خبرنگاران 12 آبان ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان ها

به گزارش شیوا مارکت، استان ها- خبرنگاران- موج کرونا که یکی پس از دیگری می آید و بسیاری از انسان ها در هر سن و وضعیتی را با خود می برد مسوولان را برآن داشته تا در کنار راهکارهای مقابله با این ویروس محدودیت ها و ممنوعیت های بیشتری اعمال نمایند تا شاید از بار هجوم بیماری کووید 19 کاسته گردد.

خبرنگاران 12 آبان ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان ها

پیش از روزهای کرونایی به تعطیلات که نزدیک می شدیم به دنبال برنامه ریزی و سفر بودیم تا در میان روزمرگی و خستگی روزهای کاری، در دل طبیعت و در میان کوچه و خیابان های شهرهای مختلف نفسی تازه کنیم و قوت بگیریم برای ادامه فعالیت، اما اکنون با در پیش بودن هر تعطیلی، ترس و دلهره از اینکه کرونا گریبانمان را بگیرد و این بار ما قربانی او باشیم، یک لحظه از خاطرمان دور نمی گردد.

با نزدیک شدن به 13 آبان ماه مصادف با 17 ربیع الاول و میلاد پیامبر اکرم (ص) عده ای با تصور اینکه کرونا با آنها کاری ندارد و یا اینکه کرونا تنها یک شوخی است، بار سفر می بندند و راهی جاده ها می شوند، البته در این میان مسافر همواره همراه یعنی کرونا را بدون اینکه متوجه شوند از نقطه ای به نقطه دیگر می برند و همین عاملی می گردد برای افزایش مبتلایان و فوتی های ناشی از درگیری با این ویروس.

به منظور جلوگیری از ترددها و سفرهای غیرضروری مسوولان تنها چاره کار را اعمال محدودیت و ممنوعیت دانسته و بنا دارند از ساعت 12 امروز 12 آبان ماه تا ساعت 24 روز 16 آبان ماه محدودیت های ترافیکی را در محورهای برون شهری 25 مرکز استان اعمال نمایند.

بر اساس اطلاعیه مرکز اطلاعات راه ها خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی در روزهای اعلام شده ممنوع است . مراکز استان های دارای ممنوعیت عبارتند از: تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان.

اعمال ممنوعیت ها در استان های تهران و البرز از انتهای حوزه استحفاظی آنها شروع و به شکل یکپارچه، ورود پلاک غیر بومی و خروج پلاک بومی ممنوع می گردد.

پلیس غرب استان تهران گفته است که ازساعت 12 ظهر امروز -دوشنبه- 12 آبان ماه محدودیت در دو نقطه عوارضی دوم آزاد راه تهران-ساوه و خروجی شهر رباط کریم به سمت ساوه اجرا می گردد و تا ساعت 24 روز آدینه 16 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

پیرو این اطلاعیه در استان های مختلف نیز این موضوع متذکر و تاکید شده که ممنوعیت ها با جدیت پیگیری می گردد از جمله رییس پلیس هدایت و رانندگی استان همدان گفته است که برای مقابله با شیوع کرونا از ساعت 12 امروز دوشنبه تا روز آدینه 16 آبان محدودیت تردد برای ورود و خروج خودروها اعمال می گردد.

سرهنگ علی فکری گفت: طرح محدودیت ورود خودروهای غیربومی و خروج خودروهای بومی با شماره انتظامی ایران 18 و ایران 28 از ظهر امروز با همکاری پلیس راه تا ساعت 24 روز آدینه پیش رو اجرا می گردد و بر این اساس پلیس از ورود خودروهای غیر بومی به داخل شهر جلوگیری نموده و در صورت ورود غیر قانونی خودرویی به داخل محدوده ممنوعه، این وسیله نقلیه به وسیله دوربین 500 هزار تومان جریمه می گردد.

رییس پلیس راهور استان همدان گفت: این محدودیت ها تنها در مرکز استان به علت بالا بودن میزان تردد صورت می گیرد همچنین این محدودیت تردد شامل خودروهای عمومی، انتظامی، امدادی، درمانی، خدماتی، حمل کالاها و مواد اساسی نمی گردد.

سرهنگ فکری ادامه داد: تیم های پلیس هدایت و رانندگی در ورودی شهر و تیم های پلیس راه در چند نقطه از خروجی شهر مستقر شده و اجازه ورود به خودروهای غیربومی و خروج خودروهای بومی داده نمی گردد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نیز گفته است که از شرایط مالی و مسائلی که مردم با آن دست به گریبان هستند آگاهی کامل داریم اما اولویت ما حفظ سلامت مردم و کادر درمان است؛ بنابراین بر اساس پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز و تصمیمات کارشناسی شده محدودیت های جدید کرونایی از جمله در مورد تردد خودروها اعمال شده است.

عبدالرضا قاسم پور به استناد مصوبه ستاد ملی و ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت که از ساعت 12 روز دوشنبه 12 آبان 99 خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شیراز ممنوع است و این محدودیت تا ساعت 24 آدینه 16 آبان 99 ادامه دارد.

وی قرنطینه خانگی، رهگیری هوشمند، حفاظت از گروه های آسیب پذیر، اعمال و تشدید محدودیت ها، تشدید بازرسی و نظارت ها، افزایش تست، افزایش تعداد تخت های بستری عادی و ویژه، فرهنگ سازی استفاده از ماسک از خانه تا خانه، استفاده از ظرفیت رسانه ها، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، نظارت بیشتر شهرداری ها بر بخش حمل و نقل، همکاری با دانشگاه علوم پزشکی در فرهنگ سازی و پرداخت سریع تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و ودیعه مسکن را از جمله تصمیمات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس برشمرد.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری نیز تاکید نموده است که با توجه به تعطیلات پیش رو ،مردم از سفر کردن و برگزاری دورهمی های خانوادگی و فامیلی به جد پرهیز نمایند.

سید راشد جزایری اضافه نمود: مهمترین و اصلی ترین چالش در استان در مورد شیوع کرونا، چرخش خانوادگی ویروس است و این موضوع در تعطیلات پیش رو با سفرهای درون و برون استانی می تواند تشدید گردد.

وی ادامه داد: از این رو بنا بر تصمیم کمیته انتظامی و امنیتی ستاد ملی مقابله با کرونا، تردد در 25 استان کشور از جمله چهارمحال و بختیاری از ساعت 12 روز دوشنبه 13 آبان تا ساعت 24 روز آدینه 17 آبان با محدودیت روبرو است و از تردد خودروهای غیربومی جلوگیری می گردد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در ادامه به محدودیت های بهداشتی مقابله با کرونا نیز اشاره نمود و گفت: در حالی که 90 درصد مردم استان از ماسک استفاده می نمایند اما فاصله اجتماعی به خوبی رعایت نمی گردد و بازرسان ستاد کرونا با نظارت های خود بر ادارات و اصناف واحدهای متخلف را شناسایی می نمایند.

اما بشنوید از استاندار زنجان که گفته است طبق برنامه ابلاغی محدودیت های تردد برای مقابله با شیوع کرونا از ظهر دوشنبه 12 آبان تا ساعت 24 آدینه 16 آبان در زنجان اعمال می گردد.

فتح الله حقیقی اضافه نمود: بر اساس ابلاغ کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی کرونا، محدودیت های جدید تردد به مرکز استان با توجه به شیوع کرونا از دوشنبه اجرا می گردد.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در رعایت توصیه های بهداشتی در کنترل بیماری نقش بسیار اثر گذاری دارد، اضافه نمود: براساس دستورالعمل ابلاغی در محدودیت های جدید خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای غیربومی تا ساعت 24 روز آدینه 16 آبان ماه ممنوع است.

این مسؤول ادامه داد: این محدودیت ها شامل خودروهای عمومی، انتظامی، امدادی، درمانی، خدماتی، حمل کالاها و مواد اساسی نمی گردد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان نیز درباره شرایط این استان در تعطیلات پیش رو گفته است: طرح ممنوعیت تردد خودروهای شخصی از امروز دوشنبه تا روز آدینه در ورودی و خروجی های اهواز اعمال می گردد.

رضا نجاتی گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور به مراکز استان ها از جمله اهواز، از ساعت 12 امروز دوشنبه 12 آبان ماه ، خروج خودروهای بومی (پلاک اهواز) و ورود خودروهای غیربومی (پلاک غیر از اهواز) به اهوازممنوع است.

وی اضافه نمود: این تصمیم در پی افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا و فوتی های ناشی از این بیماری در کشور اتخاذ شده است.

نجاتی اضافه نمود: این ممنوعیت با هدف جلوگیری از مسافرت های آخر هفته و تعطیلات به مرکز استان و سایر شهرها ایجاد شده است و خودروهای عمومی، انتظامی، امدادی، درمانی، خدماتی، حمل کالاها و مواد اساسی مشمول ممنوعیت های معین شده نمی شوند.

وی ضمن هشدار مجدد نسبت به افزایش آمار مبتلایان به کرونا گفت: طبق گزارش ها غالب مبتلایان به این ویروس، در مسافرت ها، دورهمی ها و مراسم ها بیمار شده اند.

نجاتی همچنین اضافه نمود: از روز چهارشنبه به مدت 10 روز محدودیتهای جدیدی در اهواز و مسجدسلیمان اعمال می گردد و بر اساس آن همه مراکز آموزشی و اصناف غیرضروری تعطیل می شوند.

اما در کرمان نیز خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی از کرمان و ورود خودروهای شخصی باپلاک غیربومی به کرمان ممنوع است.

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بر خودداری عموم مردم از ترددهای غیرضروری در سطح شهرها و جاده ها تاکید نمود و ادامه داد: امیدواریم مردم به شکلی رعایت نمایند که مسافران در مبادی ورودی و خروجی استان متوقف و دچار مشکل نشوند زیرا بر اساس هماهنگی های اجرا شده با پلیس، هر یک از خودروهایی که اصول اعلام شده را رعایت ننمایند، پنج میلیون ریال جریمه خواهند شد.

محمدصادق بصیری گفت: تردد خودروهای عمومی، انتظامی، امدادی، درمانی، خدماتی و خودروهای حامل کالاهای اساسی در محورهای استان کرمان بلامانع است و گروه های بازرسی و گشت های ویژه کار نظارت بر رعایت مصوبات ستاد استانی و ملی کرونا در استان کرمان را دنبال می نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز گفته است: محدودیت های جدید تردد به مرکز استان برای مقابله با شیوع بیماری کرونا از امروز (12 آبان) تا روز آدینه اعمال می گردد.

حسین خوش اقبال گفت: در صورت توجه نکردن به محدودیت تردد و اخطار پلیس، متخلفین 500 هزار تومان جریمه خواهند شد.

معاون استاندار کرمانشاه اضافه نمود: کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا باید نسبت به اطلاع رسانی و قانع کردن سازی موضوع در افکارعمومی با همکاری رسانه ها و صدا و سیما اقدام کند.

فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه هم گفته است: این محورها شامل پلیس راه بیستون - کرمانشاه، پلیس راه کرمانشاه - کامیاران (قزانچی) پلیس راه ماهیدشت محور اسلام آبادغرب و جاده کوزران به کرمانشاه از ورود خودروهای غیربومی به مرکز استان و خروج خودروها با پلاک بومی جلوگیری می نمایند.

فرماندار شهرستان بجنورد نیز با اعلام محدودیت تردد در این شهرستان همانند دیگر نقاط کشور گفت: در این طرح، هیچ خودرویی با پلاک بومی بجنورد حق خروج از این شهر را ندارد و خودروی غیربومی نیز حق ورود به آنرا نخواهد داشت، البته تدابیر لازم پیش بینی می گردد تا موارد پیش بینی نشده حل گردد.

غلامرضا عوض زاده اضافه نمود: برای اعمال محدودیت تردد، پلیس در سه ایستگاه شامل تخته ارکان، بوستان باباامان و پلیس راه قدیم بجنورد به آشخانه مستقر و ترددها کننترل می گردد.

سرهنگ علیرضا حسین زاده، فرمانده پلیس راه خراسان شمالی هم با اشاره به اینکه متخلفان پنج میلیون ریال جریمه می شوند گفت: برای کاهش مسائل در اجرای این طرح، انتظار می رود اطلاع رسانی ها بیشتر گردد و سفرها از مبدا، مدیریت گردد و در این زمینه، انتظار می رود فرمانداران نسبت به اطلاع رسانی به مردم در شهرستان ها اقدام داشته باشند.

اما ممنوعیت تردد به استان یزد هم رسیده است به گونه ای که رییس پلیس راهور این استان گفته است که خودروهای خانوادگی از ظهر امروز (12 آبان) تا آدینه شب، حق خروج از شهر یزد ندارند اما خودروهای تک سرنشین می توانند از شهر خارج شوند.

سرهنگ مهدی زارع تاکید نمود: تمام معابر ورودی و خروجی شهر یزد به جز بلوار جانباز مسدود است و بر اساس آن خودروهای غیربومی هم حق ورود به شهر ندارند اما می توانند از شهر خارج شوند و خروج خودروهای تک سرنشین با پلاک یزد از شهر ایرادی ندارد اما ورود خودروهای تک سرنشین با پلاک های غیربومی ممنوع است.

رییس پلیس هدایت و رانندگی استان خراسان جنوبی هم گفت: جهتهای خروجی و ورودی بیرجند براساس اعلام و ابلاغ کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا از ساعت 12 امروز تا ساعت 24 روز آدینه (16 آبان) مسدود است.

سرهنگ علیرضا عباسی اضافه نمود: برای رفت و آمد ساکنان شهر بیرجند به روستاهای اطراف نیز محدودیت وجود دارد لذا این دسته از شهروندان باید برنامه ریزی لازم داشته باشند چرا که ممنوعیت تردد شامل آنان نیز می گردد و هرگونه تخلف از محدودیت های اعمال شده توسط دوربین ها و عوامل پلیس راه و راهور کنترل و شامل اعمال قانون 510 هزار تومانی رانندگان خواهد شد.

در سمنان نیز حبیب الله خجسته پور سخنگو و جانشین رییس ستاد مقابله با کرونای این استان گفته است که چهار شهرستان این استان در شرایط مشکی کرونایی، سه شهرستان در شرایط قرمز و یک شهرستان در شرایط زرد قرار دارند و به همین خاطر محدودیت تردد از امروز تا آدینه شانزدهم آبان 99 در مرکز استان سمنان همزمان با 24 مرکز استان کشور اعمال می گردد.

فرماندار سمنان نیز جهتهای اعمال ممنوعیت تردد را شامل ورودی و خروجی شهر سمنان شامل میدان قومس، میدان امام حسن(ع)، پل جهاد، بلوار علویان برشمرد و گفت: از امروز تا آدینه شانزدهم آبان 99 در شهر سمنان شامل بین شهرستان ها نیز می گردد و خودروها از شهرستان های اطراف نیز اجازه ورود و خروج از شهر سمنان در این مدت پنج روز ندارند.

سید عباس دانایی اضافه نمود: خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای غیربومی در مدت گفته شده به منظور مبارزه با شیوع کرونا ممنوع است.

فرماندار بندرعباس هم ورود خودروهای غیر بومی (غیر پلاک 84) و خروج خودروهای بومی (خودروهای پلاک 84) به این استان را ممنوع گفته و گفته است: محدودیت ها در سطح شهرستان بندرعباس در دو لایه ورودی ها شامل ورودی های شرقی، شمال غربی و غربی و همچنین ورودی های شهر بندرعباس در چهار نقطه شامل میدان دفاع مقدس، از ابتدای بلوار شهید رجایی، ابتدای بلوار راه آهن و میدان سایت است.

عزیزاله کناری روز دوشنبه در نشست اضطراری ستاد کرونا شهرستان بندرعباس اضافه نمود: محدودیت ها در درون شهر بندرعباس هم شامل تعطیلی بوستان ها، سواحل و پارک ها و خاموشی آنها و ممنوعیت برپایی چادر مسافرتی جهت اسکان است و محدودیت تردد به جزیره های قشم و هرمز از مرکز بندرعباس به لحاظ موقعیت قرارگیری بندر شهید باهنر در مرکز بندرعباس اعمال می گردد و همچنین دریابانی با شناورهای جابه جا نماینده مسافر از اسکله های غیر رسمی مقابله جدی می نماید.

محدودیت های تردد خودرو در حوزه استحفاظی شهرستان خرم آباد نیز بنا بر اظهارات استاندار لرستان از ظهر امروز دوشنبه 12 آبان ماه به مدت پنج روز برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا اعمال می گردد و بر این اساس خروج خودروهای شخصی پلاک بومی از خرم آباد و ورود خودروهای شخصی پلاک غیربومی به این شهرستان ممنوع است و پلیس هدایت و رانندگی نسبت به اعمال جریمه 500 هزار تومانی متخلفین بر اساس کد تعریف شده قبلی، اقدام می نماید.

سیدموسی خادمی یادآورشد: خودروهای عمومی، انتظامی، امدادی، درمانی، خدماتی، حمل کالاها و مواد اساسی مشمول اعمال ممنوعیت های معین شده نمی شوند و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز موظف شده است با هماهنگی پلیس راهور نسبت به انسداد معابر غیر اصلی اقدام نمایند.

رییس پلیس راه فرمانده انتظامی کردستان نیز گفت: ماموران این پلیس با همکاری نیروهای هدایت و رانندگی ورود و خروج خودروهای بومی و غیربومی به شهر سنندج را در سه کنترل می نمایند.

سرهنگ عیسی گوهری یادآور شد: طبق این مصوبات برای اعمال محدویت ها پلیس راه در 2 ورودی جهت سنندج - کرمانشاه و سنندج - همدان و پلیس راهور نیز در محل میدان امام رضا (ع) ابتدای ورودی محور سنندج - سقز مستقر می شوند و مقرر شده عوامل پلیس با همکاری ماموران نیروهای انتظامی در این مناطق مستقر شوند و ابتدا با ارشاد و هدایت مانع از خروج پلاک های انتظامی 51 (ویژه) سنندج شده و از ورود سایر پلاک انتظامی به این شهر نیز جلوگیری نمایند در غیر این صورت نسبت به اعمال جریمه اقدام خواهد شد.

وی اضافه نمود: همچنین مقرر شده عوامل راهداری نسبت به انسداد کامل جهتهای فرعی به این شهر را تا ساعت 12 امروز اقدام نمایند تا بعضی از رانندگان از این جهتها نسبت به ورود خروج اقدام ننمایند.

مدیرکل امور شوراها و شهرداری های استانداری اصفهان نیز درباره ممنوعیت های اعمال شده در چند روز آینده توضیح داد: جهتهای فرعی منتهی به کلانشهر اصفهان و پنج ورودی به کلانشهر اصفهان از جمله پلیس راه شاهین شهر، سجزی، نجف آباد، مبارکه و بویین و میاندشت با مدیریت فرمانداران و اداره کل حمل و نقل جاده ای و نیروی انتظامی مسدود می گردد.

علی اصغر ذاکر هرندی توضیح داد: براساس مصوبات ابلاغی ستاد ملی و ستاد استانی مقابله با کرونا از ساعت 12 امروز دوشنبه تا ساعت 24 روز آدینه بسته می گردد و تردد افرادی که تنها به واسطه شغلشان داخل شهر اصفهان مشغول به کار هستند مانند خدماتی، موادغذایی، اداری، حمل و نقل عمومی با ارایه مستندات بلامانع است.

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان نیز گفت: پنج نقطه ای که برای کنترل ورود و خروج در راستای مصوبات ستاد ملی در حوزه برون شهری معین شد توسط پلیس راهور اجرایی می گردد.

سرهنگ محمدرضا محمدی بیان نمود: پارک در حاشیه زاینده رود، بزرگراه ها، پارک صفه و ناژوان برای خودروها ممنوع است و در صورت پارک خودروها جریمه و حتی با جرثقیل به توقفگاه منتقل می شوند.

در کنار این محدودیت ها و ممنوعیت های تردد، خبری هم بگیریم از شرایط مبتلایان به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور، از جمله در اصفهان که مجموع بستری شدگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در 22 شهرستان این استان به یک هزار و 944 نفر رسیده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر نیز از تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستان شهید مدرس کاشمر خبر داده و گفته است: با افزایش شیوع ویروس کرونا در هفته های اخیر و با وجود انتقال بخش قلب بیمارستان شهید مدرس، ظرفیت این بیمارستان تکمیل و امکان پذیرش بیمار وجود ندارد.

محمد جواد یزدانی اضافه نمود: با توجه به افزایش نگران نماینده آمار مبتلایان به بیماری کووید 19 و احتیاج مبرم بیماران مبتلا به بستری و مراقبت، تعدادی از بخش های بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) کاشمر نیز برای بستری بیماران کرونایی اختصاص یافت.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرماندار فردیس استان البرز نیز با اشاره به نبود بیمارستان فعال ، محدودیت امکانات درمانی و شدت موج سوم کرونا در این شهرستان گفت : روزانه به طور متوسط 70 نفر در فردیس به کرونا مبتلا می شوند.

علیرضا صیاد اضافه نمود: از ابتدای شیوع کرونا در استان البرز تا به امروز، سه هزار و 237 نفر فردیسی به علت کرونا در بیمارستان های استان بستری شده اند و در این مدت مرگ 471 نفر مشکوک و 219 نفر قطعی کرونا در شهرستان فردیس ثبت شده است.

معاون فرماندار فردیس گفت: در موج های اول و دوم کرونا روزانه به طور متوسط 20 نفر در این شهرستان به کرونا مبتلا شدند اما اکنون 70 نفر در روز رسیده است ضمن آنکه میانگین مرگ قطعی و مشکوک به کرونا پنج نفر در روز ثبت می گردد این در حالی است که شهرستان فردیس از داشتن حتی یک تخت بیمارستانی محروم است و بیمارستان های کرج بار بیماران کرونایی فردیس را بر دوش دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم گفته است: 20 درصد تخت های بیمارستانی این استان در اشغال بیماران کرونایی واقع شده است و تا 50 درصد کل تخت های بیمارستانی استان قابلیت اختصاص به بیماران کرونایی است.

سعید کشمیری یادآورشد: از مجموع 700 فوتی کرونایی استان بوشهر تا به امروز بیشترین جان باختگان مربوط به سالمندان است و بعد از سالمندان بیماری های مزمن مانند فشارخون، قندخون و سایر بیماری های قلبی غیر از فشار خون در رتبه های بعدی قرار دارند و این موضوع نشان می دهد که باید مراقبت بیشتری از سالمندان صورت گیرد تا بیماری کرونا به آنها منتقل نگردد.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم با اعلام اینکه از شروع هفته جاری تمام شهرستان های استان در شرایط قرمز به سر می برند، گفت: هم اکنون هزار و 61 بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی بستری هستند.

مهدی محمدی اضافه نمود: شهرستان های گیلانغرب، پاوه، سرپل ذهاب، کنگاور و اسلام آبادغرب در صدر جدول بالاترین خطر کرونایی قرار دارند.

خادمی استاندار لرستان نیز شرایط شیوع کرونا در خرم آباد را بحرانی دانسته و گفته است: فعالیت اصناف سطح سه و چهار (غیرضروری) این شهرستان نیز از چهارشنبه 14 آبان به مدت 10 روز محدود می گردد و چهار شهرستان الیگودرز، دورود، پلدختر و کوهدشت در شرایط فوق حاد شیوع کرونا هستند و محدودیت های آنها از جمله تعطیلی بازار همچنان برقرار است.

تا هشتم آبان ماه 40 هزار و 816 لرستانی به کرونا مبتلا و از این تعداد 813 نفر فوت شده اند و تمام محدودیت های کرونایی تا 16 آبان در این استان تمدید شده است.

محمدرضا حیدری رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: در مشهد و خراسان رضوی شرایط از لحاظ شیوع ویروس کرونا حاد است و بستری ها به مرز 2 هزار نفر رسیده است و آمار بستری در مشهد نیز در روزهای گذشته، 20 درصد افزایش یافته و در بستری به نقطه اوج دوم رسیده ایم.

اما آخرین شرایط مبتلایان و فوتی های کشور در 24 ساعت گذشته را به روال هر روز از زبان سمیه سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بشنویم.

وی در تشریح جزئیات بیماران کرونایی گفت: تا به امروز 628 هزار و 780 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 440 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 35 هزار و 738 نفر رسیده است.

وی روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید 19 در کشور بیان نمود: از دیروز تا امروز (12 آبان 1399) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 8 هزار و 289 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که سه هزار و 23 نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 628 هزار و 780 نفر رسید.

لاری اضافه نمود: خوشبختانه تا به امروز 491 هزار و 247 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین 5315 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهار کرد: تا به امروز پنج میلیون و هزار و 422 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

معاون وزیر بهداشت بیان نمود: استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در شرایط قرمز قرار دارند. همچنین استان های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در شرایط نارنجی و زرد قرار دارند.

از خبرنگاران خبرنگاران این گزارش های کرونایی را هم بخوانید:

روایت سرمربی تیم ملی فوتسال ایران از شکست دادن کرونا

مرگ کرونایی بیخ گوش سالمندان مازنی

کیفیت تغذیه دانش آموزان در دوران کرونا

فرصتها و تهدیدهای خرید آنلاین در دوران شیوع کرونا

ایستگاه بازی: ایستگاه بازی: آشنایی با بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 24758

به "خبرنگاران 12 آبان ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 12 آبان ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید