3 دلیل شکست اپل تی وی پلاس تا کنون

به گزارش شیوا مارکت، اپل در هنگام معرفی سرویس استریم ویدیوی +Apple TV به صورت اغراق آمیزی گفت جهان شاهد یک سرویس خدمات استریم تغییردهنده بازی خواهد بود.

3 دلیل شکست اپل تی وی پلاس تا کنون

آیا اپل در ادعای خود صادق است؟ اپل تی وی پلاس چقدر مشترک و بازدیدنماینده دارد و آیا به یک جریان مهم بازار استریم تبدیل شده است؟ در رسانه ها و فضای مجازی چقدر درباره فیلم ها و سریال های این سرویس ویدیویی صحبت می شود و در میان دوستان و آشناهای شما، کدام یک اپل تی وی پلاس را دنبال می نمایند؟

در حالی که نتفلیکس یک طرف جنگ استریم ویدیو واقع شده است و فیلم های با کیفیت بالا فراوری می نماید؛ دیزنی در سوی دیگر این جنگ است و این وسط اپل یک فراورینماینده فیلم بی اثر است که صدایش به کسی نمی رسد.

در زیر دلایل مهمی که باعث شکست سرویس اپل تی وی پلاس تا به اینجا شده را آنالیز می کنیم تا تعیین شود اپل علاوه بر اینکه نتوانسته یک رقیب برای نتفلیکس باشد؛ بلکه نمی تواند کاری که شرکت دیزنی در ابتدای راه سرویس استریم خود انجام داد را تکرار کند:

1- گاهی اوقات رایگان کردن کافی نیست

در زمان آغاز به کار سرویس اپل تی وی پلاس، فقط 10 درصد از مشتریان اپل که واجد شرایط استفاده سرویس 12 ماهه رایگان بودند؛ استفاده از این سرویس را پس از سه ماه رد نکردند. خریداران آیفون، آیپد، اپل تی وی، مک و آیپد تاچ می توانند تا یک سال اشتراک رایگان این سرویس را داشته باشند.

تجزیه و تحلیل اطلاعات بازار توسط موسسه Sacconaghi نشان می دهد حتی این تعداد از مشتریان هم سراغ فیلم های اپل تی وی پلاس نرفتند و مشاهده رایگان آن ها را پس از فیلم های سرویس های اشتراکی معروف قرار دادند.

ظاهرا مشتریان اپل ترجیح می دهند چیزی که رایگان نیست را بیشتر بها داده و در اولویت قرار دهند و سرویسی که رایگان است را ارزش کمتری بدهند. اپل در هفته های پس از راه اندازی این سرویس از پخش تبلیغات نکاسته است و نمایش تبلیغات خود را دارد؛ یعنی اپل نمی خواهد از درآمدهای خود بکاهد یا به روش های غیر عرف دنبال جذب مخاطب برود.

سایت آمازون سال ها است که یک سرویس Prime Video را برای کاربران وفادار خود راه اندازی نموده است ولی باز هم این کاربران ترجیح می دهند زمان بیشتری برای استریم محتوای ویدیویی نتفلیکس صرف نمایند که البته برایش هزینه هم می پردازند ولی روی آمازون به طور رایگان در دسترس است.

درک آنچه در ذهن مشتری می گذرد؛ بسیار سخت است. گاهی اوقات ترجیح می دهند 4.99 دلار در ماه بپردازند ولی تا فرصت دارند از پلتفرم 12 ماهه رایگان اپل تی وی پلاس استفاده ننمایند.

2- اپل هنوز آنچه را که می خواهید ارائه نمی دهد

مشکل دوم سرویس استریم ویدیوی اپل به خود محتوا برمی شود. اپل با تکیه بر تجربه سال ها فروش و رندرهای دیجیتالی روی آی تونز تصور می نماید رگ خواب مخاطب را می داند ولی در عمل فقط دو سریال این شبکه به نام های The Morning Show و See توانستند برای خود مخاطبانی دست و پا نموده و شاهد ریویوها و اظهارنظرهایی درباره اش هستیم.

شاید هم این دو سریال در بین 20 فیلم برتر سال قرار بگیرند ولی 18 فیلم بعدی از کدام سرویس ها هستند؟

نتفلیکس هشت سال پیش با ساخت Lilyhammer وارد بازار فراوری محتوای مالتی مدیا شد که نمایش چندان بدی هم محسوب نمی شد. این سرویس استریم عملا با House of Cards وارد رقابت با دیگر شرکت ها شد و خودش را به عنوان یک سازنده فیلم و سریال عنوان نمود.

دیزنی هولو هم پس از ساختن Handmaids Tale و پیش تر از آن East Los High و Freakish وارد بازار رقابتی شد. اما اپل هنوز نتوانسته محتوایی را فراوری کند که در میان کاربران شور و هیجان به وجود بیاورد و آن ها را تشویق به تماشا به هر قیمتی کند.

3- فاقد محتواهای جایگزین است

اپل سعی دارد محتواهای اختصاصی خودش را داشته باشد ولی برای مردمی که هم اکنون به چندین سرویس استریم فیلم و سریال دسترسی دارند؛ تنوع و داشتن فهرستی بلند و طولانی از محتواهای جایگزین بسیار بیشتر اهمیت دارد.

سرویس های نتفلیکس، هولو، آمازون پریم، دیزنی پلاس و غیره به خوبی این موضوع را دانسته و با اشتراک گذاری محتواهای خود و تبادل فیلم و سریال سعی می نمایند همه گونه مشتری را روی سرویس خود نگه دارند.

اپل اصرار بر فراوری محتوای اختصاصی دارد و شاید هم کیفیت فراوریات آن بالاتر از رقبا باشد و مشترکان شاهد فیلم های کیفی بالایی باشند ولی چند درصد از مردم حاضر هستند پول بیشتری بدهند که فقط محتواهای اختصاصی اپل را ببینند.

منبع

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16416

به "3 دلیل شکست اپل تی وی پلاس تا کنون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 دلیل شکست اپل تی وی پلاس تا کنون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید