اعداد و ارقام مالی در هفته پایانی خردادماه 1399

به گزارش شیوا مارکت، در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب وکار در اقصی نقاط دنیا، از سوی رسانه ها، نهادهای مالی ملی و بین المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم ترین آنها را می توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

اعداد و ارقام مالی در هفته پایانی خردادماه 1399

7.2 درصد

بانک دنیای: اقتصاد منطقه آمریکای لاتین و حوزه دریایی کارائیب در امسال میلادی به دلیل محدودیت های اعمال شده برای مهار ویروس کرونا، سقوط قیمت دنیای کالاهای خام، شرایط بحرانی بخش مالی و تأثیرات رکود دنیای، احتمالاً در مقایسه با سال گذشته 7.2 درصد کوچکتر خواهد شد.

25 تا 40 درصد

کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد): با توجه به افت شدید سودآوری شرکت ها به دلیل محدودیت های مالی در نظر گرفته شده در کشورهای مختلف دنیا برای مهار ویروس کرونا و کاهش توان شرکت ها برای سرمایه گذاری های جدید، پیش بینی می گردد سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشورهای درحال توسعه دنیا طی امسال میلادی بین 25 تا 40 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یابد.

104.2 میلیارد دلار

اداره تحلیل های مالی آمریکا: کسری حساب جاری آمریکا در سه ماهه نخست سال 2020 با کاهش 0.1 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل به 104.2 میلیارد دلار رسیده است.

8.1 میلیون بشکه

آژانس بین المللی انرژی: انتظار می رود که متوسط تقاضای روزانه نفت در دنیا طی امسال میلادی در مقایسه با سال گذشته 8.1 میلیون بشکه کاهش یابد که این میزان کاهش تقاضا در تاریخ صنعت نفت دنیا یک رکورد محسوب می گردد.

13 میلیارد دلار

بلومبرگ: دولت چین در امسال بودجه ای معادل 13 میلیارد دلار برای پرداخت یارانه به فراوریکنندگان انرژی تجدیدپذیر در نظر گرفته است که این رقم 7.5 درصد بیش از یارانه های پرداختی به این فراوریکنندگان در سال گذشته است.

18.3 درصد

بلومبرگ: بر اساس آمارهای مقدماتی منتشر شده از سوی اداره کار ایالت نیویورک، نرخ بیکاری در شهر نیویورک طی ماه می (12 اردیبهشت تا 11 خرداد) به 18.3 درصد رسیده است که این رقم در مقایسه با ماه مشابه سال قبل بیش از 4 برابر افزایش نشان می دهد.

4.25 میلیارد یورو

بلومبرگ: دولت اسپانیا بسته ای به ارزش 4.25 میلیارد یورو (4.75 میلیارد دلار) برای حمایت از بخش گردشگری این کشور -که در جریان بحران کرونا به شدت آسیب دیده- در نظر گرفته است.

7.1 درصد

مارکت واچ: اداره آمار استرالیا نرخ بیکاری در این کشور طی ماه می را 7.1 درصد بیان کرد که این رقم بالاترین نرخ بیکاری در استرالیا طی 19 سال اخیر به شمار می رود.

1.5 میلیون نفر

سی ان ان: در دوره یک هفته ای منتهی به 13 ژوئن (24 خرداد) بیش از 1.5 میلیون نفر دیگر در آمریکا برای دریافت مستمری بیکاری فرم پر نموده اند. از اواسط ماه مارس (اواخر اسفندماه) بیش از 45 میلیون درخواست برای دریافت مستمری بیکاری در آمریکا به ثبت رسیده است.

35 هزار نفر

فایننشال تایمز: مدیرعامل شرکت خدمات مالی و بانکداری HSBC بیان کرد که این بانک انگلیسی -که از لحاظ ارزش دارایی ها بزرگترین بانک اروپا محسوب می گردد- ظرف سه سال آینده 35 هزار نفر از کارکنان خود را تعدیل خواهد نمود. این طرح تعدیل نیرو در ابتدای امسال میلادی به تصویب رسیده بود، اما در پی شیوع دنیای کرونا و شروع موج گسترده ای از بیکاری در کشورهای مختلف دنیا، مدیران بانک HSBC بیان کردند که به منظور حمایت از کارکنان خود در این شرایط حرانی، اجرای طرح تعدیل نیرو را به تعویق انداخته اند.

6.3 میلیارد یورو

رویترز: وزارت دارایی ایتالیا در آستانه موافقت با اعطای تسهیلات حمایتی 6.3 میلیارد یورویی به شرکت فیات-کرایسلر است

95 درصد

مرکز تجارت بین الملل (ITC): بیش از 95 درصد از شرکت های دنیا را کسب وکارهای کوچک و متوسط تشکیل می دهند.

1950 میلیارد پوند و 101 درصد

دفتر ملی آمار انگلیس: در خاتمه ماه می، بدهی بخش دولتی در انگلیس از 1950 میلیارد پوند عبور نموده است. نسبت بدهی بخش دولتی به فراوری ناخالص داخلی در خاتمه ماه می برای اولین بار در 57 سال اخیر از 100 درصد فراتر رفته و به حدود 101 درصد رسیده است.

3.4 درصد

یورو استات: متوسط هزینه ساعتی نیروی کار در کشورهای منطقه یورو طی سه ماهه نخست سال 2020 در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 3.4 درصد افزایش یافته است.

2.9 میلیارد یورو

یورو استات: کشورهای منطقه یورو در ماه آوریل (13 فروردین تا 11 اردیبهشت) مجموعاً 2.9 میلیارد یورو در تجارت کالایی، مازاد داشته اند.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 21215

به "اعداد و ارقام مالی در هفته پایانی خردادماه 1399" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعداد و ارقام مالی در هفته پایانی خردادماه 1399"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید