اروپا حفظ برجام را در عمل ثابت کند

به گزارش شیوا مارکت، حسن روحانی عصر چهارشنبه در گفت و گو با صدر اعظم آلمان، ورود موضوعات جدید به برجام را امری غیر ممکن خواند و تاکید نمود: برجام به عنوان یک سند مصوب شورای امنیت و محصول کوشش های طولانی ایران و 6 کشور عظیم دنیا ، یک چارچوب معین دارد و غیر قابل تغییر است.

اروپا حفظ برجام را در عمل ثابت کند

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان زمستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

روحانی با بیان اینکه ادامه برجام با ادامه تحریم ها و عدم پایبندی طرف ها به تعهدات، فاقد مشروعیت و مقبولیت است، تنها راه حفظ برجام را لغو تحریم های غیرانسانی و غیرقانونی آمریکا و بدنبال آن بازگشت این کشور به برجام دانست.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت براساس قانون مصوب مجلس، موظف به کاهش بیشتر تعهدات در ازای عدم پایبندی طرف مقابل و برطرف تحریم ها می باشد، اعلام نمود: اگر تحریم ها برداشته گردد ما هم بطور کامل تعهدات خود را در قالب برجام انجام خواهیم داد.

دکتر روحانی با اشاره به اهمیت صلح و ثبات در منطقه و بحران های ناشی از حضور بیگانگان و گسترش تروریسم ، مهمترین چالش گذشته ، حال و آینده منطقه را گسترش تروریسم خواند و تاکید نمود: تامین صلح و امنیت و ریشه کن کردن تروریسم تنها با همکاری سازنده همه کشورها امکان پذیر خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به طرح های ابتکاری جمهوری اسلامی ایران از جمله طرح صلح هرمز برای تامین صلح و ثبات و آرامش در منطقه، با تاکید بر ضرورت حل مشکل یمن و سرانجام دادن به فاجعه انسانی در این کشور، توضیح داد: حل مسائل منطقه در ابتکارات، راهکارها و گفت وگو های منطقه ای است و این کشورهای منطقه هستند که باید درمورد سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

روحانی در این گفت و گوی تلفنی همچنین با اشاره به سابقه تاریخی روابط ایران و آلمان بر کوشش برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور بویژه در زمینه روابط مالی و تجاری تاکید و لزوم استفاده از همه ظرفیت ها در این زمینه را مورد اشاره قرار داد.

رئیس جمهور اضافه نمود: با توجه به ایجاد شرایط جدید بین المللی و فراهم شدن زمینه همکاری ها بین کشورهای منطقه و دنیا، فعال تر شدن شرکت ها و بخش های خصوصی دو کشور می تواند به توسعه همکاری های دو کشور منجر گردد.

روحانی همچنین با اشاره به مسائل ناشی از ویروس کرونا و همچنین شیوع نوع پیشرفته این ویروس در اروپا، بر همکاری دو کشور و به اشتراک گذاشتن تجربیات در زمینه مبارزه با این بیماری تاکید نمود.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز در این گفت و گوی تلفنی بر ضرورت حفظ برجام به عنوان یک توافق بین المللی تاکید و حل و فصل اختلاف نظرها از راستا گفت و گو و تقویت روابط دوجانبه و همکاری همه کشورها برای حفظ امنیت و ثبات منطقه را خواهان شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 28368

به "اروپا حفظ برجام را در عمل ثابت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا حفظ برجام را در عمل ثابت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید