اقدامات و انتظارات کسب وکار های فاوا برای جهش فراوری و مبارزه با آفات بیماری کرونا

به گزارش شیوا مارکت، دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران در نامه هایی به، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر ارتباطات، اقدامات و انتظارات کسب وکارهای فاوا برای جهش فراوری و مبارزه با آفات بیماری کرونا را مطرح نمود.

اقدامات و انتظارات کسب وکار های فاوا برای جهش فراوری و مبارزه با آفات بیماری کرونا

به گزارش ، بنا بر گزارش گروه دریافت خبر سیتنا، بندهای مطروحه در نامه فرامرز رستگار، دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران به وزرای صمت و ارتباطات پیرامون اقدامات و انتظارات کسب وکارهای فاوا برای جهش فراوری و مبارزه با آفات بیماری کرونا به توضیح ذیل است:

1- صنعت مخابرات کشور برنامه جهش فراوری خود را تنظیم کرده و به وزارت ارتباطات جهت همسویی با سیاست های کلان بخش فاوا تسلیم کرده است که بزودی نهایی خواهد شد.

2- وزارت صمت، صنعت مخابرات را به عنوان رشته ای پیشران و دارای اولویت در برنامه سال 99 خود منظور کرده و بزودی محصولات اولویت دار فاوا اعلام خواهد شد.

3- خریدار محصولات صنعت مخابرات (سخت افزار، نرم افزار و خدمات فنی) عمدتا اپراتورهای ارتباطی مانند شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای موبایل هستند، لذا برای استفاده کامل از ظرفیت سال 99، لازم است که تفاهمات و قراردادها تا دیر نشده مبادله تا از ظرفیت مستمر در 12 ماه سال استفاده شود.

4- کسب و کارها و فراورینمایندگان صنعت فاوا معمولا هزینه های R&D را خودشان تامین می نمایند، ولی انتظار دارند که پس از موفقیت طرح، فورا قرارداد با انها امضا شود و البته توام با تضمین کافی برای پرداخت بموقع.

5- پرداخت نشدن بخش عمده ای از مطالبات فراورینمایندگان توسط شرکت ارتباطات زیرساخت (دولتی) و شرکت مخابرات ایران (عمومی) بابت کالا و خدمات تحویل شده قبلی، گرفتاری اقتصادی غیرقابل جبرانی را برای پیمانکاران به وجود آورده است.

6- اگر تدبیر فوری برای پرداخت مطالبات فراورینمایندگان و کسب وکارهای فاوا اتخاذ نشود، احتمال تعدیل نیروی انسانی ماهر در بخش تحقیق و توسعه، مهندسی و ساخت به وجود خواهد آورد که جهش فراوری را در این بخش با مانع روبرو می سازد.

7- تسهیلاتی که اخیرا توسط دولت برای جبران بخشی از صدمات بحران کرونا در نظر گرفته متاسفانه کسب و کارهای بخش فاوا را در بر نمی گیرد در حالی که صنعت ICT به عنوان صنعت پیشران و تاثیرگذار در اقتصاد همیشه باید از اولویت های حمایتی باشد.

8- علاوه بر دادن فرصت برای پرداخت هایی مانند اقتصادیات ارزش افزوده، بیمه و عوارض، به منظور حفظ این کسب و کارها که متاثر از رکود کاری در دستگاه های کارفرمایی هستد، لازم است که بخشودگی هایی نیز از جانب دولت و دستگاه های عمومی در نظر گرفته شود.

9- در رابطه وام های کم بهره، پس از اینکه زمینه پرداخت آن برای بخش ICT فراهم گشت، باید تاکید شود که وام ها بدون وثیقه ملکی باشد، زیرا وثایق این شرکت ها به طور کامل در رهن بانکهاست و برای تسهیلات به اعتبار شرکت ها و سوابق انها بسنده شود.

10- مبارزه جدی با قاچاق کالای مخابراتی دارای مشابه داخلی که به اشکال مختلف وارد می شود و به فراوری ضربه می زند و متاسفانه توسط بعضی از سازمان های دولتی هم به عنوان خرید داخلی، خریداری می شود برخورد جدی صورت بگیرد و خریدار این نوع کالاها مجازات شود.

11- برای رقابت پذیری بیشتر محصول ایرانی، حقوق و عوارض گمرکی بر مبنای نرخ واقعی ارز که کالا خریداری می شود محاسبه شود (درحال حاضر مبنای محاسبه عوارض گمرکی دلار 4200 تومانی است).

12- در پروژه های عظیم مخابراتی که انحصار مصرف نماینده وجود دارد، برای ایجاد و فراوری فناوری، دستگاه کارفرما با فراوری نماینده مشارکت و تقسیم ریسک شود.

مجله واحدی: مجله واحدی: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 18359

به "اقدامات و انتظارات کسب وکار های فاوا برای جهش فراوری و مبارزه با آفات بیماری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات و انتظارات کسب وکار های فاوا برای جهش فراوری و مبارزه با آفات بیماری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید