داروخانه نرو! به دارو باکس سفارش بده

به گزارش شیوا مارکت، آرتور سی.کلارک، نویسنده مشهور داستان های علمی-تخیلی، سال 1353 در مصاحبه ای تلویزیونی وقتی مجری برنامه از او پرسید به نظر شما سال 1380 برای پسربچه شما چه شکلی خواهد بود؟ در پاسخ گفت: او رایانه ای در خانه خواهد داشت که می تواند به تمام سوالات او و هر اطلاعاتی که برای زندگی روزمره اش در جامعه ای مدرن و پیچیده احتیاج دارد، پاسخ دهد و حتی می تواند بلیت تئاترش را با آن رایانه بخرد.

داروخانه نرو! به دارو باکس سفارش بده

اندیشه بلند کلارک درآن زمان، اینترنت امروز ما را توصیف می کرد. از زمان پیش بینی کلارک، قریب به نیم قرن گذشته و حالا اینترنت به بخش جدانشدنی زندگی ما تبدیل شده است. شکل خریدوفروش محصولات و خدمات را متحول نموده است و بازارهای دور و نزدیک را در فاصله چند کلیک از ما قرار داده است. فرقی نمی نماید خریدمان مواد غذایی تازه باشد، یک دست مبل، خدمات تعمیر خودرو یا مشاوره و ویزیت پزشکی.

دنیای امروز به سرعت در حال تغییر است و حالا تقریبا همه چیز را می توانیم اینترنتی بخریم و در منزل تحویل بگیریم. اگر حوصله ترافیک را ندارید یا نگران همه گیری کرونا و احتمال انتقال بیماری در محیط داروخانه ها هستید، فرقی نمی نماید داروی بانسخه پزشک احتیاج داشته باشید یا بی نسخه؛ داروباکس سعی می نماید دارو و دیگر محصولات داروخانه ای را در سریع ترین زمان پیدا کند و به دست شما برساند.

دکتر کمیل اکبرنژاد با یک دهه سابقه فعالیت در زمینه فنی و نرم افزار، آشنایی کاملی با فرآیندهای الکترونیکی ساخت خدمات دارد. او بادرنظرگرفتن مسائل افراد دارای معلولیت و کم توان برای تهیه داروهای خود، تصمیم گرفت استارت آپی را برای حل مسائل این قشر از جامعه راه اندازی کند و به این ترتیب بتواند زنجیره ارزشی را برای پزشکان و بیماران ایجاد نموده باشد. به این ترتیب استارت آپ داروباکس سال 98 شکل گرفت. جامعه هدف داروباکس، افراد دارای معلولیت بودند اما با ظهور عالم گیری کووید 19 و احتمال انتقال بیماری در محیط داروخانه ها، داروباکس توانست نقش موثرتری برای یاری به سلامت جامعه ایفا نماید. داروباکس از اولین سامانه های هوشمند تحویل دارو و کالاهای داروخانه ای در کشور است. این پلتفرم سلامتی، با پنج سرویس اصلی دارویاب، مشاوره آنلاین آرایشی، بهداشتی و ورزشی، بانک اطلاعات سوابق بیمار، دانستنی های سلامت و بانک تداخلات دارویی، بعد از مراجعه به پزشک همراه شماست.

تداخل های دارویی را آنالیز می کنیم

از مهم ترین بخش های داروباکس، قسمت تداخلات دارویی است. از مسائل عمده در درمان بیماری ها به خصوص در بیماران مبتلابه بیماری های مزمن که داروهای بیشتری مصرف می نمایند، تداخلات دارویی است. تجویز گروه های مختلف دارویی ممکن است منجر به اختلال درتاثیر هریک از داروها گردد که به این اثرات متقابل داروها، تداخل دارویی گفته می گردد. داروباکس سبد دارویی شما را آنالیز می نماید و در صورت مشاهده تداخل دارویی موضوع را به شما اطلاع می دهد. به علاوه خودتان نیز می توانید داروهای مصرفی تان را در این اپلیکیشن وارد کنید تا از نبود تداخل دارویی در داروهایتان اطمینان مطمئن شوید.

دریافت مشاوره از داروباکس

درصورت تمایل به دریافت مشاوره می توانید درخواست خود را در اپلیکیشن داروباکس ثبت کنید یا به شماره تماس داروباکس در پیغام رسان واتساپ پیغام دهید.

مشاوره ها می توانند به شکل پیغام نوشتاری یا تلفنی باشند. اگر مشاوره تان درزمینه آرایشی و بهداشتی باشد، به کارشناسان این حوزه و اگر دربخش پزشکی باشد به پزشکان داروخانه، متصل خواهید شد.

چشم انداز داروباکس

هدف عمده داروباکس، فرهنگ سازی استفاده از خدمات سلامت به صورت اینترنتی است، تا بار بزرگی از دوش پزشکان و داروخانه ها برداشته شده و برای بیماران، رفاه ایجاد کند.

مدیرعامل داروباکس ضمن اشاره به این نکته می افزاید: دولت، مدیران بیمارستانی و درمانگاهی و داروخانه ها باید با وسعت نظر بهتری برخورد نمایند و درگسترش خدمات درمانی آنلاین یاری بیشتری نمایند.

دکتر اکبرنژاد در ادامه و در پاسخ به سوال جام جم می گوید: مردم هر سال به طور میانگین 2.2مرتبه به پزشک مراجعه می نمایند. معمولا پس از هر مراجعه نیز نسخه دارویی نوشته می گردد؛ یعنی در سال 176میلیون مراجعه به پزشک. سپس بیماران برای دریافت نسخه به داروخانه ها مراجعه می نمایند. ما امیدواریم بتوانیم 20درصد این مراجعات حضوری را به خرید آنلاین از داروباکس تبدیل کنیم.

بنیان گذار داروباکس در ادامه می افزاید: 15درصد از حجم کل مراجعات به داروخانه ها نیز برای دریافت مشاوره یا پرسیدن سوالات پزشکی و پیگیری های درمانی است و در این بخش نیز امیدواریم بتوانیم سهم 60درصدی در پاسخ گویی به سوالات و مشاوره کسب کنیم.

تهیه دارو از داروباکس را امتحان کن

همین حالا کیوآر کد پایین صفحه را با دوربین گوشی خود اسکن کنید تا وارد سایت داروباکس شوید. می توانید در همین صفحه اصلی سایت، ثبت نام کنید یا از پایین صفحه، روی دریافت اپلیکیشن داروباکس برای گوشی های اندروید و iOS کلیک و در اپلیکیشن داروباکس مراحل ثبت نام را طی کنید. پس از ثبت نام، در قسمت دارویاب عکس واضحی از نسخه پزشک یا کالای داروخانه ای مدنظرتان (مثل انواع مکمل ها، محصولات آرایشی و بهداشتی، مادر و کودک، ارتوپدی، تجهیزات پزشکی و ...) را بارگذاری کنید. سپس داروباکس درخواست شما را به ترتیب اولویت فاصله برای داروخانه های عضو داروباکس ارسال می نماید. داروخانه ها نیز پس از تایید نسخه یا اقلام داروخانه ای، هزینه و شماره سفارش را با پیغامک یا در اپلیکیشن داروباکس یا شبکه های اجتماعی شما اعلام می نمایند. از اینجا به بعد می توانید خودتان به داروخانه مراجعه کنید و با اعلام شماره سفارش، بسته خود را تحویل بگیرید یا درخواست دریافت بسته را با پیک های داروباکس در منزل داشته باشید. البته اگر داروخانه برای داروهای احتیاجمند نسخه یا بیمه های تکمیلی به اصل فیزیکی نسخه احتیاج داشته باشد، پیک ابتدا نسخه شما را دریافت می نماید و پس از ارائه به داروخانه، بسته دارویی را تحویل می دهد. درسامانه سفارش داروباکس می توانید تمام مشخصات سفارش را مانند قیمت، نحوه و میزان مصرف، شرکت سازنده، دوز دارو، زمان مصرف، اجزای تشکیل دهنده، بیمه های موردپذیرش داروخانه و ... را ببینید یا ویژگی های سفارش خود را مانند شرکت سازنده، تعداد و ... برای داروخانه ثبت کنید. لازم به ذکر است تا به امروز 20هزار کاربر از خدمات داروباکس استفاده نموده اند و 20 داروخانه در سطح استان تهران و 10داروخانه در دیگر استان های مازندران، البرز، کاشان، خراسان رضوی، اصفهان و شیراز عضو پلتفرم داروباکس شده اند.

ریحانه رادی - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

خیمه نیوز: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29242

به "داروخانه نرو! به دارو باکس سفارش بده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروخانه نرو! به دارو باکس سفارش بده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید