افزایش دوبرابری سالمندان دنیا طی 37 سال

به گزارش شیوا مارکت، به گزارش خبرنگاران، انوشیروان محسنی بندپی در کنفرانس منطقه ای سالمندی آسیا و اقیانوسیه که صبح امروز برگزار گردید با اشاره به اینکه در سال 1980 تعداد سالمندان جهان به 382 میلیون نفر بوده، گفت: در سال 2017 این تعداد به 962 نفر رسید ولی به این معناست است که در طول 37 سال جمعیت سالمندان جهان دو برابر شده است. پیش بینی می گردد تا سال 2050 تعداد سالمندان به 2 میلیارد و 100 میلیون نفر برسد.

افزایش دوبرابری سالمندان دنیا طی 37 سال

وی گفت: سالمندی یک موهبت الهی است و در حال حاضر امید به زندگی در کشور افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس سرشماری های سال 95 جمعیت سالمندان در کشور 9.3 درصد بوده است، گفت: این در حالی است که رشد جمعیت کشور تنها 1.2 درصد بوده است و رشد جمعیت سالمندی به 3.8 درصد رسیده است.

بندپی تاکید نمود: باید خدمات اجتماعی و اقتصادی را برای سالمندان به دو تا سه برابر افزایش دهیم و طی این سال ها برنامه ریزی های مشخصی برای سالمندان اجرا شده که از جمله آنها استقرار دبیرخانه شورای ملی سالمندان و تشکیل کارگروه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در وزارت بهداشت و شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی در وزارت تعاون از جمله آنها بوده است.

وی با اشاره به اینکه سند ملی سالمندان در جهت ارائه خدمات بهتر به آنها تدوین شده است، گفت: این سند با همکاری سازمان برنامه و بودجه، بهزیستی، وزارت بهداشت تهیه و ابلاغ شده است.

بندپی گفت: برنامه ریزی های علمی و تخصصی و اجرای پیمایش ملی سالمندان با همکاری صندوق بین المللی جمعیت سازمان ملل و اساتید دانشگاه اجرا شده است که هدف آن آنالیز ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سلامت سالمندان بوده است.

وی به همایش امروز اشاره نمود و گفت: کوشش می گردد تا شرایطی برای استفاده از این پیمایش در تصمیم گیری های سالمندی استفاده گردد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدواریم با استفاده از تجارب بین المللی از سالمندان در جهت توسعه کشور استفاده کنیم.

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 1363

به "افزایش دوبرابری سالمندان دنیا طی 37 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش دوبرابری سالمندان دنیا طی 37 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید