استقلال در تعطیلات: پاتوسی رفت، استراماچونی نیامد

به گزارش شیوا مارکت، برای استقلال تعطیلاتی که گذشت با طعم تلخ ناکامی همراه بود. آیاندا پاتوسی، بازیکنی که نیم فصل در ترکیب آبی ها درخشید از این تیم خداحافظی کرد و استراماچونی هم بر خلاف وعده ها هنوز سرمربی نشده است.

استقلال در تعطیلات: پاتوسی رفت، استراماچونی نیامد

تعطیلات برای استقلال حاوی خبرهای خوشی نبود. آیاندا پاتوسی که بی توجهی مسئولان این باشگاه نسبت به خودش را دید از ایران رفت و نامه خداحافظی اش از طرفداران استقلال را هم منتشر کرد. پیامد آن هیچ خبری دال بر عقد قرارداد با استراماچونی نیز منتشر نشد. هر روز شایعه ای تازه و خبری نادرست درباره عقد قرارداد با این مربی شنیدیم. البته مسئولان باشگاه استقلال همچنان امیدوارند که استراماچونی را به خدمت بگیرند اما روندی که در روزهای اخیر طی شده، هرگز امیدوارنماینده نیست. ظاهرا امید نورافکن نیز باید به تیمش شارلروای بلژیک برگردد و در عین حال گزینه های استقلال برای فصل بعد یکی، یکی سرازتیم های دیگر درمی آورند.

***

باشگاه استقلال درباره به درازا کشیدن انتخاب سرمربی اش بیانیه ای صادر نموده که نشان می دهد احتمالا حضور استراماچونی ایتالیایی در این باشگاه منتفی شده است. در سایت این باشگاه به مواردی اشاره شده که جای بحث و تامل دارد. به خصوص آن جا که بحث عبور از خط قرمز های خود را پیش کشیده و در بند دوم بیانیه اش چنین نوشته است: یکی از گزینه های اصلی برای سرمربیگری استقلال، آندرا استراماچونی است که مذاکرات مثبتى با این مربی اجرا شده اما تا این لحظه به نتیجه نهایى منجرنشده است. باشگاه استقلال برای انتخاب سرمربی خود هرگزاز خط قرمزهایش عبور نخواهد کرد. احترام به ارزشهاى نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حفظ حرمت، شان و اعتبار باشگاه بزرگ استقلال به عنوان باشگاهی که دارای قدمت و افتخارات بسیار و دهها میلیون طرفدار است، خط قرمزهای باشگاه بوده که برای جذب سرمربی جدید باید مورد توجه قرار گرفته که به هیچ وجه قابل معامله نمی باشد.

این بیانیه درحالی روی سایت باشگاه استقلال خود نمایی می نماید که بعضی تصمیم گیران این باشگاه در اظهارات غیر رسمی خود در فضای مجازی نسبت به خبر منتفی شدن عقد قرارداد با استراماچونی واکنش نشان داده بودند و حتی رسانه های نزدیک به مسئول جابجایی استقلال این خبر را فضا سازی علیه باشگاه عنوان نموده بودند اما بیانیه منتشر شده از سوی باشگاه استقلال کاملا گویای اتفاقاتی است که در روزهای اخیر اتفاق افتاده و هیچ بعید نیست که به زودی تصمیم گیران ماجرای استراماچونی را منتفی شده اعلام نمایند. در عقد قرارداد با گزینه سرمربیگری به موضوع مهم عبور از خط قرمز ها اشاره شده که افکارعمومی باید بدانند که ماجرا چیست و این خط قرمز هایی که از آن نام برده شده، چه مواردی است و آیا اگر فردا دوباره موضوع حضور استراماچونی در استقلال به جریان بیفتد و احتمالا این مربی استخدام گردد، آیا این خطوط قرمز رعایت شده است یا خیر. شاید اگر باشگاه استقلال موضوع خط قرمزها را پیش نمی کشید ضرورتی نداشت که در صورت انتخاب احتاقتصادی این سرمربی ایتالیایی به راه چاره هایی که برای از بین رفتن موانع در نظر گرفته شده اشاره ای داشت اما وقتی رسانه رسمی باشگاه در بیانیه مربوط به انتخاب استراماچونی صراحتا از ماجرای خط قرمز های پرده برمی دارد، معین می گردد که در مذاکرات فی مابین مشکلاتی به وجود آمده و یا اینکه اساسا باشگاه استقلال با موانع اقتصادی رو به رو است که قادر به استخدام این گزینه ایتالیایی نیست.

طی روزهای اخیر باشگاه استقلال با کمترین شفافیت ممکن در موضوع انتخاب سرمربی اش پیش رفته و غالبا کوشش شده اوضاع مثبت و امیدوارنماینده جلوه داده گردد در حالی که همه تحرکات نشان می دهد که هیچ موفقیتی تا به امروز در عقد قرارداد با سرمربی جدید از سوی باشگاه استقلال انجام نشده است و مذاکرات کند و غالبا ناموفق پیش می رود.

درعین حال نیز آیاندا پاتوسی با انتشار پستی خداحافظی خود را گفت. پاتوسی که منتظر بود مطالباتش از سوی باشگاه استقلال پرداخت گردد، وقتی اوضاع نا مناسب این باشگاه در جابجایی را مشاهده کرد و هیچ حرکتی از سوی باشگاه نشین ها دید در صفحه شخصی اش نوشت:طرفدار استقلال ممنون بابت این ماجراجویی. متاسفانه همه چیز آن طور که انتظارش را داشتم پیش نرفت. اما شما طرفداران فوق العاده هستید و به خاطر حمایت و عشقی که داشتید از شما متشکرم. مطمئنا با توضیحاتی که مدیر برنامه هایم درباره جدایی ام مطرح می نمایند به چرایی این خداحافظی پی خواهید برد.

فردای روزی که پاتوسی نامه خداحافظی اش را نوشت مدیربرنامه های این بازیکن از پرداخت نشدن قسط آخر حق انتقال این بازیکن از طرف باشگاه استقلال به باشگاه کیپ تاون پرده برداشت تا معین گردد باشگاه استقلال با بدقولی، خود باعث جدایی بازیکنش شده است. این وضعیت درحالی پاتوسی را از این باشگاه دور کرد که مدیرنامه های بازیکن آفریقایی مدعی شده بود که هزینه حضور این بازیکن در استقلال ماهی 10هزار دلار بوده است.

پیش از پاتوسی نیز اسماعیل گونسالوس خداحافظی اش از استقلال را اعلام نموده بود و درباره جدایی امید نورافکن نیز خبرهایی به گوش می رسد با این مضمون که باشگاه شالروای بلژیک موافقت خود را با ادامه حضور این بازیکن در استقلال اعلام ننموده و به همین دلیل نورافکن باید استقلال را ترک کند وبه تیمش شارلروای بلژیک ملحق گردد. اگر چشمی را هم از استقلال جدا شده بدانیم تعداد آن ها که استقلال را در همین روزهای اندک ترک نموده اند چشمگیر تر می شوند. ضمن اینکه گادوین منشاء هم خیلی زود به جمع جدا شده های استقلال ملحق شد.

10-1

tafatton.ir: تفطن: گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 6570

به "استقلال در تعطیلات: پاتوسی رفت، استراماچونی نیامد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال در تعطیلات: پاتوسی رفت، استراماچونی نیامد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید