330 هکتار از بافت کرمانشاه تاریخی است

به گزارش شیوا مارکت، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: 330 هکتار از بافت کرمانشاه در محدوده بافت تاریخی وجود دارد که در دهه های گذشته غفلت هایی برای حفاظت از آن وجود داشته که متاسفانه امروز شاهد تخریب و مسائل زیادی در این محدوده هستیم.

330 هکتار از بافت کرمانشاه تاریخی است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی این استان، امروز سه شنبه 31 اردیبهشت 98 در برنامه زنده رادیویی صدای شهر شبکه زاگرس که همزمان پخش تلویزیونی هم داشت و به مناسبت هفته میراث فرهنگی برگزار گردید، از مناسب سازی اماکن مهم گردشگری برای بازدید معلولان و ساخت سالن های معرفی در محوطه ها تاریخ اطلاع داد.

او در ادامه گفت: در راستای الکترونیک کردن خدمات از روش های جدید و دیجیتال برای معرفی آثار در محوطه های تاریخی استفاده نموده ایم.

وی با بیان اینکه برای خدمات مناسب به گردشگران در کنار آثار تاریخی احتیاج به یک سری زیرساخت ها از جمله پارکینگ داریم، اضافه نمود: برای احداث پارکینگ در محدوده تاق بستان و سایر آثار داخل شهر باید بخش خصوصی با هماهنگی شهرداری ورود کند.

وی گفت: مجلس شهرداری ها را مکلف نموده است که بناهایی را که به بافت تاریخی آسیب می رسانند تخریب کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه تاکید نمود: ضعف تبلیغات گردشگری و رویداد سازی دو عامل اصلی حضور کم گردشگران در استان با وجود همه ظرفیت های بیشمار استان است.

قادری با اشاره به اینکه برای تبلیغات گردشگری و رویداد سازی برنامه های گسترده ای را در دست اقدام است، گفت: کرمانشاه پایتخت نوروز ایران از جمله این رویدادها بود که انجام شد و در سال های آینده نیز تداوم خواهد داشت.

وی اضافه نمود: به همین دلیل به دنبال میزبانی رویداد بین المللی گردشگری روستایی 2020 هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان همچنین در ادامه گفت: گردشگری شهری احتیاج به حمایت و همراهی شهرداری هستیم و برای باز آفرینی شهری باید کارگروه هایی شکل گیرد که نقشه های این باز آفرینی تهیه گردد.

قادری بیان داشت: این آمادگی را داریم که کسانی که مالکیت خانه های تاریخی را دارند با حفظ و احیای بنا برای تغییر کاربری به عنوان مجموعه های فرهنگی، پذیرایی و یا اقامتی مجوزهای لازم را بدهیم.

وی گفت: ساختمان اداره کار و ساختمان شهرداری از جمله بناهای با ارزش کرمانشاه هستند، مکاتبه هایی با استاندار و شهردار داشته ایم حاضریم تبدیل به موزه استاندارد کنیم.

این مسئول مرمت بازار احتیاجمند همراهی مردم و شهرداری و نهادهای دیگر از جمله آب و فاضلاب و آب منطقه ای است. مرمت های بازار را در اولویت قرار داده ایم که از هفته آینده مرمت بخش دیگری از بازار را آغاز می کنیم.

قادری در انتها گفت: احداث سه بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرستان های روانسر، اسلام آباد، صحنه در امسال در دستور کار قرار گرفته است.

safariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9378

به "330 هکتار از بافت کرمانشاه تاریخی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "330 هکتار از بافت کرمانشاه تاریخی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید