آزمون آیلتس چیست؟ هرآنچه که از آزمون آیلتس باید دانید

به گزارش شیوا مارکت، رپرتاژ آگهی - آزمون آیلتس (IELTS) یکی از معتبرترین و در عین حال معروف ترین آزمون ارزیابی مهارت زبان انگلیسی است. سالانه بیش از دو میلیون نفر به جهت مهاجرت و ادامه تحصیل متقاضی شرکت در این آزمون هستند. آیلتس به عنوانی مدرکی معتبر برای ورود به دانشگاه های اروپا، آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند و مهاجرت به کشور های انگلیسی زبان شناخته می شود.

آزمون آیلتس چیست؟ هرآنچه که از آزمون آیلتس باید دانید

آزمون آیلتس تمام مهارت های انگلیسی مورد نیاز شرکت کننده در زندگی روزمره را مورد ارزیابی قرار می دهد. اگر کنجکاو شده اید که آزمون آیلتس چیست ؟ چه مهارت هایی را مورد ارزیابی قرار می دهد؟ نحوه محاسبه نمره آن چگونه است؟ و بسکمک سوالات دیگر، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

آزمون آیلتس چیست؟

آیلتس IELTS مخفف عبارت International English Language Testing System است که به معنای سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است. این آزمون یکی از با ارزش ترین و معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی است که توسط دانشگاه کمبریج در انگلستان، شواری فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می شود.

منبع: سایت ویکیپدیا

لازم به ذکر است که پایه گذاران این آزمون، دانشگاه کمبریج در انگلستان، شواری فرهنگی بریتانیا هستند که بعدها، در سال 1989، با پیوستن مرکز آیلتس استرالیا این آزمون رونق دوچندان پیدا کرد.

این آزمون اکنون در بیش از 270 مرکز امتحانی در 110 کشور جهان برگزار می شود. شما با شرکت در این آزمون و کسب نمره قابل قبول، می توانید برای ادامه تحصیل در دانشگاههایی نظیر آکسفورد و کمبریج اقدام کنید. بنابراین می توان گفت که این آزمون معتبرترین و پرطرفدارین آزمون زبان برای افرادی است که قصد مهارت یا تحصیل به خارج از کشور را دارند.

سوالات این آزمون به گونه ای هوشمندانه با کمک تیمی از جامعه شناسان، روانشناسان، زبان شناسان و متخصص های آزمون طراحی می شوند. علاوه بر این، سیستم نمره دهی این آزمون مطابق با استانداردهای بین المللی است که کاملا نمایانگر میزان تسلط داوطلب به زبان انگلیسی است.

اگر بخواهید بیشتر در مورد آزمون آیلتس چیست؟ بدانید، باید با مهارت هایی که در این آزمون مورد ارزیابی قرار می گیرد، آشنا شوید. پس در ادامه همراه ما باشید.

آزمون آیلتس چه مهارت هایی را مورد ارزیابی قرار می دهد؟

در آزمون آیلتس چهار مهارت شنیداری (Listening)، گفتاری (Speaking)، نوشتاری (Writing) و درک مطلب (Reading) را مورد ارزیابی قرار می دهد. تعداد سوالات هر مهارت و مدت زمانی که برای پاسخ به آن ها در نظر گرفته شده به تفکیک در ادامه آمده است.

  • مهارت شنیداری: (h3)این مهارت دارای چهار بخش است که در مجموع 40 سوال دارد. مدت زمان در نظرگرفته شده برای پاسخ به این سوالات 30 دقیقه است.
  • مهارت گفتاری: (h3) این مهارت را با مصاحبه 15 دقیقه ای، مورد ارزیابی قرار می دهند.
  • مهارت خواندن: (h3) این مهارت از سه بخش و 40 سوال تشکیل شده است. مدت زمان لازم برای پاسخ به این سوالات 60 دقیقه در نظر گرفته شده است.
  • مهارت نوشتاری: (h3) این مهارت نیز از دو بخش تشکیل شده است که 60 دقیقه فرصت دارید که سوالات این بخش

پاسخ دهید.

در ادامه پاسخ به سوال آزمون آیلتس چیست؟ باید با نحوه نمره دهی این آزمون آشنا شوید.

نحوه نمره دهی آزمون آیلتس چگونه است؟

آزمون آیلتس نمره ای بین صفر تا 9 را برای نشان دادن میزان تسلط شما به مهارت های چهارگانه درنظر گرفته است. به این معنای که به هر مهارت آزمون، نمره ای بین صفر تا 9 اختصاص داده شده است. علاوه بر این، نمره دیگری با عنوان نمره کلی یا Overall نیز در کارنامه شما آورده می شود که از میانگین گیری نمرات تمام مهارت ها بدست می آید؛ این نمره نیز طبیعتا بین صفر تا 9 است.

بنابراین این آزمون چیزی به عنوان نمره قبولی ندارد. به عبارت دیگر، نمره ای که دریافت می کنید نشان دهنده میزان تسلط شما به زبان انگلیسی است. اما دقت داشته باشید که برای ورود به دانشگاه مورد نظر خود و یا دریافت ویزای مهاجرتی و کار نیاز به اخذ حداقل نمره اعلام شده توسط این سازمان ها و دانشگاه ها خواهید داشت.

به طور کلی نمره 5 نشان دهنده سطح تسلط متوسط شما به زبان انگلیسی است و نمره 6 به بالا نیز میزان تسلط بالای شما به زبان انگلیسی را نشان می دهند.

برای آنکه بتوانید نمرات قابل قبولی را در آزمون کسب کنید، نیاز به مطالعه و قرارگرفتن در جهت درست آموزشی دارید. ما در موسسه زبان انگلیسی کوئیک با سالها تجربه در زمینه آموزش مهارت های آزمون آیلتس در این جهت در کنار شما خواهیم بود. با ما می توانید در کمترین زمان ممکن، بیشترین بازده را داشته باشید و هر چه سریعتر به نمره مورد نیاز خود در آزمون های آیلتس آکادمیک و جنرال دست پیدا کنید.

انواع آزمون آیلتس کدامند؟

این آزمون در دو نوع آزمون آکادمیک (Academic) و جنرال (General Training) برگزار می شود. در ادامه این دو نوع معرفی شده است.

  • آیلتس آکادمیک (Academic): (H3) همان طور که از نام آن پیداست، اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه انگلیسی زبان را دارید باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنید.
  • آیلتس جنرال (General Training): (H3) این آزمون برای افرادی مناسب است که می خواهند به کشور انگلیسی زبان مانند انگلیس، استرالیا، امریکا و… یا کشوری که زبان رسمی آن انگلیسی است مانند عمان، امارات و … مهاجرت کنند. آزمون جنرال برای ورود به دانشگاه های این کشور ها مناسب نیست.

بنابراین، اینکه کدام نوع از این آزمون برای شما مناسب است، وابسته به هدف شما از اخذ مدرک آیلتس دارد.

برای تکمیل اطلاعات خود در مورد آزمون آیلتس چیست، بهتر است کمی بیشتر در مورد تفاوت این دو نوع آزمون آیلتس بدانید.

تفاوت انواع آزمون آیلتس چیست؟

این دو نوع آزمون به دلیل نیاز دانشگاه ها به ارزیابی دقیق تر مهارت های نوشتاری و درک مطلب داوطلبان خود، بوجود آمده است. به عبارت دیگر، تفاوت این دو آزمون در مهارت های نوشتاری و درک مطلب است و دو بخش دیگر آزمون یعنی شنیداری و گفتاری هر دو نوع آزمون، یکسان است.

بخش درک مطلب آزمون آکادمیک بر روی موضوعات دانشگاهی و علمی تمرکز دارد. بنابراین، کمی این سوالات سخت تر و همچنین محدودتر هستند.

بخش نوشتاری آزمون آکادمیک مربوط به موضوعات علمی و دانشگاهی است. همان طور که گفته شد مهارت نوشتاری در دو بخش مورد ارزیابی قرار می گیرد. در بخش اول آزمون آکادمیک، گراف و یا نموداری را در اختیار داوطلب قرار می دهند تا درباره آن بنویسد. در بخش دوم آن، نیز باید داوطلب در مورد موضوعی که به او داده می شود، با تعداد کلمات تعیین، محتوایی را بنویسد. این بخش نیز نسبت به آزمون جنرال سخت تر است.

حال که در این آزمون شرکت کرده اید برای استعلام نمره خود باید به کجا مراجعه کنید؟ اگر امکان استعلام نمره توسط دانشگاه یا سفارت وجود دارد؟ در ادامه همراه ما باشید تا به این سوالات پاسخ داده شود.

چه راهی برای استعلام نمره آیلتس وجود دارد؟

داوطلب نیز می تواند بعد از گذشتن دو هفته از آزمون با مراجعه به سایت شورای فرهنگی بریتانیا، کارنامه خود را مشاهده کند.

علاوه بر این، امکان دسترسی به نمره و استعلام کارنامه شما فقط در اختیار دانشگاه ها و سفارت هایی است که در لیست شورای فرهنگی بریتانیا ثبت شده اند. به عبارت دیگر، تمام اطلاعات شما به صورت حفاظت شده در اختیار سازمان های مورد تایید قرار می گیرد. این خود نشان دهنده نقطه قوت این آزمون است.

امکان ارسال کارنامه برای دانشگاه یا سفارت توسط صادر کننده کارنامه

بیشتر افرادی که در این آزمون شرکت می کنند، قصد دارند کارنامه آن را برای دانشگاه یا سفارت کشور مقصد خود ارسال کنند. یکی از ویژگی های جالب و کاربردی این آزمون، امکان ارسال کارنامه توسط شورای فرهنگی بریتانیا به مقصد های مورد نظر شما به صورت رایگان است.

البته ارسال رایگان برای تعداد محدودی مقصد درنظر گرفته شده است. اگر تصمیم ارسال به تعداد بیشتری مقصد داشته باشید، می توانید با پرداخت هزینه آن، در خواست ارسال کارنامه آیلتس را داشته باشید.

جمع بندی

آزمون آیلتس معتبرترین و پرطرفدار ترین آزمون زبان بین المللی است که مورد تایید تمامی کشور های انگلیسی زبان است. در این مقاله درصدد پاسخ به سوال آزمون آیلتس چیست برآمدیم که در مجموع می توان گفت، این آزمون در دو نوع جنرال و آکادمیک، به ترتیب برای مهاجرت کاری و ادامه تحصیل طراحی شده است. در هر دو نوع این آزمون چهار مهارت شنیداری، گفتاری، درک مطلب و نوشتاری را مورد ارزیابی قرار می دهد. اما کمی تفاوت در دو مهارت نوشتاری و درک مطلب دارند.

ما در موسسه کوئیک در کنار شما هستیم تا با صرف زمان کم، بتوانید بهترین نمره را در آزمون آیلتس کسب کنید. می توانید برای دریافت راهنمایی در مورد شرکت در کلاس های آمادگی موسسه کوئیک با مشاوران ما تماس بگیرید. موسسه کوئیک با سالها تجربه در زمینه آزمون آیلتس می تواند شما را به نتیجه دلخواه خود برساند.

مجله واحدی: مجله واحدی: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 26770

به "آزمون آیلتس چیست؟ هرآنچه که از آزمون آیلتس باید دانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمون آیلتس چیست؟ هرآنچه که از آزمون آیلتس باید دانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید