8 پیش بینی برای گوشی های هوشمند سال 2019

به گزارش شیوا مارکت، بالاخره سال 2018 به انتها رسید و وارد سال 2019 شدیم. در این مدت مطالب زیادی در مورد مرور سال 2018 و پیش بینی سال 2019 منتشر نموده ایم. ولی در این میان، قصد داریم تعدادی پیش بینی برای وضعیت کلی گوشی های هوشمند در سال 2019 مطرح کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

8 پیش بینی برای گوشی های هوشمند سال 2019

افزایش رقابت بین گوشی های گیمینگ

اگر اندکی اهل پیگیری خبرهای مربوط به گوشی های هوشمند باشید، احتمالاً متوجه شده اید که در سال 2018-به خصوص در کشور چین-گوشی های گیمینگ هواداران پروپاقرص زیادی پیدا کردند. ما حالا شاهد عرضه گوشی های گیمینگ باکیفیتی همچون Razer Phone 2، ایسوس ROG Phone و شیائومی Black Shark هستیم.

با توجه به اینکه در سال آینده تقریباً تمام پرچم داران اندرویدی از تراشه های 7 نانومتری قدرتمندی مانند اسنپدراگون 855 استفاده می نمایند، گوشی های گیمینگ برای اینکه بتوانند حرف بیشتری برای گفتن داشته باشند، باید قابلیت های جذاب تری را ارائه دهند. احتمالاً شاهد تعبیه سیستم های خنک نماینده بهتری خواهیم بود. شاید هم از کنترلرهای بهتری بهره ببرند، برای نمایشگرها رفرش ریت (Refresh Rate) بالاتری ارائه نمایند و علاوه بر این موارد، شاید مجهز به قابلیت های نرم افزاری جذاب تری شوند.

افزایش تعداد دوربین ها

اگر سال 2018 سال دوربین های سه گانه بود، پس در دنیای گوشی های هوشمند احتمالاً سال 2019 سال دوربین های چهارگانه یا حتی دوربین های پنج گانه خواهد بود. در این سال، شرکت های سازنده گوشی های هوشمند با ترکیب دوربین های تله فوتو، واید، سیاه وسفید و تشخیص عمق، کیفیت عکس برداری را ارتقا دادند. همچنین در سال 2019 احتمالاً شاهد افزایش تعداد دوربین های سلفی در گوشی های هوشمند مختلفی خواهیم بود. در ضمن نباید گوشی نوکیا 9 را از قلم بیندازیم که از دوربین پنج گانه بهره می برد و اگر این پنج دوربین بتوانند نتایج قابل توجهی را به وجود بیاورند، شاید دیگر شرکت ها هم به همین سمت حرکت نمایند.

2018 سال بسیار مهمی برای دوربین گوشی های هوشمند بود

خداحافظی از بریدگی نمایشگر، سلام به نمایشگر حفره دار

تقریباً در تمام فهرست های مربوط به آینده گوشی های هوشمند در سال 2019، نام نمایشگرهای حفره دار دیده می گردد. علاوه بر سامسونگ که در این زمینه نمایشگرهای Infinity-O را معرفی نموده، هواوی هم در دو تا از گوشی های خود از این نمایشگر استفاده نموده است و با توجه به این روند، مطمئناً چنین نمایشگرهایی به بسیاری از گوشی های هوشمند سال 2019 راه پیدا می نمایند.

این فناوری هنوز در اول راه قرار گرفته است و مثلاً با پیشرفت آن، سازندگان می توانند سنسورهای بیشتری مانند سنسورهای مربوط به تشخیص چهره سه بعدی را در داخل این حفره ها تعبیه نمایند. علاوه بر این، سامسونگ مدتی قبل اعلام نمود که در حال نهایی کردن تکنولوژی تعبیه انواع سنسورها-از جمله دوربین-در زیر نمایشگر است و این یعنی تا انتهای سال 2019، شاید شاهد عرضه دوربین زیر نمایشگر خواهیم بود.

برو کنار ناچ؛ 2019 سال نمایشگر حفره دار است

ارائه اپلیکیشن های غیرمتمرکز پیشرفته برای جلوگیری از مرگ ارزهای مجازی

اگرچه در سال 2018 ارزهای مجازی وضعیت مناسبی نداشتند، اما اپلیکیشن های غیرمتمرکز (dApp) مبتنی بر بلاک چین همچنان پتانسیل زیادی برای ارائه قابلیت های جذاب دارند. این اپلیکیشن ها می توانند ارز مجازی اختصاصی خود را هم ارائه دهند تا کاربران بتوانند با پرداخت مبلغی تعیین، از بهترین قابلیت های آن ها بهره مند شوند.

در این میان، نباید ترکیدن حباب ارزهای مجازی را از قلم بیندازیم. ارزش بیت کوین در عرض تقریباً 12 ماه، از 17100 دلار به حدود 3700 دلار رسیده است و به نظر می رسد این ارزها دیگر به سمت یک آینده درخشان حرکت نمی نمایند. در سال 2019 اگر با بهره گیری از تکنولوژی بلاک چین شاهد عرضه اپلیکیشن های غیرمتمرکز مفیدی باشیم، شاید بتوان به آینده این ارزها امیدوار شد ولی اگر این موضوع محقق نگردد، احتمالاً شاهد مرگ تدریجی آن ها خواهیم بود. در ضمن امیدواریم در این سال شرکت دیگری به فکر ساخت گوشی بلاک چین نیفتد.

عمر باتری گوشی های هوشمند بهتر نمی گردد

در زمینه گوشی های هوشمند، یکی از بخش هایی که در چند سال گذشته پیشرفت محسوسی نداشته، بخش باتری ها است و با توجه به گزارش های منتشر شده، در سال 2019 هم نباید انتظار چنین پیشرفتی را داشته باشیم. علی رغم تمام پیشرفت های به دست آمده در صرفه جویی در مصرف انرژی، ما مرتباً راه های جدیدی برای افزایش مصرف انرژی پیدا می کنیم. این افزایش مصرف می تواند مربوط به افزایش قدرت پردازنده ها، بازی های باکیفیت تر، نمایشگرهای روشن تر و با رزولوشن بالاتر، محتواهای HDR، دوربین های چندگانه یا حتی اینترنت 5G باشد. علاوه بر این، حتی اگر گوشی ها مثلاً ظرفیت باتری را 20 درصد افزایش دهند، این افزایش می تواند انرژی نمایشگر را برای مثلاً یک ساعت بیشتر از حد انتظار تأمین کند که چنین موضوعی چندان مورد توجه کاربران قرار نمی گیرد. به همین خاطر ما بی صبرانه منتظر توسعه باتری هایی هستیم که بتوانند انرژی گوشی را برای چند روز تأمین نمایند؛ اما چنین پیشرفتی در تکنولوژی باتری ها حداقل در سال 2019 امکان پذیر نخواهد شد.

همچنان برای ارائه آپدیت های اندروید پای منتظر می مانیم

یکی از مهم ترین ضعف های گوشی های هوشمند اندرویدی، تأخیر در دریافت مهم ترین به روزرسانی های نرم افزاری است. اگرچه هواوی در هفته های گذشته اندروید پای را برای بسیاری از پرچم داران خود عرضه کرد، اما دیگر شرکت ها مانند سامسونگ، ال جی و HTC به این زودی ها چنین آپدیتی را به صورت گسترده عرضه نخواهند کرد. در این میان، شرکت های کوچک تر عملکرد بهتری داشته اند که در این میان می توانیم به شرکت وان پلاس اشاره کنیم. با توجه به این روند، بسیاری از پرچم داران اندرویدی در سال 2019 هم مانند گذشته، خیلی دیرتر از حد انتظار اندروید پای را دریافت خواهند کرد.

عرضه گوشی های مجهز به 16 گیگابایت حافظه رم

یکی دیگر از ترندهای دنیای تکنولوژی که احتمالاً در سال 2019 هم ادامه پیدا می نماید، افزایش حافظه رم گوشی های هوشمند است. در اواخر سال 2018، شاهد معرفی نسخه مک لارن گوشی وان پلاس 6T بودیم که از 10 گیگابایت حافظه رم بهره می برد. همچنین می توانیم به لنوو Z5 پرو GT هم اشاره کنیم که مجهز به 12 گیگابایت حافظه رم است. با توجه به این روند، در سال 2019 احتمالاً شاهد افزایش بیش از پیش حافظه رم گوشی های اندرویدی خواهیم بود. اگرچه 8 گیگابایت حافظه رم یک حد منطقی برای بسیاری از پرچم داران به نظر می رسد، ولی در سال 2019 برخی از شرکت ها صرفاً برای اینکه بتوانند مدتی در سرخط خبرها قرار بگیرند، گوشی هوشمند مجهز به حافظه رم بالاتر را عرضه خواهند کرد.

یک گوشی اندرویدی به چه مقدار حافظه رم احتیاج دارد؟

تکنولوژی اینترنت 5G کم سروصداتر از حد انتظار خواهد بود

در ماه های اخیر، روزبه روز به حجم خبرهای مربوط به تکنولوژی اینترنت 5G افزوده شده است و بسیاری از شرکت ها اعلام نموده اند به زودی نخستین گوشی 5G خود را معرفی می نمایند. اما باید بگوییم که عملکرد این تکنولوژی حداقل در ابتدای کار، مطابق انتظارات نخواهد بود. اگر ابتدای عرضه تکنولوژی 4G را به یاد داشته باشید، پس می توانید انتظارات خود را واقعی تر کنید. در ابتدا، فقط تعداد محدودی از شهرها در کشورهای تعیینی این فناوری را ارائه می دهند که آنتن دهی آن هم چندان عالی نخواهد بود. علاوه بر این، باید انتظار افزایش شدید مصرف باتری در هنگام استفاده از اینترنت 5G را داشته باشید. البته تمام این صحبت ها به معنای دست کم دریافت پتانسیل های این تکنولوژی نیست. اما حداقل در سال 2019، نباید انتظار زیادی از اینترنت 5G داشته باشیم.

طوفان اینترنت 5G در راه است؛ فریب آن را نخورید

پیش بینی های شما برای گوشی های هوشمند سال 2019

در رابطه با وضعیت گوشی های هوشمند سال 2019، چه پیش بینی هایی می توانید مطرح کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

بزرگ ترین شکست های گوشی های هوشمند در سال 2018

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 2593

به "8 پیش بینی برای گوشی های هوشمند سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 پیش بینی برای گوشی های هوشمند سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید