اجرایی شدن سومین مصوبه سند توسعه محله خیرآباد بیرجند

به گزارش شیوا مارکت، با حمایت استاندار خراسان جنوبی، سومین مصوبه سند توسعه محله خیرآباد بیرجند اجرایی شد.

اجرایی شدن سومین مصوبه سند توسعه محله خیرآباد بیرجند

به گزارش خبرنگار از، سومین پروژه مصوب سند توسعه محله خیرآباد بیرجند تحت عنوان اعطای تسهیلات ویژه کارآفرینی به متقاضیان واجد شرایط عملیاتی شد.

این تسهیلات به مبلغ 2 میلیون تومان و به صورت بلاعوض جهت شروع فعالیت های کارآفرینی به حدود 60 نفر از اهالی محله خیرآباد اعطا شد.

در سند توسعه محله خیرآباد بیرجند که در نخستین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان در سال 1399 به تصویب رسیده بر توجه به مسائل اجتماعی در طرح های بازآفرینی شهری تأکید شده است.

استاندار خراسان جنوبی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان که 30 فروردین 1399 برگزار گردید، بیان نموده بود : برای اجرای هر چه بهتر طرح های بازآفرینی شهری، مردم هم مشارکت داشته باشند و مطالبات آن ها هم در نظر گرفته گردد.

کمتر از دو هفته بعد از این جلسه (آدینه 12 اردیبهشت ماه) و در جریان بازدید میدانی استاندار از محله خیرآباد، از مدیران خواست؛ طرح ها را از روی کاغذ خارج نموده، به دنبال راه چاره ها و میانبر هایی برای برداشتن موانع از پیش روی طرح باشند تا سرعت کار بالا برود.

معتمدیان در این بازدید ضمن تأکید بر ملاحظات اجتماعی و مطالبات مردمی دستوراتی در زمینه یاری به توسعه اشتغال در این محله صادر کرد و به همین دلیل تعداد 50 فقره وام قرض الحسنه 10 میلیون تومانی و 2 میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض برای توسعه مشاغل خانگی فعال در این محله که به طور عمده سفالگری، حوله بافی و گوهرتراشی می باشد، اختصاص داد.

تقویت مراکز درمانی و خدمات جامع سلامت، تحویل زمین برای ایجاد پایگاه اورژانس منطقه، فعال شدن ایستگاه های نشاطِ محله و پاتوق های ورزشی با تأمین تجهیزات ورزشی، احداث واحد های مسکونی ویژه اقشار کم درآمد، تأمین روشنایی معابر، احداث نانوایی و مواردی از این دست از جمله مصوبات این بازدید بود که با تعیین بازه زمانی تعیین به مدیران مرتبط ابلاغ شد.

اجرای مصوبات مربوط به محله خیرآباد در اولویت برنامه های مدیران استان نهاده شد و با گذشت حدود 40 روز، پرداخت تسهیلات و یاری های بلاعوض به کارآفرینان ساکن در محله خیرآباد شروع شده است.

انتهای پیغام / ط آ

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21016

به "اجرایی شدن سومین مصوبه سند توسعه محله خیرآباد بیرجند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرایی شدن سومین مصوبه سند توسعه محله خیرآباد بیرجند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید