آسیب نزدن حفاری مترو به چشمه علی و برج طغرل

به گزارش شیوا مارکت، ایسنا/ براساس سخنان شهردار منطقه 20، آسیب نزدن حفاری مترو به چشمه علی و برج طغرل بچشم می خورد.

آسیب نزدن حفاری مترو به چشمه علی و برج طغرل

داستان چیست؟

فرهاد افشار درباره تاثیرات حفاری تونل مترو خط 6 بر آثار و اماکن میراثی و تاریخی این منطقه از جمله چشمه علی و برج طغرل ضمن رد شایعه کج شدن برج طغرل بدلیل حفاری تونل مترو گفت: بحث تهیه طرح توسعه جنوبی خط 6 مترو در حالی مطرح شد که این طرح به تصویب وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رسید. با توجه به تخریب های احتمالی دستگاه TBM و ارتعاشات حرکتی مترو روی آثار تاریخی، کارشناسان میراث فرهنگی اصلاحیه ای را در جهت حفاری تعریف کردند که باعث می گردد جهت حفاری به جای خیابان ابن بابویه که در فاصله 160 متری خط مترو قرار گرفته است، در خیابان شهید غیوری در فاصله 440 متری مترو شکل بگیرد تا با این کار فاصله ایمن با آثار تاریخی مانند برج طغرل رعایت گردد و این آثار از تخریب مصون بمانند.

بیشتر بخوانیدبرج طغرل در ورامین | برجی با پلان ستاره ای شکل

وی درباره شرایط چشمه علی شرح داد: بستر سنگی در بالادست چشمه علی جهت آب را به دلیل حفاری مترو تغییر داده بود که بعد از ساخت تونل جریان های آبی که در محل وجود داشت جهت خود را پیدا نموده و اکنون شرایط چشمه در بسیاری از این جهتها به حالت طبیعی خود برگشته است. هرچند که شاید در برخی نقاط نشتی وجود داشته باشد که با اتمام ساخت تونل مترو در خط 6، چشمه علی به صورت کامل به حالت قبلی خود برخواهد گشت.

بیشتر بخوانیدسفری لذت بخش به چشمه علی

شهردار منطقه 20 درباره نقدها حسن خلیل آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران مبنی بر کج شدن برج طغرل یادآور شد: این طرح با رصد و پایش مستمر میراث فرهنگی در حال اجرا است و آسیبی به برج طغرل به دلیل حفاری خطوط مترو وارد نشده و نقدها اعضای شورا ناظر بر وزارت میراث فرهنگی است.

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: همگردی
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20539

به "آسیب نزدن حفاری مترو به چشمه علی و برج طغرل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیب نزدن حفاری مترو به چشمه علی و برج طغرل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید