احتمال کاهش فروش گوشی هوشمند در نیمه اول سال 2020!

به گزارش شیوا مارکت، اینطور که به نظر می رسد، شیوع ویروس کرونا تمایل مردم برای خرید گوشی هوشمند را کاهش داده چرا که احتمالا در نیمه اول سال 2020 شاهد افت 10.6 درصدی در فروش این محصولات خواهیم بود!

احتمال کاهش فروش گوشی هوشمند در نیمه اول سال 2020!

ویروس کرونا نه تنها جان بسیاری از مردم را در سرتاسر جهان به خطر انداخت، بلکه فروش گوشی ها و دیگر لوازم الکترونیکی نیز تحت تاثیر آن نهاده شد! حتی گوشی های موبایل که همواره و همه جا و در هر شرایطی مشتریان زیادی داشتند، بعد از شیوع این ویروس مرگبار به شدت با افت فروش روبرو شدند چرا که یا در فرایند فراوری آن ها مشکل ایجاد شد و یا اصلا به مرحله فراوری نرسیده و عرضه آن ها به تاخیر افتاد!

طبق آخرین پیش بینی های موسسه IDC، این مسئله می تواند به کاهش 10.6 درصدی در فروش گوشی هوشمند در نیمه اول سال 2020 منجر شود. همچنین تا آخر امسال شاید در مجموع، فروش گوشی های هوشمند 2.3 درصد کاهش یابد! انتظار می رفت با معرفی محصولات خوب، قدرتمند و در عین حال خوش قیمت (مثلا شیائومی، آنر و …)، شاهد رشد فروش گوشی هوشمند باشیم اما خب شرایطی که حدودا یک ماه است پیش آمده، باعث بر هم خوردن تمام معادلات شد!

از بزرگ ترین چالش هایی که فعلا شرکت های سازنده گوشی های هوشمند با آن روبرو هستند، توقف زنجیره تامین و تعطیلی کارخانه های مونتاژ بوده که هفته هاست ادامه دارد. لذا از آن جایی که هفته اول امسال کلا وقف یافتن درمان و توقف بیماری شد، به نظر می رسد فروش گوشی های هوشمند از بعد نیمه دوم دوباره اوج بگیرد! حتی در بازار چین که همواره محصولات زیادی در آن به فروش می رسیدند، در محدوده ژانویه تا مارس 2020 به نسبت سال گذشته شاهد افت 40 درصدی فروش هستیم و این اصلا اتفاق جالبی نیست!

با نگاهی به آینده، پیش بینی می شود در سال 2021 رشد گوشی های هوشمند با رشد سالانه 6 درصد، مجددا به شرایط خوب گذشته باز شود چون تا آن موقع هم گوشی های بالارده با مشخصات عالی و هم گوشی های میان رده با پشتیبانی از فناوری 5G راهی بازار خواهند شد.

منبع: gsmarena

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16671

به "احتمال کاهش فروش گوشی هوشمند در نیمه اول سال 2020!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال کاهش فروش گوشی هوشمند در نیمه اول سال 2020!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید