12 نکته ایمنی در سفرهای بین المللی

به گزارش شیوا مارکت، نکات ایمنی در سفرهای بین المللی

هنگامیکه به یک سفر بین المللی می روید، موارد بسیاری هستند که می توانند حتی از خود سفر برایتان هیجان انگیزتر باشند. وقتی از کشور خارج می شوید با فرهنگ های زیبای سراسر جهان روبرو می شوید. با این وجود بسیاری از افراد از ترس خطرناک بودن سفرهای بین المللی جوانب احتیاط را رعایت می کنند. در بیشتر موارد، سفر در سراسر جهان بسیار ایمن است. با این حال رعایت برخی اقدامات ایمنی باعث می شوند تا از سفر خود نهایت لذت را ببرید. در این متن با خبرنگاران همراه باشید تا با برخی از نکات ایمنی در سفرهای بین المللی آشنا شوید:

12 نکته ایمنی در سفرهای بین المللی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

1. چکاپ پزشکی و واکسن را از قلم نیاندازید

یکی از مهم ترین نکات ایمنی که در سفرهای بین المللی باید به آن توجه کنید، چکاپ پزشکی است. همیشه قبل از سفرهای خارجی از سلامت جسمی خود اطمینان حاصل کنید و در جریان مسائل بهداشتی کشوری که قصد سفر به آن را دارید قرار بگیرید. پیش از سفر به بسکمک از کشورهای خارجی حتما باید واکسن بزنید، بنابراین از اطلاعات واکسیناسیون و تزریق واکسن پیش از سفر اطمینان حاصل نمایید.

2. از مدارک خود کپی الکترونیکی تهیه نمایید

قطعا هنگام سفر به خارج از کشور مدارک بسکمک با خود حمل می کنید. قبل از عزیمت، از اطلاعات واکسیناسیون، برنامه سفر، کارت بیمه پزشکی، گذرنامه، بلیط هواپیما، بیمه سفر و ویزا پشتیبان الکترونیکی تهیه کنید. پرونده را برای خود ایمیل کنید و در صندوق ورودی ایمیل نگه دارید. رعایت این نکته ایمنی در سفرهای بین المللی باعث می شود تا در صورت از بین رفتن یا آسیب رسیدن مدارک، از طریق اطلاعات تلفن هوشمند خود به آنها دسترسی داشته باشید.

3. همه چیز را با هم حمل نکنید

شاید دوست داشته باشید تمامی پول نقد، کارت های اعتباری، شناسنامه و چک های مسافرتی را در کیف پول خود نگه دارید. اما توصیه ما به شما این است که از این کار اجتناب کنید. هنگام گشت و گذار در شهر، هرگونه پول، کارت اعتباری، شناسنامه و چک هایی را که به کار شما نمی آیند، در صندوق امانات اتاق هتل بگذارید و درب آن را قفل نمایید. همچنین اقلام پولی و شناسایی که باید به همراه داشته باشید را به صورت جداگانه با خود حمل کنید و همه را در یک کیف قرار ندهید. با رعایت این نکته در سفرهای بین المللی، در صورت سرقت کیف پول خود، می توانید بخشی از پول و مدارکتان را از دسترس سارقان دور نگه دارید.

4. در جیب پشت خود چیزی حمل نکنید

حالا که صحبت از سرقت شد باید بگوییم جیب بری در مناطق خاصی در سراسر دنیا رایج است و بله، جیب برها در کمین گردشگران نشسته اند! بنابراین وسایل ضروری و اشیاء گرانبهایتان از جمله کیف پول، کیف پول کوچک، کلیدهای اتاق و … را در جیب پشت خود نگه ندارید. با این کار شما به هدفی آسان و در دسترس برای جیب برها تبدیل خواهید شد.

5. وسایلتان را از جلوی چشمتان دور نکنید

شاید دوست داشته باشید کیفتان را به پشت صندلی آویزان کنید یا آن را پایین پاهایتان قرار دهید. اما این کار ایده خوبی نیست. چرا که ممکن است توجهتان به اطراف و جاهای دیدنی شهر جلب شود. بهتر است که کیفتان را در آغوشتان نگه دارید و یا جلوی پاهای خود زیر میز بگذارید و بندهای آن را به دور پایتان بپیچید.

6. هنگام ترک محلی که در آن هستید به پشت سر خود نگاه کنید

رعایت نکته ایمنی اخیر در سفرهای بین المللی، معمولا به شما کمک می کند تا وسایلتان را جا نگذارید و به علاوه، اگر بند کیف خود را دور پایتان بپیچید، هنگام بلند شدن از جایتان متوجه آن خواهید شد. اما بیشتر افراد وقتی می خواهند به مقصد بعدی بروند، اغلب وسایل شخصی خود را پشت سرشان جا می گذارند. پس همانطور که می روید، به جایی که نشسته بودید نگاهی بیندازید، تا مطمئن شوید کیف، کیف خرید و یا هر وسیله مهم دیگری را که همراهتان داشته اید، فراموش نکرده اید.

7. اشیاء گران قیمت خود را در خانه بگذارید

استفاده از جواهرات مورد علاقه تان در طول سفر یا عکسبرداری با دوربین گران قیمتی که به تازگی خریده اید، ممکن است وسوسه انگیز به نظر برسد، اما از این کار اجتناب کنید! اگر با پوشیدن لباسهای مختلف و انواع جواهرات گران قیمت، شروع به گشت و گذار در شهر کنید، به سارقان اعلام می کنید که هدفی مناسب برایشان هستید. سعی کنید ساده و متناسب با مکانی که از آن بازدید می کنید لباس بپوشید و دوربین خود را نیز در مواردی که از آن استفاده نمی کنید مخفی کنید.

8. با غریبه ها صحبت نکنید

حتما در طول سفر خارجی با مردم آن کشور روبرو شده و صحبت خواهید کرد. در واقع می توان گفت ملاقات با افراد جدید، بهترین بخش سفر است. با این حال فریب افراد را نخورید و داستان زندگی یا اطلاعات شخصی خود را برای آن ها بازگو نکنید. به آنچه به فرزندانتان می گویید بیندیشید و خودتان هم به این توصیه ها پایبند باشید. با غریبه هایی که به نظر، افراد قابل اعتمادی نمی آیند صحبت نکنید، از آن ها غذا ونوشیدنی قبول نکنید و با آنها جایی نروید، مگر اینکه با راهنمای تور خود هماهنگ کرده باشید.

9. به گدایان کمک نکنید

در هر کشوری مناطقی وجود دارند که مردم آن از فقر رنج می برند. بهتر است بدون هماهنگی با افراد آگاه و یا تور لیدر خود، از این مناطق عبور نکنید و مهم تر اینکه به افراد نیازمند این مناطق کمک نکنید. درست است که قصد شما کمک به آن ها است، اما اگر واقعا علاقه دارید که راهی برای کمک به آن ها پیدا کنید، می توانید در مورد خیریه های محلی تحقیق کنید و از این طریق به نیازمندان کمک کنید.

10. با سارقان درگیر نشوید

نکته مهمی که در سفرهای بین المللی باید به آن توجه کنید و در مورد قبل نیز به آن اشاره شد این است که، حتی اگر متاسفانه قربانی کلاهبرداری شدید، قهرمان بازی درنیاورید! به جای تلاش برای درگیر شدن با مجرم، وسایل خود را بدون مقاومت به او بدهید. کارت های اعتباری، شناسنامه و چک مسافرتی شما ارزش جراحت یا مرگ را ندارد! به سرعت وسایل خود را به سارق بدهید و به محض اینکه خود را از مهلکه نجات دادید، برای گزارش حادثه، خود را به نزدیکترین کنسولگری کشورتان و یا مرجعی مناسب برسانید.

11. کارت اعتباری خود را در کافی نت ها استفاده نکنید

با ظهور اینترنت، مجرمان راهی جدید برای سرقت هویت پیدا کرده اند. کافی نت ها در میان گردشگران بسیار محبوب هستند. در حالی که با خوردن یک فنجان قهوه و با خیال راحت، در تلاش هستید تا آخرین جزئیات ماجراجویی خود را برای خانواده و دوستانتان ایمیل کنید، مجرمان در کمین شما نشسته اند و برای به دست آوردن اطلاعات کارت اعتباری شما، از رایانه های کافی نت استفاده می کنند، بنابراین حتما هزینه استفاده از رایانه را با پول نقد پرداخت کنید.

12. بیمه مناسب داشته باشید

بسکمک از افراد گمان می کنند که حادثه برای آن ها اتفاق نمی افتد و در نتیجه برای سفر خارجی نیاز به بیمه مسافرتی ندارند. بیمه درمانی شما ممکن است برخی از پوشش های بین المللی را برای شما فراهم کند، اما این احتمال هم وجود دارد که در صورت حضور در خاک بیگانه، بیماری زمینه ای، آسیب دیدگی یا فوت را به طور کامل تحت پوشش قرار ندهد. حتی دارایی هایتان را هم باید از اتفاقاتی که ممکن است دلایلی بسیار ساده داشته باشند مصون نگه دارید و آن ها را بیمه کنید. قبل از عزیمت برای سفر خارجی مطمئن شوید که شما، همسفران و کلیه مواردی که در این سفر همراه خود دارید، به درستی و با پوشش کامل بیمه شده اند.

شاید با خواندن این نکات از سفر خارجی دلسرد شوید، اما سفر به سراسر دنیا یکی از سودمندترین و مهیج ترین تجربه هایی است که هر کسی می تواند در زندگی خود داشته باشد. لزوما نباید به تمام سفرها با ترس نگاه کنید. کافی است که قبل و در طول سفر خارجی، تمام جوانب احتیاط را در نظر بگیرید و با عمل به این 12 نکته ایمنی در سفرهای بین المللی، اوقات فوق العاده و فراموش نشدنی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

منبع: فلای تودی
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 28427

به "12 نکته ایمنی در سفرهای بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 نکته ایمنی در سفرهای بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید