اجداد باستانی انسان چه ظاهری داشتند؟

به گزارش شیوا مارکت، نتایج مطالعات حاکی از آن است که اجداد باستانی انسان شباهت زیادی به آنچه در بازتاب آینه می بینیم، داشته اند.

اجداد باستانی انسان چه ظاهری داشتند؟

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از دیسکاور، انسان های باستانی شباهت بسیار زیادی به انسان امروزی داشته اند. درواقع شباهت ظاهری انسان باستانی به انسان امروزی آنقدر است که اگر در کنار انسان راست قامت، انسان نالدی، نئاندرتال یا هر گونه دیگری از انسان تباران قرار بگیرد، به سرعت می توانید پسرعموی تکاملی خود را شناسایی کنید.

با این حال چند تفاوت قابل توجه میان انسان امروزی و انسان باستانی وجود دارد. جمجمه انسان باستانی کوچک تر از انسان امروزی است. در مقایسه با جمجمه کروی انسان امروزی، جمجمه انسان باستانی کشیده تر بوده و بینی پهن تر و سوراخ های بینی عظیم تری داشته است. اغلب انسان های باستانی فک ستبرتری نسبت به انسان امروزی داشته اند که بازتابی از رژیم غذایی سخت تر آنهاست.

بیشتر انسان تباران باستانی قد کوتاه تری داشته اند و تنها چند گروه از آنها به متوسط قد انسان های امروزی می رسند. بعضی از انسان تباران بسیار کوتاه تر از انسان های امروزی بودند که برای مثال می توان به هابیت های اندونزی و انسان فلورسی اشاره نمود. با این حال انسان امروزی فسیل و شواهد کافی برای شناسایی صحیح و کامل ویژگی های تمام انسان تباران ندارد. برای مثال انسان تبار دنیسووا به وسیله دندان ها، استخوان انگشت و نیمی از استخوان فک پایین شناسایی شد که به سختی برای بازسازی چهره آن کافی بود.

4021/

managore.ir: ایستگاه بازی: آشنایی با بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 19000

به "اجداد باستانی انسان چه ظاهری داشتند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجداد باستانی انسان چه ظاهری داشتند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید