نوروزگاه در 17 نقطه آذربایجان غربی برگزار می گردد

به گزارش شیوا مارکت، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: سال جاری نوروزگاه در 17 نقطه از استان همزمان با عید نوروز برگزار می گردد.

نوروزگاه در 17 نقطه آذربایجان غربی برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، جلیل جباری اظهار کرد: سال جاری در 17 نقطه از استان مراسم نوروزگاه برگزار می گردد.

او ادامه داد: از این تعداد دو منطقه در ارومیه و مابقی در سطح شهرستان های استان خواهد بود که با برگزاری مراسم جشن نوروزگاه به استقبال سال نو می روند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی اضافه نمود: در این راستا با فرمانداران و مسئولین نهادهای ذیربط شهرستان های مختلف هماهنگی ها و برنامه ریزی هایلازم بعمل آمده و از هم اکنون زمان و مکان اجرای این مراسم را در 17 شهرستان استان پیش بینی نموده ایم.

او بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی تاکید دارد که این مراسم، حتما در جوار آثار و مکان های تاریخی- فرهنگی پربازدید شهرستان ها برگزار می گردد تا بازدیدکنندگان و مسافران علاوه بر بازدید از این آثار، از نزدیک با فرهنگ و رسوم نقاط مختلف استان نیز آشنا شوند و در این راستا هر ساله نیز نوروزگاه ها در آذربایجان غربی در مکان های تاریخی برگزار می گردد.

جباری اعلام نمود: در مراسم نوروزگاه، آئین و رسوم محلی و بومی استان از قبیل بازی های بومی - محلی، رسوم محلی پیشواز از نوروز، اجرای موسیقی بومی، شعر و آواز خوانی به اجرا در می آید.

او توضیح داد: در کنار اجرای مراسم ویژه نوروزگاه غرفه های صنایع دستی، سوغات، خوراک و غذاهای بومی محلی در همه شهرهای استان برپا خواهد شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه ستاد اجرایی خدمات سفرهای استان با تشکیل کارگروه ها و جلسات متعدد و کمیته های تخصصی در مرکز استان و نیز 17 شهرستان برنامه ریزی های لازم را برای ایام نوروز انجام می دهد، بیان کرد: دستگاه های اجرایی همه امکانات لازم برای پذیرایی از مسافران و گردشگران را فراهم نموده اند.

آذربایجان غربی دارای بیش از یک هزار و 600 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و 2 اثر ثبت شده جهانی شامل قره کلیسای چالدران و تخت سلیمان تکاب است و سه گنبد و بازار تاریخی ارومیه، غار سهولان مهاباد و تالاب کانی برازان مهاباد، موزه مردم شناسی ارومیه، کوه زندان تکاب، کلیسای حضرت مریم، غار تمتمان، دژ بسطام، عمارت کلاه فرنگی ماکو، خانه انصاری، مسجد جامع و مسجد سردار ارومیه از جمله آثار تاریخی آذربایجان غربی به شمار می رود.

تور پاریس: تور پاریس: سفر به نگین شهر ها اروپا و فرانسه

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9265

به "نوروزگاه در 17 نقطه آذربایجان غربی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوروزگاه در 17 نقطه آذربایجان غربی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید