اعزام گسترده نیرو های پلیس به بوگوتا برای مقابله با حمله احتمالی شورشیان ارتش آزادیبخش ملی

به گزارش شیوا مارکت، خبرگزاری خبرنگاران- مقامات کلمبیا در روز های اخیر اطلاعاتی از کوبا به دست آوردند که تایید می نماید ارتش آزادیبخش ملی برای حمله تروریستی به پایتخت کلمبیا آماده می گردد.

اعزام گسترده نیرو های پلیس به بوگوتا برای مقابله با حمله احتمالی شورشیان ارتش آزادیبخش ملی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24؛ کلمبیا قرار است بیش از 30 هزار نیروی پلیس را به خیابان های بوگوتا اعزام کند. بنابر اعلام دولت هدف از این اقدام مقابله با شورشیان ارتش آزادبیخش ملی است. مقامات کلمبیا در روز های اخیر اطلاعاتی از کوبا به دست آوردند که تایید می نماید ارتش آزادیبخش ملی برای حمله تروریستی به پایتخت کلمبیا آماده می گردد.

خوزه لوییس وارگاس والنسیا رئیس پلیس و اطلاعات کلمبیا می گوید ما در حال جمع آوری اطلاعات هستیم. ما اطلاعات موثقی در خصوص قصد ارتش آزادیبخش ملی برای حمله به غیر نظامیان داریم.

پاسکال باریانی خبرنگار شبکه در بوگوتا در خصوص به کارگیری گسترده نیرو های امنیتی در بوگوتا گفت این تدابیر محلی است که مربوط به مسئله ای با ابعاد منطقه است، زیرا کوبا هم در این زمینه نقش دارد. اعزام گسترده نیرو به دنبال اطلاع رسانی سفارت کوبا در بوگوتا اتفاق افتاده است. طبق این اطلاعات شورشیان ارتش آزادیبخش ملی و دقیقا جبهه جنگی شرقی برای حمله در بوگوتا آماده می شوند.

اما هاوانا چطور به این اطلاعات دست یافته است؟ ده ها تن از فرماندهان این شورشیان در خاک کوبا حضور دارند. از زمانی که خوان مانوئل سانتوس رئیس جمهور سابق کملبیا مذاکرات با ارتش آزادیبخش ملی را که در آن موقع دومین گروه شورشی کشور بود شروع کرد، فرماندهان این گروه در کوبا ساکن شدند. در آن موقع مذاکرات با گروه فارک به عنوان نخستین گروه شورشی در کشور سرانجام یافته بود.

اما مذاکرات با ارتش آزادیبخش ملی در ژانویه 2019، در پی حمله ای توسط این گروه در بوگوتا سرانجام یافت. ایوان دوکه رئیس جمهور کلمبیا به این مذاکرات سرانجام داد و از هاوانا خواست فرماندهان این گروه را مسترد کند. اما پاسخ هاوانا منفی بود. در واقع این شرایط کوبا را در شرایط دشواری قرار داد، زیرا این کشور در مذاکرات صلح نقش میانجی را ایفا می کرد. از سوی دیگر هاوانا به لحاظ ایدئولوژیک به ارتش آزادیبخش ملی نزدیک است. اما این تصمیم کوبا برایش پیامد هایی هم به دنبال داشت. زیرا در ماه ژانویه، چند روز پیش از سرانجام دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، آمریکا بار دیگر کوبا را در فهرست سیاه کشور های حامی تروریست قرار گرفته است. اما حالا اطلاع رسانی کوبا در خصوص آماده سازی حمله از سوی ارتش آزادیبخش ملی در واقع به عنوان اقدامی برای خوشایند جو بایدن تلقی می گردد.

خبرنگار شبکه اضافه کرد ارتش آزادیبخش ملی هم اکنون حدود هزار نیروی مسلح دارد. این افراد در روستا های دور از بوگوتا مستقر هستند، اما این گروه پیشتر نشان داده است که قادر است به نیرو های پلیس و ارتش حمله کند. برای دولت ایوان دوکه این اعزام گسترده نیرو به بوگوتا راهی برای نشان دادن قاطعیت است و اینکه قصد ندارد مذاکرات را از سر بگیرد. این در حالیست که فرایند صلح با فارک هم به خوبی پیش نمی رود، زیرا بیش از دو هزار شورشی فارک هم احتمالا سلاح به دست گرفته اند؛ بنابراین کلمبیا بازهم در شرایطی همانند شرایط جنگ داخلی قرار گرفته است. ایوان دوکه یک سال پیش از سرانجام دوران ریاست جمهوری خود میخواهد به این ترتیب قاطعیت نشان دهد. همزمان وی به دلیل مدیریت همه گیری کرونا هم به شدت با انتقاد رو به روست. کلمبیا آخرین کشور منطقه است که هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده است.

پری ها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 27989

به "اعزام گسترده نیرو های پلیس به بوگوتا برای مقابله با حمله احتمالی شورشیان ارتش آزادیبخش ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام گسترده نیرو های پلیس به بوگوتا برای مقابله با حمله احتمالی شورشیان ارتش آزادیبخش ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید