زیلو فرش سلامت است و به عنوان یک میراث بشری باید به آیندگان منتقل شود ، مردم میبد زیلو را نفس می کشند

به گزارش شیوا مارکت، رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی، گفت:لازمه توسعه میراث فرهنگی همکاری هنرمندان، نخبگان و دولت است.

زیلو فرش سلامت است و به عنوان یک میراث بشری باید به آیندگان منتقل شود ، مردم میبد زیلو را نفس می کشند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، غداهیجاوی در مراسم انتخاب میبد به عنوان شهر جهانی زیلو که با حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: لازمه توسعه میراث فرهنگی همکاری هنرمندان، نخبگان و دولت است.

او آموزش زیلوبافی در مدارس و دانشگاه ها را ضروری دانست و بیان نمود: مسئولان فرهنگی و هنری باید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بیش از پیش نسبت به نگهداری از این میراث ارزشمند اقدام کنند.

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی اضافه کرد: در تحقیقات به دست آمده به ما ثابت شده که در میبد تمام افراد زیلو را نفس کشیده و به آن عشق می ورزند.

این مسئول پیشرفت درست و خلاقیت را از دیگر ضرورت های اجرایی در راستای نگهداری از زیلو مطرح نمود و ادامه داد: زیلو به عنوان یک فرش سلامت در جهان شناخته و معرفی شده است.

او با بیان این که زبلو مانند دیگر میراث بشر مورد توجه انسان های امروزی است شرح داد: مردم میبد باید با خلاقیت این مهم را بیش از پیش برای آیندگان حفظ و نسبت به انتقال این مهارت از نسل گذشته به نسل جدید اقدام کنند.

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی در پایان با اشاره به این که مردم ایران در سطح جهان به عنوان مردمانی حامی میراث بومی خود شناخته شدند، گفت: از مردم میبد خواهش می کنم چون گذشته با نگهداری از زیلو این فرهنگ میراثی را حفظ و به مردم جهان معرفی کنند.

ثبت جهانی زیلو آغازی برای بهره برداری گسترده است

محمد علی طالبی استاندار یزد نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت معرفی بیش از پیش ظرفیت های میراثی استان به مردم جهان، گفت: ثبت جهانی زیلو آغاز کار برای بهره برداری از این میراث ارزشمند است.

او با بیان این که ثبت جهانی زیلو نشان دهنده همیت مردم میبد است، اظهار کرد: توسعه میبد به دست مردم اجرا شده است.

طالبی مشارکت عموم مردم را مهمترین ویژگی میبد در استان یزد دانست و اضافه کرد: سرمایه گذاران میبدی سرمایه های اجتماعی این شهرستان هستند.

استاندار یزد در ادامه با بیان این که سرمایه گذاران استان یزد گرین کارت برای دیدن بدون تشریفات مسئولان نظام را دریافت می کنند، گفت: استان یزد با اتکا به سرمایه گذاران مردمی بیش از پیش در راستا توسعه و پیشرفت قرار می گیرد.

طالبی بحث میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را اولویت های جدی استان یزد برای توسعه بیش از پیش دانست و بیان نمود: امیدواریم رییس سازمان میراث فرهنگی مبلغ خوبی برای تقویت ظرفیت های میراثی استان یزد در کشور باشد.

این مسئول ثبت جهانی زیلو را آغاز کار برای بهره برداری از این میراث ارزشمند مطرح نمود و ادامه داد: ایجاد خوشه زیلو، ارائه تسهیلات گسترش فعالیت های زیلوبافی در میبد و جذب کمک های علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی از جمله اقدامات در دستور کار استان یزد برای حمایت از زیلوی میبد است.

استاندار یزد در پایان با بیان این که ما در نظر داریم در آینده نمونه های دیگری از ظرفیت های میراث فرهنگی استان را به جهانیان معرفی کنیم، اعلام نمود: توسعه استان یزد مستلزم معرفی تمام ظرفیت های این استان به مردم ایران و جهان است.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 3478

به "زیلو فرش سلامت است و به عنوان یک میراث بشری باید به آیندگان منتقل شود ، مردم میبد زیلو را نفس می کشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیلو فرش سلامت است و به عنوان یک میراث بشری باید به آیندگان منتقل شود ، مردم میبد زیلو را نفس می کشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید