آمریکا: با خلع سلاح هسته ای تدریجی پیونگ یانگ مخالفیم

به گزارش شیوا مارکت، استیو بیگان نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی روز دوشنبه در یک سخنرانی گفت که واشنگتن خلع سلاح هسته ای تدریجی کره شمالی و از بین بردن زرادخانه هسته ای آن به صورت مرحله ای را رد نموده و آمریکا می تواند زمینه های دیگری به جز برطرف تحریم ها را به عنوان رویکردی مرحله ای به کره شمالی پیشنهاد دهد.

آمریکا: با خلع سلاح هسته ای تدریجی پیونگ یانگ مخالفیم

وی در ادامه گفت: دیپلماسی هنوز کاملا زنده است و در حالی که ما پیشرفت زیادی طی شش ماه گذشته نداشته ایم اما همچنان در تعامل تنگاتنگ با همتایان خود در کره شمالی هستیم.

نماینده آمریکا در امور کره شمالی احتمال برگزاری نشست سوم میان رهبران دو کشور را رد نکرد و گفت که این موضوع در نهایت به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا وابسته است.

سه روز پیش یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت دولت این کشور در مذاکرات با کره شمالی رویکرد گام به گام را دنبال نمی نماید.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود به رسانه های آمریکایی گفت موضع دولت ترامپ خلع کامل سلاح های هسته ای کره شمالی به عنوان پیش شرط برای سایر اقدامات است.

بعد از شکست دور جدید مذاکرات سران آمریکا و کره شمالی در ویتنام آژانس های اطلاعاتی کره جنوبی سه شنبه هفته جاری اعلام کردند بعضی شواهد نشان می دهند کره شمالی احتمالا در حال بازسازی یک سایت موشکی است که پیشتر به آمریکا وعده داده بود آن را تخریب می نماید.

معین نیست که فرایند بازسازی این سایت چه زمانی شروع شده، اما خبر مربوط به آن در حالی منتشر شد که یک هفته قبل تر اختلاف نظر میان واشنگتن و پیونگ یانگ موجب شد تا مذاکرات میان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ویتنام، نیمه کاره بماند و طرفین بدون حصول نتیجه این نشست را ترک نمایند.

ترامپ در نخستین دیدارش با کیم که در خرداد ماه سال جاری در سنگاپور برگزار گردید، در یک نشست خبری گفت رهبر کره شمالی به او وعده داده که یک مرکز آزمایش موتورهای موشک را تخریب کند. بعدا یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت این مرکز سایت پرتاب ماهواره سوهائی واقع در تونگچانگ-ری است.

پس از آن، تا هفته ها تصاویر ماهواره ای از شروع فرایند تخریب این سایت حکایت داشت، اما بعد از مدتی این فرایند متوقف شد و حالا هم به نظر می رسد که پیونگ یانگ در حال بازسازی این مرکز است.

پیونگ یانگ بارها از آمریکا به دلیل ادامه اعمال فشار مالی به کره شمالی، آن هم با وجود تخریب بعضی سایت های هسته ای و موشکی این کشور، انتقاد نموده است. نشست اخیر در ویتنام نیز پس از آن به هم خورد که دولت آمریکا از پذیرش برطرف تحریم های کره شمالی خودداری کرد. پس از این نشست، یک مقام کره شمالی به رسانه ها گفت واشنگتن فرصتی منحصر به فرد برای توافق با پیونگ یانگ را از دست داد و ممکن است دیگر چنین فرصتی پیش نیاید.

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال 2006 میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع نموده اند.

کره شمالی علی رغم این تحریم ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید نموده است.

کره شمالی می گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ یانگ خاتمه ندهد از برنامه موشکی و هسته ای خود عقب نشینی نخواهد کرد

safariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: انتخاب
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 13651

به "آمریکا: با خلع سلاح هسته ای تدریجی پیونگ یانگ مخالفیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: با خلع سلاح هسته ای تدریجی پیونگ یانگ مخالفیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید