اژدها به گلستان وارد می گردد

به گزارش شیوا مارکت، تهران- خبرنگاران- مدیر مجموعه فرهنگی کاخ گلستان از برگزاری موزه مشترک با کشور چین اطلاع داد و اضافه نمود: نمایشگاهی از ظروف چینی منقش به اژدها با همکاری موزه شانگهای در کاخ گلستان برگزار می گردد.

اژدها به گلستان وارد می گردد

مسعود نصرتی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرنگاران با اعلام این که مسئولان موزه شانگهای چین با ارسال نامه الکترونیکی خواستار حضور و برگزاری نمایشگاهی در ایران شدند، گفت: برای نخستین بار است که چین در ایران موزه مشترک برگزار می نماید.

نصرتی از وجود ظروف چینی و مینیاتور از دوره قاجار در کاخ گلستان اطلاع داد و اضافه کرد: تعداد بسیاری از نسخ خطی چینی نیز از دوره قاجار در کاخ گلستان موجود است.

وی اضافه کرد: قرار شد مسئولان موزه چین، برای برگزاری این موزه در دو بخش ظروف چینی و نسخ خطی حدود 200 اثر به ایران بیاورند تا در کنار آثار خود آنها را به نمایش درآوریم.

نصرتی از حضور کارشناسان چینی به منظور شرایط نگداری آثار موزه اطلاع داد و گفت: شرایط خوب نگهداری سبب شد آنها به انتقال آثارشان به ایران ترغیب شوند.

مدیر کاخ گلستان گفت: امیدواریم در نیمه نخست امسال این نمایشگاه در ایران برگزار گردد و در نیمه دوم سال نیز همین نمایشگاه با این آثار را در چین برگزار کنیم.

فراهنگ** 3377** 9053

safariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 5408

به "اژدها به گلستان وارد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اژدها به گلستان وارد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید