کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت بالایی در گردشگری دارد

به گزارش شیوا مارکت، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از پنجمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج بازدید کرد.

کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت بالایی در گردشگری دارد

به گزارش خبرنگاران، دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در پنجمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین از بخش های مختلف این جشنواره بازدید به عمل آورد.

در این بازدید که استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نمایندگان مجلس، مدیرکل میراث فرهنگی استان و تعدادی از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد نیز حضور داشتند، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر حفظ فرهنگ و اصالت ها و سبک زندگی عشایر تأکید کرد.

دکتر مونسان همچنین در برنامه تلویزیونی شویل دنا در محل پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج حضور یافت.

دکتر مونسان در این برنامه تلویزیونی با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای رونق گردشگری این استان با دو آژانس گردشگری صحبت می کنیم تا تورهای گردشگری بیشتری به کهگیلویه و بویراحمد بیاورند.

او همچنین با تأکید بر افزایش تعداد پروازها یادآور شد: راستا زمینی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ظرفیت بسیار خوبی است. باید بتوانیم از ظرفیت های راستا فارس به استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده کنیم و راستا گردشگری زیبایی ایجاد گردد. با توجه به این که شیراز پروازهای زیادی دارد و فاصله آن با یاسوج کمتر از دو ساعت است و طبیعت بکری نیز در این راستا وجود دارد در این راستا می توانیم راستا جدید گردشگری ترکیبی ایجاد کنیم.

معاون رئیس جمهوری اعلام نمود: استان کهگیلویه و بویراحمد، ظرفیت بالایی در گردشگری دارد و در نشست با استاندار نیز برای توسعه و رونق گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد که اشتغال زایی خوبی برای استان به همراه دارد، مذاکراتی اجرا شده است.

پنجمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج (کوچ عشایر) با حضور 25 استان از جمله کهگیلویه و بویراحمد، فارس، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، اصفهان، خراسان رضوی و بوشهر در پارک ولایت یاسوج برگزار شده است.

هدف از برگزاری این جشنواره معرفی آداب و رسوم، سبک زندگی عشایری و آشنا شدن مردم با فرهنگ اقوام و طوایف مختلف عشایر کشور است و به مدت چهار روز و تا 20 تیرماه سال جاری ادامه دارد.

استان های شرکت کننده در این جشنواره آداب، رسوم، سنن، صنایع دستی، سوغات محلی و فرهنگ ها و آیین های خود به ویژه در زمینه کوچ را در قالب بیش از 100 غرفه و 24 سیاه چادر در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهند. در کنار این جشنواره کارگاه های فراوری صنایع دستی عشایر از جمله گلیم، جاجیم و حصیر نیز برپا شده که به تنوع آن افزوده است.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 7579

به "کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت بالایی در گردشگری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت بالایی در گردشگری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید