اختصاص 150 میلیارد ریال اعتبار به مجتمع نوآوری اردبیل

به گزارش شیوا مارکت، استاندار اردبیل از اختصاص 150 میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی مجتمع 5 هزارمتری مراکز نوآوری استان اطلاع داد.

اختصاص 150 میلیارد ریال اعتبار به مجتمع نوآوری اردبیل

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل، دوشنبه 12 خرداد در ملاقات با مدیرکل دفتر تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر تسهیل و تسریع صدور مجوز برای متقاضیان شرکت های دانش بنیان و راه اندازی مجتمع مراکز نوآوری و کارخانه نوآوری استان تاکید نمود.

وی گفت: تفاهم نامه ایجاد و راه اندازی کارخانه نوآوری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری و پارک علم و فناوری اردبیل امضا شده و دانشگاه آزاد اسلامی هم آماده سرمایه گذاری در این زمینه است.

استاندار اردبیل اضافه نمود: این کارخانه با هدف توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان در استان تاسیس و به وسیله ایجاد زنجیره کامل اکوسیستم فناوری مشتمل بر شتاب دهنده ها، استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه های مختلف گردشگری، کشاورزی، تولید بذر، فناوری ساختمان و گیاهان دارویی و تولید چرم در محل کارخانه چرم مغان به فعالیت می پردازد.

بهنامجو گفت: راه اندازی کارخانه نوآوری در استان اردبیل به عنوان یک کار خلاقانه زمینه فعالیت نخبگان، محققان، اساتید و تحصیل کردگان را فراهم نموده و از توانمندی آنها در رونق کسب و کارهای نوآورانه استفاده می شود.

وی ظرفیت اشتغال زایی این کارخانه را 2 هزار نفر گفت و اضافه نمود: این کارخانه در راستای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید و نیز اشتغال جوانان و بهره گیری از سرمایه های فیزیکی بدون استفاده دوباره احیا شده و با رویکردی جدید و خلاقانه به چرخه تولید و اشتغال بر می شود.

استاندار اردبیل گفت: فعالیت شرکت های دانش بنیان در زمینه اشتغال زایی بسیار موثر بوده است و باید محصولات این شرکت ها تجاری سازی شود.

safariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20430

به "اختصاص 150 میلیارد ریال اعتبار به مجتمع نوآوری اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 150 میلیارد ریال اعتبار به مجتمع نوآوری اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید