چپ را از روی رشته موی میانی نو عبور دهید. موها باید از سمت راست به قسمت میانی برده شوند. تا زمانی که به خاتمهی موها برسید و در حین بافت، تارهای موی بیرون آمده از رشته موها را لابه لای بخش مربوط به خود ببرید. در نهایت، موهای بافته شده را با یک کش مو محکم کنید.

3. بافت هلندی

بافت هلندی نوعی مدل موی بافته شده است که اغلب آن را با بافت فرانسوی اشتباه می گیرند. بااین حال، در مدل موی بافت هلندی، موها از زیر بافته می شوند و حالتی برجسته پیدا می نمایند. به بافت هلندی بافت فرانسوی معکوس هم گفته می گردد.

موهای بافته شده به سبک هلندی مانند رشته های بافته شده جداشدنی از داخل به بیرون به نظر می رسند. این مدل بافت می تواند بافت پایه ای عالی برای مدل موهای شیک تر و زیباتر به کار رود و به یکی از برترین گزینه ها برای جشن های عروسی و مراسم های مهم باشد.

اگر فکر می کنید که موهایتان برای بافت هلندی کوتاه هستند باید بگوییم که اشتباه می کنید. این مدل مو را می توانید روی موهای کوتاه هم اجرا کنید. بافت هلندی یکی از انواع بافت مو است که می توانید آن را هر روز به عنوان مدل موی روزمره به کار ببرید.

برای بافتن موها به سبک هلندی، ابتدا موها را به سه رشته مساوی تقسیم کنید. سپس، رشته موی سمت چپ را از زیر رشته موی میانی عبور دهید. بعد از آن، رشته موی سمت راست را از زیر رشته موی میانی نو عبور دهید. موها را به همین ترتیب ببافید. در حین بافت، تارهای موی بیرون زده از رشته موها را لابه لای بخش مربوط به خود فرو ببرید تا موها مرتب بافته شوند. در آخر، موها را با یک کش مو محکم کنید.

4. بافت تیغ ماهی

بافت تیغ ماهی یکی از انواع بافت مو دخترانه است که از تقسیم کردن موها به دو رشته و بافتن آن ها به صورت متناوب ایجاد می گردد. اگر از بافت مو سررشته ای نداشته باشید، ممکن است این مدل مو در ابتدا برایتان کمی سخت باشد. در این صورت، بهتر است که ابتدا بخش پایینی موها را به این روش ببافید و تمرین کنید. وقتی حرفه ای تر شدید، موها را مثل روش های دیگر از بالا ببافید.

برای آغاز، موهای تمیز و خشک را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. یک تکه کوچک مو از لبه بیرونی یکی از این دو قسمت بردارید و آن را به سمت قسمت دیگر بکشید. این کار را یکی در میان برای هر رشته مو انجام دهید. در حین بافت هم موهای بیرون زده از رشته موها را لابه لای آن ها فرو ببرید. بافت مو را تا خاتمه ادامه دهید و در انتها، موها را با کش مو محکم کنید.

5. بافت جعبه ای

بافت جعبه ای نوعی بافت مو به صورت بافته های کوچک و جداگانه است که با تقسیم مو به قسمت های کوچکتر و بافتن هر قسمت از ریشه تا نوک مو ایجاد می گردد. اگر موهای فری دارید و می خواهید برای نگهداری از آن ها دردسر کمتری متحمل شوید این مدل مو برای شما مناسب است.

برای بافتن موها به این روش از تقسیم کردن موهای تمیز و خشک به قسمت های کوچک آغاز کنید. حالا هر یک از این قسمت ها را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و از ابتدا تا خاتمه ببافید. وقتی بافت همه قسمت ها تمام شد، می توانید همه آن ها را با کش مو ببندید و محکم کنید.

6. بافت آفریقایی

بافت کورنو یا آفریقایی یکی از انواع بافت مو است که قدمت آن به 3هزار سال پیش از میلاد مسیح می رسد. این مدل مو را جنگجویان و پادشاهان برای نشان دادن موقعیت اجتماعی خود انتخاب می کردند. این سبک برای اولین بار در آفریقا دیده شد و امروزه هم بیشتر زنان این قاره موهای خود را به سبک کورنو یا آفریقایی می بافند.

برای بافتن موها به روش آفریقایی باید ابتدا موهای تمیز و خشک را به قطعات کوچک و مستطیلی تقسیم کنید. سپس، هر یک از این قسمت ها را از ریشه تا خاتمه ببافید. در نهایت، رشته موهای بافته شده را با کش مو محکم کنید. مدل موی آفریقایی به مدل موی جعبه ای شباهت بسیاری دارد اما اولی از ریشه موها و روی سر آغاز می گردد و دومی برای بافت موهای بلندتر و شبیه به بافت های ساده است.

7. بافت آپدو

بافت موی آپدو یا حلزونی یکی دیگر از انواع بافت مو است که می توانید از آن برای ایجاد مدل بافت مو نو بهره ببرید. این مدل مو ساده و در عین حال شیک به نظر می رسد و به شما منحصر به فردترین ظاهری که می خواهید داشته باشید را می دهد.

برای بافت مو به روش آپدو باید موهای تمیز و خشک را مانند بافت های فرانسوی و هلندی به سه رشته تقسیم کنید. پس از بافتن موها به این روش، خاتمهی موها را بچرخانید یا جمع کنید و با سنجاق مو محکم کنید. فرایند چرخاندن و سنجاق زدن به موها را آن قدر تکرار کنید تا زمانی که به سبک حلزونی یا آپدوی مورد نظر شما برسند.

8. بافت تاجی

با اینکه بافت هایی مانند فرانسوی، هلندی یا تیغ ماهی هواداران بسیاری دارند اما مدل های بافت مو به این مدل ها محدود نمی شوند. اگر به داشتن یک مدل بافت مو نو فکر می کنید، می توانید بافت تاجی را هم امتحان کنید. این روش یکی دیگر از روش های منحصر به فرد برای مدل دادن به موها است و به شما احساس خاص بودن می دهد. مدل بافت تاجی برای افرادی که موهای نازک و کم پشتی دارند، مناسب است و می تواند ظاهر موهای شما را مرتب کند.

برای بافتن موها به این روش، ابتدا موهای تمیز و خشک را به دو قسمت بالای سر و پایین سر تقسیم کنید. قسمت بالایی را به روش فرانسوی یا هلندی و به سمت پشت سر ببافید. وقتی بافته مو به پشت گردن رسید، آن را با یک کش مو محکم کنید. حالا قسمت پایینی موها را به روش ساده ببافید. بافته پایینی را دور بافته بالایی بپیچید. خاتمهی بافته پایینی را زیر بافته بالایی قرار دهید و آن را با سنجاق سر محکم کنید.

9. بافت آبشاری

بافت آبشاری در هر مهمانی، جشن یا مراسم خاصی همه چشم ها را به موهای شما خیره می نماید. برای ایجاد این مدل مو تارهای مو با دقت در هم تنیده می شوند تا جریان ملایم آب یک آبشار را تداعی نمایند. بافت آبشاری یکی از محبوب ترین انواع بافت مو است که می تواند زنانگی و احساسات عاشقانه شما را به نمایش بگذارد.

برای بافتن موها به این روش باید ابتدا موهای تمیز و خشک خود را به سه قسمت، یکی در بالا، یکی در وسط و دیگری در پایین سر تقسیم کنید. قسمت بالایی موها را به صورت ساده ببافید اما به جای اینکه در هر مرتبه موها را لابه لای یکدیگر بپیچید، بیرونی ترین تارهای مو را رها کنید و اجازه بدهید تا روی قسمت بعدی موها ریخته گردد. این کار را یکی در میان برای بخش های میانی و پایینی موها تکرار کنید. در خاتمه هم موهای بافته شده را با یک کش مو محکم کنید.

10. بافت تیغ ماهی هلندی

در این مدل مو بافت هلندی و تیغ ماهی با یکدیگر ترکیب می شوند تا سبکی منحصر به فرد ایجاد گردد. برای بافت مو به روش تیغ ماهی هلندی، موهای تمیز و خشک را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس، رشته ای کوچک از لبه بیرونی یک قسمت بردارید و آن را به سمت قسمت دیگر بکشید. این کار را دوباره تکرار کنید اما این مرتبه یک رشته کوچک مو را از لبه داخلی همان قسمت بردارید و آن را به سمت قسمت دیگر بکشید.

همین کار را یکی در میان برای دو قسمت موها ادامه دهید. در حین بافت موها هم رشته موهای بیرون زده را لابه لای موها فرو کنید تا مرتب شوند. موها را تا خاتمه ببافید و در نهایت با کش مو محکم کنید و ببندید.

11. بافت بوهو

بافت بوهو یکی از انوع بافت مو است که از سبک بوهمی الهم می گیرد. این مدل مو برای داشتن ظاهری متفاوت و بدون دردسر مناسب است.

برای بافتن موها به سبک بوهو، ابتدا موهای تمیز و خشک را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید. هر یک از این قسمت ها را مانند بافت آفریقایی ببافید. وقتی تمام قسمت ها بافته شدند، آن ها را به آرامی بکشید تا کمی شل شوشند و ظاهری رها و بوهو پیدا نمایند. می توانید بافته های مو را همان طور که هستند رها کنید یا آن ها را بپیچانید تا به شکل بافت حلزونی دربیایند.

12. بافت مارپیچی

بافت مارپیچی به موهای شما مدلی منحصر به فرد، چشم نواز و شیک می دهد. بافت های مارپیچی مو خیره نماینده هستند. اگر در پی یک مدل موی جسورانه و خلاقانه هستید، می توانید بافت مارپیچی را امتحان کنید. این مدل مو به موهای شما پیچ و تابی منحصر به فرد و زیبا می دهد.

برای بافت موها به این روش باید یک رشته مو از سمت چپ سر جدا کنید و آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. حالا یک رشته مو از سمت بالای سر بگیرید و موها را به روش بافت ساده برای یک بار ببافید. پس از آن، سراغ رشته موی دیگری از بالای سر بروید و به همین ترتیب موها را از سمت چپ به راست ببافید تا به صورت مارپیچی دربیایند. در آخر هم خاتمهی موها را با کش مو محکم کنید.

کلام آخر

اگر در پی روشی ساده و منحصر به فرد برای مدل دادن به موها هستید، می توانید بافت مو را امتحان کنید. انواع بافت مو می توانند به موهای شما حالت و استایلی زیبا و خاص بدهند. از روش بافت ساده گرفته تا بافت های تاجی پیچیده، مدل موی بافته شده را می توانید برای هر موقعیت و استایل شخصی امتحان کنید. چه در پی یک ظاهر روزمره کم دردسر باشید و چه مدل موی آسانی برای مناسبت های مختلف بخواهید، انواع مدل های بافت مو می توانند به شما ظاهری شیک و متفاوت بدهند.

شاید بافت مو به روش هایی مانند تیغ ماهی یا تاجی کمی سخت باشد اما ناامید نشوید. با کمی تمرین و خلاقیت می توانید مدل موی بافته شده زیبا و منحصر به فردی برای خود ایجاد کنید. این مدل مو می تواند مطابق با نیازها و ترجیحات شما باشد و استایل شخصی و خاص شما را در هر موقعیتی به نمایش بگذارد. برای تمرین بافت مو از موهای بلند و خاتمهی موها آغاز کنید. پس از یاد گرفتن روش های مختلف بافت مو می توانید بافت مو از بالای سر را آغاز کنید و همواره استایلی مجذوب کننده داشته باشید.

منبع: tutorialspoint

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 خرداد 1403 بروزرسانی: 16 خرداد 1403 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 30131

به "12 مدل از انواع بافت مو که این روزها محبوب هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 مدل از انواع بافت مو که این روزها محبوب هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید