از گوشی اندرویدی قدیمی خود برای مشاهده شرایط قطعات سیستم بهره ببرید

به گزارش شیوا مارکت، اگر جز آن دسته از کاربرانی هستید که مشاهده شرایط قطعات سیستم حین بازی ها یا انجام فعالیت های سنگین برایتان مهم است و در عین حال نمی خواهید نمایشگر کوچک کامپیوتر خود را با جزئیات مربوط به آن پر کنید، خبر خوبی برایتان وجود دارد. البته اگر در خانه خود، گوشی اندرویدی بدون استفاده دارید.

از گوشی اندرویدی قدیمی خود برای مشاهده شرایط قطعات سیستم بهره ببرید

برای بسیاری از کاربران، مشاهده شرایط قطعات سیستم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در بعضی موارد فعالیت های خاصی باعث اعمال فشار زیاد روی آن ها شده و دمای سیستم را افزایش می دهند. در این شرایط به ابزاری احتیاج داریم که بتواند این موضوع را به ما یادآور گردد تا بتوانیم هر چه زودتر اقدام به برطرف مشکل کنیم.

اما اگر بخواهیم برای این کار از ابزارهای موجود نظیر دسکتاپ گجت یا MSI Afterburner استفاده کنیم، باید بخشی از صفحه مانیتور را نیز از دست بدهیم تا آنچه که می خواهیم برایمان به نمایش درآید. بسیاری ها این کار را انجام نمی دهند، خصوصا در انجام بازی ها چون نمی خواهند هیچ بخشی از نمایشگر را از دست بدهند و البته که مشکل خاصی هم برایشان پیش نخواهد آمد اما مسلما مشاهده فعالیت سیستم از مشاهده نکردن آن بهتر است!

برای بهبود عملکرد کامپیوتر این قطعات را تعویض کنید

اما اخیرا با توجه به آنچه که در ردیت (Reddit) منتشر شده، از این پس می توانید به صورت کاملا مجزا به مشاهده شرایط سیستم خود بپردازید، بدون اینکه احتیاج باشد بخشی از مانیتور خود را برای انجام این کار از دست بدهید. در واقع این روش جدید اصلا به مانیتور احتیاجی ندارد چون همه آنچه که باید، در نمایشگر گوشی شما به نمایش در می آید. البته اگر گوشی در اختیار دارید که از آن استفاده نمی کنید چون در این صورت بهتر است از همان نرم افزارهای مربوطه استفاده کنید.

به گفته یکی از کاربران ردیت با نام کاربری div2691، با استفاده از یک گوشی اندرویدی بلا استفاده، می توانید برنامه Remote System Monitor را به وسیله پلی استور دانلود و نصب کنید. سپس به وسیله کابل USB، گوشی را به کامپیوتر خود که این برنامه در آن هم نصب شده متصل کنید. مادامی که دو محصول به یک شبکه وای فای متصل باشند، گوشی می تواند تمام اطلاعات مربوط به شرایط قطعات را که احتیاج دارید از آن ها آگاه شوید برایتان به نمایش بگذارد.

تنها نقطه ضعف این برنامه شاید تبلیغات آن باشد که با پرداخت مبلغی ناچیز از شر آن خلاص خواهید شد. سپس وقتی سیستم در اجرای یک بازی تحت فشار سنگین قرار می گیرد و زمانی که صدای فن ها دیگر به اوج می رسد، می توانید با یک نگاه به گوشی ببینید دقیقا چه قسمتی از سیستم تحت فشار قرار گرفته است و یا آیا گلوگاه سخت افزاری بوجود آمده یا خیر. این نرم افزار می تواند علاوه بر شرایط پردازنده و گرافیک، سرعت فن، فشار وارد شده بر حافظه رم و بسیاری از اطلاعات دیگر را هم در اختیار شما قرار دهد.

گوشی را در چه شرایطی قرار دهیم؟

یکی از سوال های بسیار مهمی که در این رابطه وجود دارد، محل قرار دادن گوشی است. اگر بخواهید همانند تصویر بالا گوشی را درون سیستم قرار دهید، نمای زیبایی را خلق خواهید کرد اما خب اصلا توصیه نمی گردد چون این گوشی قرار بوده بلا استفاده و قدیمی باشد و ممکن است هر لحظه مسئله ای جدی برای آن پیش بیاید. بدیهی است خود گوشی اهمیتی ندارد اما اگر زمانی که درون کیس قرار گرفته است اتفاقی رخ دهد ممکن است سیستم دچار مشکل گردد. بنابراین بهترین محل، قرار دادن آن کنار مانیتور و روی میز است. حتی می توانید نگه دارنده های دارای آهن ربا را هم خریداری کنید و گوشی را به آن متصل کنید تا بدون دردسر از اطلاعاتی که در اختیارتان قرار می دهد استفاده کنید.

5 اشتباه پرتکرار که منجر به کاهش سرعت کامپیوتر می گردد

البته هشدارهایی هم در این رابطه وجود دارد. گوشی نباید هر روز به صورت مدام روشن بماند چون این مسئله ممکن است خطر داغ شدن بیش از حد و حتی انفجار باتری را منجر گردد! div2691 در ابتدا گوشی را به صورت تمام وقت جهت انجام این کار استفاده کرد و متوجه شد به شدت داغ نموده. بنابراین می توانید گوشی را کنار خود نگه دارید و آن را طوری تنظیم کنید که وقتی در حال شارژ شدن است روشن بماند و بعد از 15 ثانیه بیکاری هم به حالت خواب برود. بدین ترتیب وقتی کامپیوتر روشن می گردد، فرایند شارژ شدن گوشی شروع شده و تا زمانی که به مشاهده شرایط سیستم احتیاج دارید می توانید از آن استفاده کنید. وقتی هم که کامپیوتر را خاموش کنید، گوشی به حالت بیکاری درآمده و بعد از مدت زمانی که مشخص کردید به خواب می رود. همچنین بعضی ها احتیاج دارند با رفتن به تنظیمات بایوس، پورت های USB خود را زمانی که کامپیوتر خاموش است غیر فعال نمایند.

با همه این تفاسیر باز هم بهتر است با احتیاط این کار را انجام دهید و خب بدیهی است هرگونه مسئله ای که از این بابت پیش بیاید، خود کاربر مسئول آن است. چون روش آسان تر و بدون دردسرتری هم وجود دارد و آن نصب برنامه های شخص ثالث نظیر Afterburner و دسکتاپ گجت است. البته اگر گوشی را کنار خود نگه دارید می توانید از شرایط داغ شدن یا نشدن آن با خبر شوید. چون طبق گزارشات اگر گوشی مدت زمان زیادی در این حالت روشن بماند داغ می نماید. بنابراین برای بازی های دو سه ساعته بعید به نظر می رسد گوشی آنقدر گرم گردد که بتوان گفت داغ نموده! حتی می توانید زمانی که به آن احتیاج دارید گوشی را به کامپیوتر متصل کنید.

15 فرمان کاربردی CMD که تمام کاربران ویندوز باید بدانند

البته این نکته هم وجود دارد که این روزها یافتن گوشی سالمی که استفاده نگردد و هوشمند هم باشد بسیار سخت است و شاید هر کسی نتواند از این روش در صورت تمایل بهره ببرد. با این حال پیشنهاد می کنیم برای مشاهده شرایط قطعات سیستم در درجه اول سراغ برنامه های شخص ثالث بروید اما اگر تمایل به استفاده از این روش دارید، ابتدا از سلامت گوشی اطمینان حاصل نموده و آن را هم برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار ندهید.

باز هم به این نکته اشاره می کنم که قرار دادن گوشی درون کیس ریسک بسیار بزرگی است و اگر چه زیبایی دارد اما اصلا پیشنهاد نمی گردد. بنابراین سعی کنید یا آن را کنار خود قرار دهید و یا استفاده از آن را فراموش کنید.

منبع: techradar

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 19215

به "از گوشی اندرویدی قدیمی خود برای مشاهده شرایط قطعات سیستم بهره ببرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از گوشی اندرویدی قدیمی خود برای مشاهده شرایط قطعات سیستم بهره ببرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید