ارائه طرح های جدید برای احیای گردشگری

به گزارش شیوا مارکت، ایسنا/ در شرایطی که ویروس کرونا دنیا را به تصرف خود درآورده است، ارائه طرح های جدید برای احیای گردشگری مطرح می گردد.

ارائه طرح های جدید برای احیای گردشگری

از پاسپورت مصونیت تا باز شدن مرزها

در تایلند، جایی که جهانگردی 18 درصد از تولیدات ناخالص داخلی را در برمی گیرد، مقامات این کشور 65 درصد کاهش را برای شمار جهانگردان پیش بینی نموده اند.

در ماه آوریل، تمام پروازهای بین المللی تایلند متوقف و بدنبال این شرایط، کسب و کار بسیاری از افراد با مسائل جدی روبرو شد. برای مثال، درآمد روزانه یکی از فروشندگان سوغاتی در تایلند که پیش از بحران ویروس کرونا به 300 دلار می رسید این روزها به 2 دلار کاهش یافته است.

با وجود این قبیل مسائل مالی، کشورهای مختلف سراسر جهان بدنبال راهی برای احیای دوباره کسب وکارهای وابسته به جهانگردی هستند.

برای مثال، مقامات نیوزیلند و استرالیا ارائه طرحی برای ایجاد امکان سفر شهروندان دو کشور به یکدیگر در شرایطی که این تصمیم بی خطر باشد را در نظر گرفته اند. البته، به نظر می رسد طرح پیشنهادی نیوزیلند و استرالیا تا چند ماه آینده هم تکمیل نگردد.

کارشناسان معتقدند موفقیت چشمگیر چنین طرح هایی به سال ها زمان احتیاج دارد. همچنین این احتمال را مطرح نموده اند که شاید هیچگاه نتوانیم همچون گذشته سفر کنیم.

اگر بخواهیم نتیجه این طرح ها را در کوتاه مدت در نظر بگیریم، شاهد فعالیت دوباره جهانگردی به صورت منطقه ای خواهیم بود.

در اروپا نیز استونی، لتونی و لیتوانی اعلام نموده اند مرزهای داخلی را از اواسط می به روی شهروندان سه کشور باز خواهند کرد.

کارشناسان معتقدند برای بسیاری از کشورها، ادامه دادن قرنطینه گزینه ای بلند مدت نیست و بازکردن تدریجی مرزها در آینده نه چندان دور رخ خواهد داد.

به گفته ماریو هاردی یکی از اعضای انجمن مسافرتی آسیا و اقیانوسیه، ویتنام و تایلند نیز می توانند در ماه های آینده طرح مشابه نیوزیلند و استرالیا برای تبادل جهانگرد را در دستور کار قرار دهند.

برندون سوبی، کارشناس سفر نیز معتقد است زمانی که کشورها به دنبال کشوری برای تبادل جهانگرد هستند، چند نکته را در نظر خواهند گرفت که تحت کنترل درآمدن ویروس در آن کشور یا قابل اعتماد بودن آمار ارائه شده در مورد مبتلایان به ویروس کرونا را شامل خواهد شد.

بنجامین ایکوئینتو، جغرافیدان جهانگردی دانشگاه هنگ کنگ، معتقد است کشورهایی که روابط ژئوپلیتیک قوی داشته باشند در این طرح مشابه همکاری خواهند داشت. برای مثال نیوزیلند و استرالیا روابط سیاسی قوی دارند بنابراین همکاری با یکدیگر در طرح تبادل جهانگرد منطقی است.

اما سوال مهم این است که شریک چین به عنوان عظیم ترین منبع جهانگردی بین المللی کدام کشور خواهد بود.

تحقیقات نشان می دهد چینی ها بیشتر تمایل دارند به مناطقی که نسبت به آن ها آشنایی دارند، سفر نمایند. بنابراین می توان انتظار داشت، تایلند که سالانه میزبان 11 میلیون جهانگرد چینی است از جمله نخستین کشورهایی باشد که روابط جهانگردی با چین را از سر بگیرد.

اما بحران موجود برای کشورهایی که به شدت به حوزه جهانگردی وابسته هستند، لزوم ایجاد تعادل بین نگرانی های مرتبط با سلامت جامعه و مسائل مالی را می طلبد. حتی اگر کشوری ناچار به افزایش تبادل جهانگرد باشد لزوما به این معنی نیست که با هجوم شمار زیاد جهانگردان روبرو گردد.

تدابیر مختلفی را در کنار تبادل جهانگرد می توان در نظر گرفت. برای مثال، تایلند طرح معین مناطقی معین برای حضور جهانگردان خارجی را در نظر دارد که به این ترتیب، جهانگردان فقط در یک منطقه معین همچون یک جزیره حضور خواهند داشت.

از دیگر طرح های پیشنهادی به استفاده از پاسپورت مصونیت توسط مسافران می توان اشاره نمود که به یاری آن، افرادی را که از ابتلا به ویروس کرونا در امان هستند می توان شناسایی کرد.

البته چین هم اکنون از نسخه ای مشابه یعنی کد کیوآر برای اطلاع از شرایط سلامت شهروندان هنگام ورود به اماکن عمومی استفاده می نماید.

با این حال استفاده از پاسپورت مصونیت به این فرضیه که افراد بهبود یافته از کرونا مجددا گرفتار این ویروس نمی شوند، بستگی دارد. براساس اطلاعات منتشر شده توسط سازمان جهانی بهداشت، در حال حاضر هیچ شواهدی از وجود آنتی بادی برای جلوگیری از ابتلای دوباره فرد به ویروس کرونا کشف نشد.

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: همگردی
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20067

به "ارائه طرح های جدید برای احیای گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه طرح های جدید برای احیای گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید