ابلاغ مراتب ثبت 4 اثر تاریخی به استاندار یزد

به گزارش شیوا مارکت، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه ای به استاندار یزد مراتب ثبت 4 اثر تاریخی را ابلاغ کرد.

ابلاغ مراتب ثبت 4 اثر تاریخی به استاندار یزد

به گزارش خبرنگاران، در یکی از نامه های علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، خطاب به محمود زمانی قمی استاندار یزد آمده است:

در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب 1364 مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب 1367 مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست های ذی ربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی - تاریخیمسجد معصومه واقع در استان یزد، شهرستان اشکذر، بخش مرکزی، دهستان رستاق، روستای ابراهیم آباد که پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره 32057 مورخ 96/3/23 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده، ابلاغ شد.

اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن گردد برابر مواد 558 لغایت 569 از کتاب پنجم قانون مجازات های اسلامی، تعزیرات و مجازات های بازدارنده، جرم محسوب می گردد و مرتکب مشمول مجازات های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفا با تایید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب برای اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذی ربط ابلاغ گردد و از نتیجه این سازمان را آگاه کنند.

همچنین در نامه هایی جداگانه از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراتب ثبت گرمابه ستاره به شماره 32098، حمام گلستانک به شماره 32099 و خانه پنج دری به شماره 32101 در فهرست میراث ملی به استاندار یزد ابلاغ شد.

tour-canada.ir: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان 99 را با ما تجربه کنید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9850

به "ابلاغ مراتب ثبت 4 اثر تاریخی به استاندار یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ مراتب ثبت 4 اثر تاریخی به استاندار یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید