افت موج کرونا در گیلان

به گزارش شیوا مارکت، سخنگوی دانشگاه علوم پزشگی گیلان گفت: در حال حاضر در فاز مدیریت بیماری کرونا هستیم و موج وحشتناک بیماری، دیگر وجود ندارد

افت موج کرونا در گیلان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا نقی پور اظهار کرد: اپیدمی کرونا کماکان در سطح جامعه فعال است. اکنون صدها نفر از هم استانی های ما در بیمارستان بستری هستند و روزانه بین 50 تا 70 بیمار جدید با علائم تنفسی داریم؛ البته به همین نسبت از بیمارستان ها مرخص می شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اضافه نمود: تداوم شیب نزولی کرونا، منوط به همکاری هرچه بیشتر مردم است. مردم باید قرنطینه را جدی بگیرند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند تا روز به روز شاهد کاهش آمار مبتلایان باشیم و به شرایط قبل از کرونا بازگردیم.

نقی پوراضافه کرد: مردم بعد از تعطیلات نوروز یاریم قرنطینه را کنار گذاشتند، زیرا می خواهند به زندگی عادی خودشان بازگردند. بنابراین باید از خود مقابل این عفونت محافظت نمایند. درگیر شدن مردم با بحران کرونا و کوشش برای کنترل این اپیدمی به وسیله آموزش نکات بهداشتی بسیار یاری نماینده بوده است.

وی گفت: مردم مقابله با کرونا را به فرهنگ رفتاری خود تبدیل نمایند. قبل از کرونا عادات زیادی داشتیم که اکنون آنها را انجام نمی دهیم لذا مردم خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند و رفتارهای مشخص نماینده درباره سرانجام این اپیدمی دارند.

این متخصص اپیدمیولوژی، غفلت از کرونا را به معنی آغاز موج دوم دانست و اعلام کرد: قدم به قدم با کرونا جلو می رویم و از برنامه او خبر نداریم، اما ابزار موثر ما عادات رفتاری و فرهنگ مردم است که باید بر مبنای حفاظت فردی باشد.

نقی پور بیان کرد: حمل و نقل عمومی پاشنه آشیل فاصله گذاری اجتماعی است. به همین دلیل باید سعی کنیم خودمان را با زندگی جدید پساکرونا وفق دهیم و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم.

quiz1.ir: مجله آزمون اول: مجله خبری تحلیل صنایع آموزشی و کارگاهی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 19238

به "افت موج کرونا در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت موج کرونا در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید