آمار وزیر ارتباطات لرزه بر تن همدان انداخت ، واکنش استاندار همدان

به گزارش شیوا مارکت، استاندار همدان در واکنش به توییت وزیر ارتباطات گفت: آن تعداد شماره ای که وزیر ارتباطات بیان نموده به همدان سفر کردند افرادی هستند که زادگاهشان اینجاست و پس از تعطیلی به منزل خود آمده اند.

آمار وزیر ارتباطات لرزه بر تن همدان انداخت ، واکنش استاندار همدان

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، به نظر می رسد اتخاذ راه حل کارگشا برای ممنوعیت ورود و خروج غیرضروری در همدان مغفول مانده است، اتفاقی که وزیر ارتباطات در حساب توئیتری خود هم به آن خاطرنشان کرد، بیشترین جذب مسافر از تهران به همدان.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توییتی در حساب کاربری خود، آمار مسافران نوروزی که تا به امروز از تهران خارج شدند را خاطرنشان کرد. جهرمی بر اساس اینترنت مصرفی مردم اطلاع داد که تا به امروز یک میلیون نفر از پایتخت خارج شده اند.

جهرمی در توییتر خود نوشت: مصرف اینترنت نشون میده، نوروز حدود یک میلیون نفر از تهران رفتن بیرون که نوروز قبل 4میلیون نفر بوده. خروجی قم حدود 40هزار نفر. هرمزگان و یزد و بوشهر هم خروجی داشتن. اما همدان بیشترین جذب رو داشته، ده درصد این جمعیت. بعدش لرستان و چهارمحال و کرمانشاه. شمال و مشهد جذبش خیلی کم بوده

این توییت که صبح دوم فروردین رسانه ای شد همدانی ها را نگران کرد. شرایط موجود بیانگر آن است که به کارگیری راه حلهای اجرایی برای ممنوعیت هر گونه ورود و خروج از همدان توسط مسئولان ارشد و نهادهای اصلی لازم بود که به کار برده نشد.

متاسفانه در بحران دنیای ناشی از شیوع ویروس کرونا بنابر آمار سازمان بهداشت دنیای، ایران پس از چین و ایتالیا دارای بالاترین نرخ همه گیری در دنیا است، امروز سرخط توییت وزیر ارتباطات مبنی بر بیشترین جذب مسافر نشان داد راه کارهایی که باید برای ممانعت از حضور مسافران در همدان یا درست انجام نشده و یا آن قدر ضعیف بودند که راهگشا نبوده است.

در همدان بعضی منابع اطلاع رسانی تنها به توصیه برای عدم خروج از شهر و منزل اکتفا کردند و به آماده نبودن شرایط برای پذیرش مسافران؛ اما در عمل اتفاق خوبی برای همدان رقم نخورد.

تا به امروز در شهر همدان جز درخواست از مردم برای عدم حضور در سطح شهر و مسافران برای عدم سفر به استان هیچ مداخله ای صورت نگرفته و دلیل آنکه هنوز عده ای از مردم هشدارها را جدی نگرفته اند آن است که هیچ عزم عملی در میان مسئولان دیده نمی گردد.

عدم اعمال ممنوعیت در فعالیت های غیرضروری و تعطیلی مکان های تجمع مانند بازارها نه تنها منجر به گسترش دامنه بحران و افزایش فشار بر بیمارستان ها و کادر درمانی و پرستاری می گردد؛ بلکه خسارت اقتصادی را نیز به سبب طولانی کردن مدت بحران افزایش می دهد. مردم همدان قطعا درک خواهند کرد که یک قرنطینه عمومی در مدت کوتاه بسیار کم خسارت تر از یک بحران طولانی مدت است اما بر این مهم توسط مسئولان استانی هیچ تاکید عملی جدی نشد.

نهادهایی همچون استانداری، شهرداری ها، فرمانداری ها، میراث فرهنگی و... باید با بکارگیری راه حلهای اجرایی هر گونه ورود و خروج از شهر را به جز در موارد خاص و اضطراری ممنوع اعلام می کردند که اعلام نشد و با اتخاذ تدابیر لازم تامین نیازهای مردم به اقلام روزمره را در اولویت قرار می دادند که این مهم نیز محقق نشد.

  • شماره های مدنظر وزیر ارتباطات مربوط به همدان است | پذیرش مسافر نداریم

استاندار همدان در واکنش به توئیت وزیر ارتباطات گفت: آن تعداد شماره ای که وزیر ارتباطات بیان نموده به همدان سفر کردند افرادی هستند که زادگاهشان اینجاست و پس از تعطیلی به منزل خود آمده اند.

سیدسعید شاهرخی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در واکنش به توییت وزیر ارتباطات اظهار کرد: هیچ گونه مسافری در استان همدان نداشته و نداریم و هتل ها، مدارس و مهمانپذیرها در استان تعطیل است. وی اضافه کرد: در تماسی که با وزیر ارتباطات داشتم خاطرنشان کردند در پیغام ذکر شده تحلیل در خصوص شماره هایی است که از تهران خارج و به استان های مختلف از جمله همدان رفته اند.

استاندار همدان گفت: آن تعداد شماره ای که وزیر ارتباطات بیان نموده به همدان سفر کردند افرادی هستند که زادگاهشان همدان است و پس از تعطیلی ایام به منزل و بین خانواده خود آمده اند. وی در انتها اظهار کرد: شماره این افراد موجود است و طی پیغامکی از آنها خواسته ایم در مرحله اول به شهر مبدا بازگردند، در غیر این صورت از منزل خارج نشوند.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 17580

به "آمار وزیر ارتباطات لرزه بر تن همدان انداخت ، واکنش استاندار همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار وزیر ارتباطات لرزه بر تن همدان انداخت ، واکنش استاندار همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید