از کجا آغاز کنیم؟

به گزارش شیوا مارکت، آغاز یک کسب و کار به عنوان یک کارآفرین، همانند این است که قادر باشی همه کارها را خودت انجام بدهی. با این حال انسان قادر نیست همه کارها را خودش به تنهایی انجام دهد.

از کجا آغاز کنیم؟

زمانی که شما شرکتی را تاسیس می کنید هر تصمیمی که بگیرید حیاتی است. چون هیچ چیزی به اندازه آغاز یک کسب و کار اهمیت ندارد. معمولا صاحبان مشاغل تصور می نمایند اگر تصمیمات اشتباهی برای کارشان بگیرند به سادگی می توانند آن را حذف نمایند.

هرچند در ابتدای راه، تصمیمات ممکن است متزلزلانه باشد اما همان تصمیم ها هم اگر غلط باشند، هزینه های زیادی را شامل می شوند.

وقت انسان که همواره از آن به عنوان گرانبهاترین دارایی یاد می گردد. همچنین از دست دادن سرمایه اولیه که به سادگی به آن دست پیدا نکردید. به همین خاطر نظر شش کارآفرین را که در جهت پیشرفت تجارتشان تصمیماتی برای تغییر گرفته اند را جویا شدیم.

از توصیه دیگران بهره ببرید

برای آغاز یک کسب و کار از توصیه دیگران بهره ببرید

کتی کونوویتز(KATIE CONOVITZ)، موسس و مدیرعامل شرکت تواِلو اِن وای سی(TwelveNYC) بر این باور است که برای تصمیم گیری های عظیم در زندگی کاری باید از دیگران بخواهیم تا نصیحت های خود را ارائه نمایند.

کتی می گوید: هفت سال پیش برای بهبود عملکرد کسب وکارم یک مربی تجارت استخدام کردم. استخدام مربی به من یاری کرد شرکتم را توسعه دهم. آغاز یک کسب و کار به عنوان یک کارآفرین، همانند این است که قادر باشی همه کارها را خودت انجام بدهی. با این حال انسان قادر نیست همه کارها را خودش به تنهایی انجام دهد به همین خاطر تصمیم گرفتم به مربی کسب وکار اعتماد کنم.

او به من یاری کرد تا کاری را که آغاز نموده بودم گسترش دهم. نه فقط در زمینه توسعه کسب وکار حتی در مسائل مربوط به زندگی هم توانستم از نظرات مربی ام استفاده کنم. آن وقت بود که فهمیدم قادر به تغییراتی در رفتارم هستم و این تحولات رفتاری در هویتم تاثیر گذاشته؛ در نتیجه توانستم اعتماد به نفسم را بالا ببرم.

شاید توجه به توصیه های دیگران همواره کار درستی نباشد اما اگر انسان عاقلانه به مسائل نگاه کند پیروز می گردد. کسانی که در زمینه فعالیت ما متخصص ا ند مثل جواهرات گرانبهایی هستند که باید از وجودشون بهره مند شویم.

با این وجود بهتر است همواره فاصله خود را با اشخاص حفظ کنیم؛ چه مربی های کسب وکارمان باشند، چه افرادی که از پندهایشان استفاده می کنیم.

با توجه به رعایت فاصله از حیث صمیمیت، دیگران همه چیز را در دست نمی گیرند و می توانیم خودمان باشیم. به عبارت دیگر باید روی خودمان حساب کنیم و همه چیز را به دیگران نسپاریم.

از استخدام نترسید

ریچل ساندرز (RACHEL SANDERS)، هم بنیان گذار و مدیرعامل شرکت روتین ویتامینز (Rootine Vitamins)، معتقد است در راه آغاز یا تغییر جهت شغلی باید استخدام های هوشمندانه داشت و از استخدام افراد نترسید.

در ادامه بخوانید :

براساس احتیاجهایتان استخدام کنید

5 آذر 98 932

اگر ایمیل تشکر نفرستاد استخدامش نکن!

25 اردیبهشت 98 422

ریچل تجربه خود را اینگونه بیان می نماید: در ابتدا ما آژانس هایی را که در زمینه سلامتی کار می کردند را استخدام کردیم همچنین تعدادی فریلنسر به تیم ما اضافه شدند. نمی خواستیم کارمندان تمام وقت داشته باشیم چون از استخدام کارمند تمام وقت می ترسیدیم.

دردسرهای کارمند تمام وقت زیاد بود ولی بعد از مدتی فهمیدیم تنها چیزی که برای پیروزیتمان مهم است؛ استخدام فردی است که بتواند صد در صد خود را وقف کار ما کند.

ساختار رشد در کسب وکارها به گونه ای است که در آن افراد تنبل جایگاهی ندارند و به اشخاص متخصص و با استعداد احتیاج دارد. بر همین اساس ما کسانی را لازم داشتیم که نقش های کلیدی را برایمان بازی نمایند تا برنده بازی رقابت شویم.

ریسک پذیر باشید

برای پیروز بودن در آغاز یک کسب و کار ریسک پذیر باشید!

نیکول آوتیر (NICOLE AUTHIER)، موسس شرکت مای تاگالونگز (MyTagalongs) قدم اول در هر آغاز یک کسب و کار ریسک پذیری می داند. به گفته نیکول وقتی او به این نتیجه رسید که سرمایه گذاری اصلی اساسی در توسعه کسب وکارش است تصمیم گرفت تحولاتی را در زندگی اش به وجود آورد.

نیکول مجبور شد خانه اش را در رهن بگذارد و از فروشگاه هایی خرید کند که اجناس ارزان قیمت می فروختند. او همچنین برخی از لوازم منزلش را فروخت. به گفته این کارآفرین همین کارها باعث شد مشتری هایش را حفظ کند.

نیکول آوتیر باور دارد که ریسک پذیری بنیان کارآفرینی است و او قبل از هر چیزی شغل تمام وقتش را رها نموده تا استارتاپ خود را بسازد.

برای آغاز یک کسب و کار از دیگران یاری بگیرید

آغاز یک کسب و کار با یاری دیگران

از نظر آیسل گانار (AYSEL GUNAR)، همراهی متخصصین و یاری دریافت از دیگران در هر مرحله ای از کسب وکار لازم است. گاهی پیش می آید که شما ایده مناسبی برای آغاز یک کسب و کار پیدا نموده اید اما تخصص کافی ندارید.

در ادامه بخوانید :

9 مورد که کارآفرینان باید در راه اندازی یک کسب و کار آنلاین…

28 آبان 98 446

بوم مدل کسب و کار چیست و چه فایده ای برای استارتاپ من دارد؟

23 آبان 98 428

از طرفی برخی وقت ها باید از مردم برای کارتان نظرسنجی کنید. به گفته آیسل گانار، بنیانگذار استارتاپ مانتراباند (MantraBand)، منابع در کسب وکارهای کوچک حرف اول را می زنند. او درباره تجربه شخصی اش از نبود منابع کافی می گوید.

آن ها چون اطلاعات کافی درباره سلیقه مردم و احتیاجهایشان نمی دانستند از نظرسنجی های فروشگاه های عظیمی چون هالمارک استفاده کردند. پس از دریافت اطلاعات لازم، با آرامش به توسعه کسب وکارشان مشغول شدند.

sloblag.com: مجله سلو بلاگ: مجله تفریحی سرگرمی خبری سلو

منبع: مجله شنبه
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 17562

به "از کجا آغاز کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از کجا آغاز کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید