معاونت علمی در هفته ای که گذشت؛ از تکمیل خانه ایرج توسط معاونت علمی تا عبور از تحریم ها از طریق شرکت های دانش بنیان

به گزارش شیوا مارکت، هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخباری متعدد داشت که در این بسته خبری آن ها را بازگو می کنیم.

معاونت علمی در هفته ای که گذشت؛ از تکمیل خانه ایرج توسط معاونت علمی تا عبور از تحریم ها از طریق شرکت های دانش بنیان

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آنها را بازگو می کنیم.

شرکت های فناور؛ شاهراه عبور از تحریم ها

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در تبادل نظر با خبرنگار حوزه فن آوری گروه علمی پزشکی خبرنگاران، درباره وضعیت اقتصادی شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاری آن ها در بورس اظهار کرد: در حال حاضر یک صندوق مادر برای انجام فعالیت های اقتصادی شرکت های دانش بنیان در بورس ایجاد شده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره اعضای این صندوق مادر اعلام کرد: اعضای این صندوق را فعالان بخش خصوصی و دولتی با همراهی دانشگاه ها تشکیل می دهند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری توضیح داد: به دنبال این هستیم تا صادرات شرکت های دانش بنیان توسعه بیشتری پیدا کند و برگزاری نمایشگاه های فناورانه در سطح کشور یکی از راه های توسعه صادرات است.

معافیت 100 میلیون تومانی شرکت های خلاق

مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تبادل نظر با خبرنگار حوزه فن آوری گروه علمی پزشکی خبرنگاران، درباره شرکت های دانش بنیان، اظهار کرد: بیش از 80 درصد استارت آپ ها و 45 درصد از شرکت های دانش بنیان کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال فعال هستند.

وی توضیح داد: بر اساس آماری که از سوی مراکز شرکت های دانش بنیان اعلام شده است، بدون شک بهترین حوزه اقتصاد دانش بنیان، بحث ICT و فناوری های دیجیتال هستند.

راه اندازی 2 راستا تاکسی هوایی تا سرانجام سال 98

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه توسعه هوانوردی عمومی میان ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه هوانوردی عمومی اساس و پایه توسعه هوانوردی در دنیاست، اظهار کرد: یکی از مهم ترین احتیاج های صنعت هوایی در کشور، توسعه هوانوردی عمومی است. در ایران نیز برای توسعه این بخش اقداماتی انجام شده است که کافی نیست.

قانون جدید حمایت از استارت آپ های اقتصاد دیجیتال چگونه است؟

مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تبادل نظر با خبرنگار حوزه فن آوری گروه علمی پزشکی خبرنگاران، درباره حمایت جدید از استارت آپ هایاقتصاد دیجیتال اظهار کرد: برای یاری به استارت آپ های حوزه اقتصاد دیجیتال و تسریع فعالیت های آ نان آیین نامه های جدیدی در هیئت دولت به تصویب رسیده است.

محمدی درباره این آیین نامه گفت: کسب و کار هایی که حداکثر سه سال از ثبتشان گذشته باشد و درآمدی در حد 500 میلیون تومان داشته باشند می توانند در بستر حمایت های جدید قرار گیرند.

تسهیل ورود دانشجویان به بازار کار با اجرای طرح توانمندسازی صدف

پرویز کرمی رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: با اجرای طرح صدف، فرصت مناسب توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کار ایجاد شده است. نخستین دوره این طرح نیز اواخر سال 97 برگزار گردید و دومین دوره آن تابستان سال جاری برگزار می گردد.

معاونت علمی خانه ایرج را تکمیل می نماید

محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تبادل نظر با خبرنگارحوزه فناوری های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، درباره استارت آپ های حوزه فرهنگی اظهار کرد: برای یاری به استارت آپ های این حوزه مرکز مخصوصی در دل تهران ایجاد شده است.

سجادی نیری با بیان اینکه معاونت علمی به شرکت ها و استارت آپ های حوزه گردشگری یاری می نماید، گفت: معاونت علمی برای حمایت از این مراکز و استارت آپ ها برنامه مخصوص حمایتی دارد.

وی اضافه کرد: این برنامه ها در قالب ارائه تسهیلات اقتصادیبرای باز سازی فضای باقی مانده خانه ایرج جهت استقرار هرچه بیشتر استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان است.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 6410

به "معاونت علمی در هفته ای که گذشت؛ از تکمیل خانه ایرج توسط معاونت علمی تا عبور از تحریم ها از طریق شرکت های دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاونت علمی در هفته ای که گذشت؛ از تکمیل خانه ایرج توسط معاونت علمی تا عبور از تحریم ها از طریق شرکت های دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید