موسسه سرم سازی رازی مانع خروج ارز از کشور می گردد

به گزارش شیوا مارکت، سرپرست بخش شیمی و تأمین مواد اولیه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: با جایگزینی مواد اولیه فراوری داخل به جای مشابه خارجی، از خروج ارز از کشور جلوگیری کردیم.

موسسه سرم سازی رازی مانع خروج ارز از کشور می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمد زالی، سرپرست بخش شیمی و تأمین مواد اولیه موسسه رازی با اشاره به اینکه در بخش شیمی، تامین مواد اولیه و محیط کشت 3 آزمایشگاه از جمله تامین آب و تامین مواد اولیه وجود دارد، اظهار کرد: آزمایشگاه تامین آب موسسه که در این بخش قرار گرفته است، وظیفه تامین آب بخش عمده موسسه در فرآیند های بیولوژیک را بر عهده دارد و در راستای رسالتی که در تامین مواد اولیه بر عهده داریم به ماده ای به نام سدیم هیدروکساید یا سودسوزآور احتیاج داریم که تاکنون از کشور عربستان وارد می شد.

زالی با اشاره به اینکه با توجه به کارکرد سدیم هیدروکساید در این موسسه ضروری است از کیفیت بالا و بهداشتی استفاده گردد و دارای الزامات خاصی است، افزود: در امسال برای خرید این ماده شیمیایی با افزایش قیمت بسیار زیادی روبرو شدیم و بر اساس شناختی که از ظرفیت های بازار فراوریات شیمیایی کشور داشتیم، در نهایت پس از مذاکره با چندین شرکت داخلی، با یک شرکت به نتیجه رسیدیم.

سرپرست بخش شیمی، تامین مواد اولیه موسسه رازی با اشاره به اینکه این شرکت که تمامی استاندارد های لازم برای سلامت و کیفیت را داراست با قیمتی بسیار بسیار کمتر از مشابه خارجی آن این محصول را فراوری نموده، اعلام نمود: با توجه به وجود شعبه ای از کارخانه فراوری نماینده این ماده در اشتهارد، سهولت تامین آن نیز از دیگر مزیت های آن به شمار می رود. چراکه تاکنون برای واردات این محصول مراحل بسیار دشواری را طی نموده و بعضا ماه ها منتظر می ماندیم.

وی ادامه داد: پس از خریداری 100 کیلوگرم از این محصول و تایید بخش کنترل کیفیت و رضایت از محصول در زمان استفاده، در نهایت ضمن تایید معاونت فراوری تصمیم بر آن شد تا به جای استفاده از سود عربی با قیمتی گزاف، از سودسوزآور فراوری داخلی استفاده کنیم و به این ترتیب با توجه به احتیاج بخش، بالغ بر 150 میلیون تومان صرفه جویی ارزی برای موسسه ایجاد شد.

زالی با اشاره به اینکه مسلما اقدام پیچیده ای در این خصوص انجام نشده، اما شکستن چنین تابو هایی از احتیاج های مبرم موسسه محسوب می گردد و ریسک های زیادی برای مجریان این امر به دنبال دارد، گفت: بخش شیمی در این خصوص پیش قدم شد و این روند با جایگزینی فراوری داخلی سایر محصولات نیز ادامه پیدا خواهد نمود.

وی اعلام کرد: بر این اساس می توانیم بعضی احتیاج های موسسه که با قیمت گزاف به وسیله واردات تامین می گردد و روند فراوری را به دلیل تحریم ها دچار مشکل می نماید، بومی سازی نموده و نسبت به فراوری آن در داخل موسسه اقدام کنیم.

سرپرست بخش شیمی، تامین مواد اولیه موسسه رازی افزود: این نوید را می دهیم که با یاری تمامی همکاران حاضر در بخش شیمی نسبت به این مهم اقدام نموده و به همین دلیل از همکارانی که معتقدند می توانند در این زمینه به ما یاری نمایند، استقبال می کنیم چراکه ظرفیت فراوری و بومی سازی بعضی احتیاج های موسسه در بخش شیمی وجود دارد.

وی به نقش همکاران بخش از در اجرایی شدن این مهم اشاره نمود و افزود: بازار مواد شیمیایی در کشور پیشرفت های خوبی داشته و پتروشیمی ایران در سال های اخیر نسبت به فراوری ترکیبات زیادی اقدام نموده و شرکت های دانش بنیان زیادی در این زمینه در کشور وجود دارد که می توان از آنان به نحو احسن بهره گرفت. این کار علاوه بر اشتغالزایی، از وقفه در فراوری نیز جلوگیری می نماید.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 12550

به "موسسه سرم سازی رازی مانع خروج ارز از کشور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسسه سرم سازی رازی مانع خروج ارز از کشور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید