آمار بیکاری برای اولین بار کاهش یافت ، دولت در فکر افزایش قدرت خرید مردم است

به گزارش شیوا مارکت، سخنگوی دولت در خصوص آمار ارائه شده پیرامون نرخ اشتغال گفت: براساس گزارش سازمان برنامه و بودجه آمار بیماری مزمن بیکاری انتقال یافته از سال های گذشته نیز کاهش یافته است.

آمار بیکاری برای اولین بار کاهش یافت ، دولت در فکر افزایش قدرت خرید مردم است

علی ربیعی، سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص بیان جزئیات آمار اشتغال که در تابستان 98 منتشر شد، گفت: در بخش های تولید مولد رویش داشتیم که شواهد تامین اجتماعی هم این آمار را تایید می کند.

وی افزود: خالص اشتغال ایجاد شده در روستا افزایش یافته و در یک سال اخیر 844 هزار شغل ایجاد شده است. این در حالیست که نرخ مشارکت نیز رو به افزایش است.

ربیعی با بیان اینکه این آمار به دلیل وجود بیکاری نهفته چندان برای مردم ملموس نیست، گفت: ما بیکاری نهفته داشتیم. بیش از سه میلیون و 400 هزار نفر سال ها بیکاری را تحمل کردند که بسیاری از آنها بچه های دهه 60 بودند.

سخنگوی دولت ادامه داد: این افراد علی رغم ورود به دانشگاه، با چهار الی پنج سال تاخیر وارد بازار کار شدند. ما نوعی بیکاری انتقال یافته از دوره های قبل داریم به همین دلیل افزایش نرخ اشتغال چندان ملموس نبوده است.

وی با اشاره به اینکه نیاز اشتغالی کشور با توجه به پنجره های جمعیتی سالانه بیش از یک میلیون است، یادآور شد: این آمار درستی است. پنجره جمعیتی و بیماری بیکاری مزمن که از سال های پیش تسری پیدا کرده کار را مشکل کرده اما دولت مترصد ایجاد اشتغال است.

ربیعی با اشاره به گزارش روز گذشته نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص آمار بیکاری به دولت گفت: براساس این گزارش برای اولین بار آمار بیکاران مزمن تسری پیدا کرده به سال های بعد نیز کاسته شده و این اتفاق، اتفاق مبارکی است.

سخنگوی دولت گریزی به مسئله تحریم و نقش آن در موضوع اشتغال زد و گفت: اساسا نسبت بین تحریم و ریزش نیرو نسبت قابل توجهی است، اما تحریم ها فرصت های شغلی را نیز برای بخش هایی که در گذشته مورد توجه نبودند، فراهم کرده است.

وی ادامه داد: به نظر می رسد سیاست کاهش واردات نیز بر اشتغال موثر بوده، چون اساسا سیاستی که ما در کاهش واردات داشتیم جدای از اینکه برخی از صنایع ما را دچار مشکل کرد برخی دیگر بازار داخلی پیدا کردند.

ربیعی با اشاره به آثار تورم بر زندگی مردم و اینکه دولت به دنبال راه چاره برای افزایش قدرت خرید مردم است، گفت: این اتفاق برای برخی فروشندگان آثار مثبتی داشت البته دولت در این میان به فکر افزایش قدرت خرید مردم نیز است.

تور پاریس: تور پاریس: سفر به نگین شهر ها اروپا و فرانسه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 11725

به "آمار بیکاری برای اولین بار کاهش یافت ، دولت در فکر افزایش قدرت خرید مردم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار بیکاری برای اولین بار کاهش یافت ، دولت در فکر افزایش قدرت خرید مردم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید