خاص ترین مدل های رنج روور و فولکس واگن

به گزارش شیوا مارکت، گروه خودروسازی فولکس واگن می گوید تا سال 2030 از هر پنج ماشینی که می سازد، دو ماشین الکتریکی خواهد بود و تا سال 2050 آلودگی محیط زیست محصولاتش را به صفر خواهد رساند.

خاص ترین مدل های رنج روور و فولکس واگن

فولکس واگن مدل استتار شده ای از اولین ماشین الکتریکی خود را نمایش داد

شروع دورانی تازه

فولکس واگن با برگزاری مراسمی در شهر برلین، پیش فروش اولین مدل الکتریکی خود را شروع کرد. این شرکت می گوید این ماشین مهمترین محصول تاریخ فولکس واگن پس از دو مدل بیتل و گلف است و برنامه کارخانه آلمانی برای تبدیل شدن به بزرگترین خودروساز الکتریکی دنیا با آن شروع می گردد.

ID3 اولین مدل از بیش از بیست مدل الکتریکی است که در ده سال آینده توسط فولکس واگن ساخته خواهد شد. این ماشین به طور رسمی پاییز سال جاری در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی می گردد، اما فولکس واگن مدل استتار شده ای از آن را در مراسم هفته گذشته نمایش داد.

ابعاد این هچ بک الکتریکی آلمانی به اندازه ماشین گلف است، اما به گفته کارخانه به اندازه یک سدان متوسط جا دارد. خریداران می توانند برای ماشین، سه باتری مختلف سفارش دهند که با هر بار شارژ بین 330 تا 550 کیلومتر حرکت می نماید.

ID3 اولین مدل از بیش از 20 مدل الکتریکی فولکس واگن است

قیمت پایه ID3 کمتر از 30 هزار یورو (حدود 33 هزار دلار) است که ارزان تر از تسلا مدل 3، مهم ترین رقیب این خودرو است. فولکس واگن امیدوار است با تعداد بالای فروش با قیمت کم بتواند رقیب آمریکایی خود را از دور خارج نموده و هزینه سنگین سرمایه گذاری در خودرو های الکتریکی را پوشش دهد.

علاقه مندان به خرید این ماشین باید هزار یورو برای ثبت نام پرداخت نمایند. فولکس واگن گفت در 24 ساعت بیش از ده هزار تقاضای خرید دریافت نموده که از انتظار این کارخانه بیشتر بوده است. این عدد در برابر مشتریان تسلا مدل 3 ناچیز است. سه سال پیش، تنها دو روز پس از شروع پیش فروش تسلا مدل 3، بیش از 270 هزار مشتری ثبت نام کردند.

انقلاب الکتریکی فولکس واگن بخشی از برنامه وسیع تر گروه خودروسازی فولکس واگن است که علاوه بر فولکس واگن، کارخانه های آئودی، پورشه، اشکودا و سئات را هم شامل می گردد. این گروه خودروسازی اعلام نموده که در ده سال آینده 80 میلیارد دلار در ساخت خودرو های الکتریکی سرمایه گذاری خواهد نمود و میخواهد حدود 70 مدل الکتریکی به بازار عرضه کند.

گروه خودروسازی فولکس واگن می گوید تا سال 2030 از هر پنج ماشینی که می سازد، دو ماشین الکتریکی خواهد بود و تا سال 2050 آلودگی محیط زیست محصولاتش را به صفر خواهد رساند.

رنج روور مدل فضانوردان فقط به مشتریان شرکت ویرجین گالاکتیک فروخته می گردد

رنج روور فضایی

لندروور مدل ویژه ای از رنج روور را برای مشتریان شرکت فضانوردی ویرجین گالاکتیک فراوری کرد.

ویرجین گالاکتیک از اولین شرکت هایی است که میخواهد مسافران خصوصی را به مدار زمین ببرد. تاکنون بیش از هفتصد نفر با پرداخت 250 هزار دلار برای این مسافرت فضایی ثبت نام نموده اند.

لندروور که از شرکای ویرجین گالاکتیک است، مدل ویژه ای از رنج روور ساخته که فقط به مشتریان ویرجین گالاکتیک و به قیمت پایه 144 هزار دلار فروخته خواهد شد.

ماشین براساس لوکس ترین مدل رنج روور ساخته شده و عنوان فضانورد آینده ویرجین گالاکتیک روی دستگیره های در حک شده است. داخل ماشین هم با الهام از فضاپیمای شرکت ویرجین گالاکتیک تزیین شده و جالیوانی ها با استفاده از بخشی از فضاپیمایی ساخته خواهد شد که مسافران شرکت ویرجین با آن سفر می نمایند.

مشتری فرانسوی؟

رونمایی از یکی از خاص ترین مدل های رنج روور با شایعه فروش این کارخانه به گروه خودروسازی فرانسوی پی اس ای (PSA) همزمان شد.

یک خبرگزاری بریتانیایی هفته گذشته گفت مدرکی را دیده که در آن منافع پیوستن جگوار-لندروور به گروه خودروسازی فرانسوی در آن ذکر شده است.

به گزارش خبرگزاری پرس آسوسیشن این گزارش برای مدیران دو شرکت تهیه شده و در آن جزییاتی از صرفه جویی در هزینه ها و روند پیوستن دو خودروساز به یکدیگر آورده شده است.

یک منبع مطلع در داخل جگوار-لندروور به این خبرگزاری گفته: همه چیز پشت در های بسته به سرعت در حال پیشرفت است.

پس از انتشار این گزارش، تاتا، مالک هندی جگوار-لندروور گفت که قصد فروش این کارخانه را ندارد. پی اس ای هم در بیانیه ای گفت که برای خرید جگوار-لندروور عجله ای ندارد، اما اگر فرصتی فراهم باشد آن را آنالیز می نماید.

گروه خودروسازی فرانسوی که شامل دو شرکت پژو و سیتروئن است و دولت فرانسه هم از سهامداران عمده آن است، دو سال پیش شرکت اُپل را از جنرال موتورز خرید و آن را از یک کارخانه ورشکسته به سوددهی رساند.

جگوار-لندروور امیدوار است با رونق مدل هایی نظیر جگوار آی-پِیس زیان خود را کاهش دهد

پی اس ای که بیشتر در بازار اروپا فعال است، میخواهد با اضافه کردن خودروسازان دیگر به گروه خود به بازار های دیگر دنیا وارد گردد. فیات-کرایسلر به خاطر حضور گسترده در بازار آمریکا و در اختیار داشتن کارخانه جیپ، گزینه ای ایده آل برای خودروساز فرانسوی است. اما کارلوس تاوارش، مدیر پی اس ای قبلا از جنرال موتورز و جگوار-لندروور هم به عنوان گزینه های مناسب نام برده است.

گروه صنعتی تاتا، جگوار-لندروور را حدود ده سال پیش از فورد خرید. کاهش فروش در چین و بلاتکلیفی درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باعث شده این شرکت در سه ماه آخر سال 2018 بیش از چهار میلیارد دلار ضرر کند.

بزرگترین خودروسازی بریتانیا امیدوار است که با آمدن مدل های جدید مانند جگوار الکتریکی آی-پیس (i-Pace)، رنج روور ایووک و لندروور دیفندر جلوی ضرر را بگیرد. با این حال پیش بینی می گردد این کارخانه سال جاری هم زیان ده باشد.

دارا خسروشاهی مدیر اوبر در اولین روز فروش سهام شرکت به بورس نیویورک رفت

اطمینان به آینده

شرکت خدمات تاکسیرانی اوبر، هفته گذشته سهام خود را در بازار بورس عرضه کرد. با اینکه قیمت هر سهم محافظه کارانه معین شده بود، اوبر نتوانست آنطور که انتظار می رفت سرمایه جلب کند و در خاتمه اولین روز معامله، قیمت هر سهمش بیش از هفت درصد کاهش یافت.

اگرچه بخشی از این عملکرد بد به شرایط کلی بازار مربوط است و نباید با نگاه به چند روز معامله سهام درباره موفقیت این شرکت قضاوت کرد، اما واکنش بازار نشانه مهمی از اعتماد سرمایه گذاران به تصویری است که اوبر از آینده حمل و نقل ترسیم می نماید.

اوبر با این تفکر شکل گرفته که در آینده مردم ماشین شخصی نخواهند داشت. آن ها به جای خرید ماشین که بیشتر مواقع از آن استفاده نمی گردد، برای رفت و آمد از سرویس های اشتراکی مانند اوبر استفاده می نمایند که با ماشین ها و هواپیما های خودران مسافران را جا به جا می نماید.

خودروسازان هم همگام با این نگاه در حال تغییرند و برای کسب درآمد به دنبال راه هایی تازه هستند و میلیارد ها دلار برای توسعه فن آوری های خودران سرمایه گذاری نموده اند.

از سوی دیگر اوبر و شرکت های دیگری که با این دید به آینده می نگرند همه زیان ده هستند. اوبر در ده سال گذشته حدود 9 میلیارد دلار ضرر نموده و بعید است به زودی به سوددهی برسد. از سوی دیگر مشکلاتی نظیر آماده نبودن جاده ها و مبهم بودن قوانین باعث شده نتوان زمانی دقیق برای استفاده همه گیر از ماشین های خودران معین کرد.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: فرادید
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 6785

به "خاص ترین مدل های رنج روور و فولکس واگن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاص ترین مدل های رنج روور و فولکس واگن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید