استرجئون: استقلال اسکاتلند نزدیک است

به گزارش شیوا مارکت، وزیر اول اسکاتلند ضمن مهم خواندن انتخابات عمومی 21 آذرماه بریتانیا در معین سرنوشت اسکاتلند، وعده داد که استقلال این منطقه نزدیک است.

استرجئون: استقلال اسکاتلند نزدیک است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالیکه هزاران اسکاتلندی با برگزاری تظاهرات گسترده خواهان استقلال از بریتانیا شدند، نیکلا استرجئون وزیر اول اسکاتلند دیروز (شنبه) تأکید کرد که استقلال اسکاتلند نزدیک است.

بنا به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی ضمن مهم خواند انتخابات عمومی آینده بریتانیا برای تعیین سرنوشت اسکاتلند، خواهان افزایش مشارکت اسکاتلندی ها در این انتخابات شد.

روز سه شنبه هفته گذشته، مجلس انگلیس با برگزاری یک انتخابات زودهنگام در تاریخ 12 دسامبر (21 آذرماه) موافقت کرد.بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام برای شکستن بن بست برگزیت شده است که مانع خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در تاریخ 31 اکتبر (9 آبان ماه) شد.

اسکاتلند که در سال 2016 به ادامه حضور بریتانیا در اتحادیه اروپا رأی داد، همچنان با هرگونه برگزیت مخالف است و استرجئون طی سخنرانی در تظاهرات استقلال طلبان اسکاتلند در گلاسگو گفت که فرصت باارزش استقلال در فاصله چند قدمی است اما ما باید این فرصت را به چنگ آوریم...انتخابات عمومی، مهم ترین امر در کل زندگی ما است.

وزیر اول اسکاتلند ادامه داد که خواهان آینده ای نیست که توسط افرادی چون بوریس جانسون به ما دیکته شود تا ما را برخلاف میل و اراده امان از خانواده اروپایی خود جدا کند.

وی شرح داد که اسکاتلندی ها باید با مشارکت و آراء خود در این انتخابات، آینده اسکاتلند را در دستان اسکاتلند قرار دهند.

وی در گفت وگو با خبرنگار اسکای نیوز که در تظاهرات حضور داشت، گفت: اگر مردم اسکاتلند به وضوح تمایل خود را به دومین همه پرسی استقلال را (که استرجن خواهان برگزاری آن در سال 2020 است) نشان، مخالفت نخست وزیری انگلیس با این مسئله ناپایدار خواهد بود.

همه پرسی شهریورماه سال 1393 درباره استقلال اسکاتلند با شکست حامیان استقلال انتها یافت. 55 درصد از رأی دهندگان در آن همه پرسی با مستقل شدن اسکاتلند مخالفت کردند.

با این وجود، نظرسنجی های اخیر در اسکاتلند نشان می دهد که میزان حمایت از استقلال از لندن در میان ساکنان این منطقه افزایش یافته و در صورت برگزاری همه پرسی مجدد، احتمال زیادی هست که این بار نتیجه به نفع حامیان جدایی باشد.

م

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 13106

به "استرجئون: استقلال اسکاتلند نزدیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرجئون: استقلال اسکاتلند نزدیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید