اتصال شبکه ریلی سراسری به شهری امکان خدمت رسانی بهتر به شهروندان است

به گزارش شیوا مارکت، شهر: شهردار تهران اتصال شبکه ریلی سراسری کشور به شبکه ریلی شهری را عاملی برای خدمات بهتری به شهروندان دانست و گفت: این موضوع در دستور کار شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی -شرکت راه آهن- قرار گرفته است.

اتصال شبکه ریلی سراسری به شهری امکان خدمت رسانی بهتر به شهروندان است

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی شهردار تهران در آیین ورود 289 دستگاه واگن برای ناوگان ریلی تولید داخل و اتصال ایستگاه راه آهن تهران به ایستگاه مترو از طریق گالری زیر سطحی گفت: از وزارت راه و شهرسازی تشکر می کنم که با همکاری میان بخشی امکان خدمات رسانی بهتر برای شهروندان را فراهم کردند.

حناچی خطاب به نوبخت - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور- گفت: امسال شرایط سختی پشت سر می گذاریم. اما می توان با همکاری ، بخشی از مسائل را حل کرد ، از جمله می توان با اتصال شبکه ریلی سراسری به شبکه های ریلی شهری ، خدمات بهتری به مردم داد که همین مساله در دستور کار شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن قرار گرفته است.

شهردار گفت: ما در این دوره دو پروژه اتصال راه آهن ریلی شهری به هشتگرد و پرند را در دستور کار داریم که می تواند در افزایش رضایت مندی مردم مناطق حاشیه ای و جنوبی تهران تاثیر داشته باشد و راندمان متروی تهران را نیز افزایش خواهد داد.

او با اشاره به پروژه ساخت شارباغ روی طبقه همسطح راستا راه آهن تهران تبریز گفت: این محور به طول حدود هشت کیلومتر طولانی ترین محور قلمروی عمومی شهری است که امیدوارم برای ساخت آن تا اواخر اردیبهشت به نتایج قابل قبولی برسیم. این مکان قبلا به واسطه تردد قطارها به شهروندان آزار می رساند ولی با ساخت یک فضای تفریحی و گردشگری در بهبود شرایط زندگی مردم آن محلات تاثیر زیادی گذاشت. شهرداری تهران در ساخت این پروژه نگاه درآمدزایی نداشته است.

حناچی گفت: البته در حاشیه این پروژه یک ریل رفت و برگشتی هم برای اتصال مناطق 18 و 17 وجود دارد که امیدوارم با همکاری شرکت راه آهن بتوانیم آن را به ظرفیت حمل و نقل اضافه کنیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مسائل ما در همه شهرها عبور خطوط راه آهن از مناطق مسکونی است که امیدوارم با همکاری با شرکت راه آهن و وزارت راه بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که استانداردها و ضوابط لازم برای مناطق مسکونی در این نقاط از شهر فراهم شود و مسائل ناشی از عبور این خطوط ریلی به حداقل برسد.

او به ساخت واگن قطار در داخل اشاره کرد و گفت: هم در ساخت واگن شهری و هم واگن های بین شهری اتفاقی که افتاده است مصداق شاخص جهش تولید است و با توجه به شرایط تحریمی این یک تصمیم استراتژیک بود که خوشبختانه گرفته شده و شاهد ساخت واگن های ساخت داخل هستیم.

حناچی به ظریفت های میراث فرهنگی راه آهن ایران اشاره کرد و گفت: ظرفیت های راه آهن جمهوری اسلامی در حوزه میراث فرهنگی بی بدیل است. وقتی من در وزارت راه بودم تلاش هایی برای ثبت جهانی برخی راستاهای راه آهن به عنوان یکی از زیباترین و طولانی ترین خطوط آهن جهان در دستور کار بود یا برخی ایستگاه های راه آهن ارزشهای معماری بالایی دارند و امیدوارم در این زمینه اقدامات خوبی صورت گیرد.

خبرنگار: اکبر بیاتی

بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای بلاگ پو

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 28648

به "اتصال شبکه ریلی سراسری به شهری امکان خدمت رسانی بهتر به شهروندان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال شبکه ریلی سراسری به شهری امکان خدمت رسانی بهتر به شهروندان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید