اصرار برای برگزاری امتحانات حضوری پایه های نهم و دوازدهم از کجا آب می خورد؟ ، دانش آموزان باید خودشان ماسک و دستکش تهیه نمایند

به گزارش شیوا مارکت، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان ملزم هستند خودشان ماسک و دستکش تهیه نمایند و به جلسه امتحان بروند، در مورد اصرار وزارتخانه متبوع خود بر حضوری برگزار شدن پایه های نهم و دوازدهم شرح داد.

اصرار برای برگزاری امتحانات حضوری پایه های نهم و دوازدهم از کجا آب می خورد؟ ، دانش آموزان باید خودشان ماسک و دستکش تهیه نمایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش مجازی در جهان سابقه دارد و برای اولین بار نیست که اجرا می گردد، گفت: از گذشته بعضی مدارس وارد امر آموزش مجازی شده بودند و از قدمت آموزش از راه دور نیز سال ها می گذرد.

وی درباره اینکه آیا نتایج سنجش آموزش مجازی قابلیت استناد و ثبت در سوابق را دارد یا خیر، اضافه نمود: چون غیرمترقبه وارد جریان کرونا شدیم، چند فعالیت را انجام دادیم. ابتدا به صورت خودجوش همکاران معلم با استفاده از امکانات و شبکه های پیغام رسان که در اختیار داشتند آموزش را ادامه دادند و شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی نیز آموزش ها را دنبال کردند. با توجه به اعتباری که نظر معلم دارد با اتکا به نظر معلم می توانیم ثبت سوابق را داشته باشیم.

وی درباره راهنمایی تحصیلی گفت: بعضی آیتم های راهنمایی تحصیلی در قالب نظرخواهی است و در حالت عادی هم نظر معلم و خانواده در فرم ها ثبت می گردد و همه فرایندها حضوری نیست.

ساکی در پاسخ به این سوال که پس دلایل به مدرسه رفتن بچه ها در این شرایط چیست، اظهار کرد: با وجود اینکه آموزش مجازی شیوه پذیرفته شده ای است اما صاحبنظران تعلیم و تربیت معتقدند در دوره ابتدایی و متوسطه هیچ چیزی جای کلاس فیزیکی و آموزش حضوری را نمی گیرد زیرا علاوه بر انتقال آموزش، رشد تربیتی، اخلاقی، دینی و ... نیز دنبال می گردد اما در مقاطع بالاتر و در دانشگاه های معتبر جهان دانشجوی مجازی داریم.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه علت و ریشه اصرار به برگزاری آزمون حضوری در این شرایط چیست، گفت: ما هم به دغدغه مردم احترام می گذاریم. از همه مهم تر سلامت دانش آموزان است و به دنبال این نیستیم که سلامت آنها به خطر بیفتد. همه دانش آموزان را فرزندان خود می دانیم و به گونه ای حرکت می کنیم که سلامت آنها به خطر نیفتد. به نظرات تخصصی احترام می گذاریم و ستاد ملی مدیریت کرونا، مهار بیماری را هوشمندانه راهنمایی می نماید. ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم. 10 پایه تحصیلی آزمون و ارزشیابی غیرحضوری انجام می دهند و تصمیم گیری در اختیار شورای مدرسه است.

ساکی ادامه داد: اما پایه نهم و دوازدهم، پایه های سرنوشت سازی هستند. در کشور خودمان مطابق تصمیم ستاد کرونا اقدام می کنیم. ستاد پروتکلی را به ما برای تمام واحدهای آموزشی ابلاغ نموده است. مجری، ناظر و دستورالعمل اجرایی برای تامین سلامت دانش آموزان معین است.

وی با بیان اینکه در این دستورالعمل مو به مو معین شده است که چه طور خدمت رسانی کنیم، گفت: اطلاع رسانی های لازم در این باره انجام شده است. در آموزش و پرورش چون نمرات پایه نهم ضریب 3 در راهنمایی تحصیلی دارد، آزمون حضوری می گیریم که البته شخصا تصمیم گیرنده نهایی نبودیم و با ستاد ملی کرونا هماهنگ بوده ایم.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای رعایت ضوابط بهداشتی، تقسیم مسئولیت انجام شده است. مدیرکل و روسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش مسئولیت کلی نظارت را برعهده دارند تا گندزدایی و بهداشت محیط و فاصله گذاری اجتماعی انجام گردد.

ساکی تاکید نمود: اگر این پروتکل ها رعایت گردد ما هم همانند دیگر اقشار و مشاغل کار خود را انجام می دهیم تا نظام آموزش و پرورش و نظام عالی برای سال آینده دچار خلل و مشکل نگردد. اگر آزمون پایه دوازدهم را برگزار نکنیم آموزش عالی دچار مشکل می گردد.

وی با بیان اینکه در پایه نهم امتحان هماهنگ استانی حذف و آزمون در سطح مدرسه است، گفت: شورای مدرسه می تواند درباره تعداد حضور بچه ها برای آزمون بسته به امکاناتی که در اختیار دارد، تصمیم گیری کند. اختیار برگزاری آزمون و طراحی سوالات و تصحیح اوراق نیز بر عهده شورای مدرسه است.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بچه ها ملزم هستند خودشان ماسک و دستکش تهیه نمایند، گفت: برای 10 درصد پیش بینی کردیم تا اگر دانش آموزی ماسک و دستکش به همراه نداشت بتواند آن را دریافت کند و امتحان بدهد. در پروتکل ها، حمایت و صیانت از معلمان هم کاملا معین شده است.

tafatton.ir: تفطن: گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20438

به "اصرار برای برگزاری امتحانات حضوری پایه های نهم و دوازدهم از کجا آب می خورد؟ ، دانش آموزان باید خودشان ماسک و دستکش تهیه نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصرار برای برگزاری امتحانات حضوری پایه های نهم و دوازدهم از کجا آب می خورد؟ ، دانش آموزان باید خودشان ماسک و دستکش تهیه نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید