آزمایش کامیون خودران 18 چرخ در جاده های تگزاس شروع شد

به گزارش شیوا مارکت، یورونیوز: استفاده آزمایشی از کامیون های 18 چرخ در بزرگراه های استان تگزاس در جنوب آمریکا شروع شد.

آزمایش کامیون خودران 18 چرخ در جاده های تگزاس شروع شد

این کامیون ها که از رادار، اسکن های لیزری، دوربین و آنتن های جی پی اس استفاده می نمایند با نرم افزار راهنمایی گر خود در تماس هستند. قرار است پیش از صدور مجوز برای حرکت این کامیون ها در جاده های استان تگزاس چند آزمایش مختلف انجام گردد تا مسئولان از ایمنی این کامیون ها اطمینان حاصل نمایند.

استان تگزاس طی سال های گذشته به مرکز صنعت رو به رشد خودروهای بدون راننده در آمریکا تبدیل شده است. طرح استفاده از کامیون های بزرگ خودران در تگزاس را شرکت ویمو (Waymo) وابسته به آلفابت، کمپانی مادر گوگل به اجرا گذاشته است.

پیر فرانسوا لوفو، مدیر واحد توسعه شرکت ویمو درباره استفاده آزمایشی از کامیون های خودران می گوید: هر بار که ما یک مایل یا یک کیلومتر در زندگی واقعی طی می کنیم با تغییر صدها شاخص در رایانه هزار موقعیت دیگر را شبیه سازی می کنیم.

مرکز پشتیبانی شرکت ویمو در شهر دالاس، سومین شهر پرجمعیت تگزاس در راستای طرح استفاده از کامیون های خودرو در دست احداث است. امبارک (Embark) و آرورا (Aurora) از دیگر شرکت هایی هستند که در زمینه ساخت کامیون های خودران در تگزاس فعالیت می نمایند.

یکی از دلایل فعالیت شرکت های ساخت کامیون های خودران در تگزاس آمار بالای رانندگان کامیون و مهندسان ماهر در این استان است. هوای آفتابی این استان بزرگ نیز زمینه مناسبی را برای استفاده از حسگر کامیون های خودران فراهم نموده است. از سوی دیگر مکزیک 85 درصد از کالاهایش را از راه زمینی و از مسیر تگزاس صادر می نماید.

با این حال مهمترین علت جذب شرکت های سازنده کامیون های خودران به تگزاس قوانین آسان گیر آن برای خودروهای بدون راننده است. در قانونی که در سال 2018 در تگزاس تصویب شد عملا برای خودروهای بدون راننده موقعیتی مشابه خودروهای عادی در نظر گرفته شده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 5 دی 1401 بروزرسانی: 5 دی 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 30003

به "آزمایش کامیون خودران 18 چرخ در جاده های تگزاس شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش کامیون خودران 18 چرخ در جاده های تگزاس شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید