آخرین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در دنیا ، ویروس به سوئیس هم رسید

به گزارش شیوا مارکت، عبور تعداد مبتلایان از مرز 1000 نفر در کره جنوبی، ثبت نخستین موارد ابتلا در سوئیس، اتریش و کروواسی در قاره اروپا و رسیدن پای ویروس به آمریکای لاتین آخرین خبرهای مربوط به کرونا در گوشه و کنار دنیاست.

آخرین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در دنیا ، ویروس به سوئیس هم رسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، کووید-19 یا همان کروناویروس حالا دیگر از چین تا دورترین نقاط دنیا رسیده و نخستین مورد بیمار مبتلا در برزیل هم گزارش شده است. افزایش تعداد افراد مبتلا به کرونا در کره جنوبی به بیش از هزار نفر و کاهشی شدن فرایند ابتلا در چین یکی از دلایلی است که کارشناسان سازمان دنیای بهداشت معتقدند در خارج از مرزهای چین تقریبا هیچ کشوری برای رویارویی و مبارزه با این ویروس آمادگی کافی ندارد.

جهش ناگهانی تعداد بیماران مبتلا به کرونا در ایتالیا همسایه های کشور چکمه ای اروپا را هم درگیر کرده است. سوئیس و اتریش و کمی آن سوتر کروواسی نخستین موارد کرونا را ثبت و گزارش کردند و انتظار می رود در روزهای آینده تعداد مبتلایان در قاره سبز افزایش چشمگیر داشته باشد. نکته جالب اینکه ساختمان مرکزی سازمان دنیای بهداشت در شهر ژنو واقع شده است؛ جایی که در تلاش است مردم و کشورها را برای مبارزه با ویروس مرموز آماده کند.

بروس ایلوارد، رئیس گروه کارشناسان اعزامی به چین از سوی سازمان دنیای بهداشت اقدام های جدی این کشور را در قرنطینه شهرها و جلوگیری از شیوع گسترده بیماری می ستاید و در عین حال می گوید: خارج از مرزهای چین کمتر کشوری هست که آماده مبارزه با شیوع کرونا باشد. شما باید برای مدیریت شرایط در ابعاد بسیار گسترده آماده باشید و باید خیلی زود دست به کار شوید. بر اساس هشدار WHO، کروناویروس از سطح اپیدمی (فراگیری) گذشته و به مرز پندمیک (همه گیری دنیای) رسیده است.

ویروس کرونا 2715 نفر را در چین به کام مرگ کشانده و 78000 نفر را مبتلا کرده است. روز چهارشنبه 52 مرگ با کرونا در داخل چین گزارش شد که کمترین میزان در سه هفته گذشته بود و هیچ کدام هم به خارج از مرزهای شهر ووهان و استان بحران زده هوبی مربوط نبود. در 24 ساعت گذشته 406 نفر در چین مبتلا شدند (پنج نفر خارج از هوبی) و تعداد مرگ و میر در دیگر نقاط دنیا از 40 نفر فراتر رفت. تعداد مبتلایان هم 2700 مورد است.

در شرایطی که به نظر می رسد چین در پایدار کردن شرایط به موفقیت رسیده، در کره جنوبی اوضاع چندان خوب نیست. فقط در روز چهارشنبه 169 مورد تازه به جمع بیماران افزوده شد تا تعداد مبتلایان به 1146 برسد. از این تعداد، 11 نفر تا امروز کشته شده اند. یکی از سربازان آمریکایی مستقر در پایگاه نظامی نزدیک شهر دئگو از جمله مبتلایان به کروناست که در همان پایگاه قرنطینه شده است.

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16411

به "آخرین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در دنیا ، ویروس به سوئیس هم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در دنیا ، ویروس به سوئیس هم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید