پیشنهادهایی برای بازدید از نمایشگاه های هنری

به گزارش شیوا مارکت، گالری ها و مراکز هنری تهران با برپایی نمایشگاه هایی میزبان هنردوستان هستند.

پیشنهادهایی برای بازدید از نمایشگاه های هنری

سازمان اسناد و کتابخانه ملی

به گزارش خبرنگاران، نمایشگاه و رونمایی از آثار خوشنویسان دوره قاجار از مجموعه خصوصی نگارخانه دال، در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شده است. علاقه مندان می توانند برای بازدید از نمایشگاه تا 22 آبان ماه هر روز از ساعت 8 تا 16 به موزه کتاب و میراث مستند، مراجعه نمایند.

نگارخانه نقش دنیا

نگارخانه نقش دنیا می گوید حمایت از هنرمندان نسل جوان را نیز یکی از هدف های خود قرار داده و هر سال با ارسال فراخوان و انتخاب آثار با توجه به وسعت مکان نمایشگاهی از این آثار را برگزار می نماید. حالا قرار است چهارمین نمایشگاه فراخوان استعدادهای جوان 18 آبان ماه ساعت 16 تا 20 افتتاح گردد و تا 23 آبان ادامه داشته باشد.

گالری نقش دنیا در خیابان نیاوران، میدان یاسر به سمت تجریش، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی 2، پلاک 9 قرار گرفته است.

گالری ویستا

دومین نمایشگاه گروهی نقاشی گرامی داشت زنده یاد توران میرهادی همزمان با دومین سال درگذشت او در گالری ویستا برگزار می گردد. از کودکی... نام این مجموعه است که آثار 17 هنرمند به یاد توران میرهادی خلق شده اند و به انتخاب بهنام کامرانی به تماشا درمی آیند.

نمایشگاه از کودکی... از 18 تا 25 آبان (غیر از شنبه) در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک11 میزبان علاقه مندان است.

موزه ملی ایران

نمایشگاه باستان شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس 560 اثر تاریخی باستانی هلند را به مدت شش ماه تا 17 فروردین 1398 در موزه ملی ایران به نمایش می گذارد. ر میان 560 شی باستانی و تاریخی در 331 ردیف از موزه درنتس شهر آسن در هلند، تابلوهای نقاشی ای نیز حضور دارد که هنردوستان علاقه مند به میراث فرهنگی می توانند از آن ها بازدید نمایند. گالری نقاشی این نمایشگاه دربرگیرنده منتخبی از آثار هنرمندان هلندی است که عمدتا شامل مناظر و زندگی روستایی در استان درنته است.

یکی از تابلوهای به نمایش درآمده بر دروازه ابدیت نام دارد که به دلیل موضوعیت آن با هلند، از مخزن موزه هنرهای معاصر برای نمایش در این نمایشگاه امانت گرفته شده است. تابلویی را که با نام چشم انداز خانه روستایی در درنته 1894 معرفی شده است، مسوولان موزه درنتس با حمایت ینکگیرولوتریج سال گذشته از نهاد دیگری خریداری نموده اند، اما تا قبل از انتقال آن به ایران، در هیچ کدام از تالارها یا نمایشگاه های هلند نمایش داده نشده بود.

گالری سیحون

یک هنرمند طراحی های مجسمه گونه اش را به گالری سیحون می برد. بداهگی عنوان سومین نمایشگاه انفرادی میلاد زینلی است که در گالری سیحون بر پا خواهد شد.

او درباره این نمایشگاه گفته است: این مجموعه دربرگیرنده 27 طراحی در ابعاد کوچک است که با روانویس سفید و سیاه روی کاغذ گراف اجرا شده است. برخی تصور می نمایند این طراحی ها پیش فراوری خلق مجسمه هستند. از نخستین نمایشگاه گروهی که طراحی هایم را به نمایش گذاشتم همواره مخاطبان چنین تصوری از طراحی های من داشتند، چون طراحی هایم قابلیت حجم گونه دارند.

نمایشگاه میلاد زینلی از 18 تا 30 آبان در گالری سیحون خیابان وزارا، کوچه چهارم، پلاک 11 میزبان علاقه مندان خواهد بود.

گالری گلستان

گالری گلستان نیز این روزها میزبان نمایشگاه نقاشی پشت شیشه بهرام دبیری است. علاقه مندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا روز چهارشنبه 23 آبان ماه به غیر از روزهای پنجشنبه علاقه مندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه جمعه تا سه شنبه از ساعت 16 تا 20 و چهارشنبه ها از ساعت 16 تا 19 به گالری گلستان واقع در دروس، خیابان کماسایی، پلاک 34 مراجعه نمایند.

خانه هنرمندان ایران

دومین جشنواره عکس کیمیا 18 تا 28 آبان در خانه هنرمندان ایران برگزار می گردد. در این نمایشگاه 45 عکس با موضوع فعالیت در حوزه معدن و صنایع معدنی در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد.

دومین جشنواره عکس کیمیا که با هدف گسترش و ترویج موضوعات مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی راه اندازی در حال برگزاری است و نمایشگاه این جشنواره جمعه 18 آبان ساعت 17 در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان ایران افتتاح می گردد.

تور فرانسه: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 1792

به "پیشنهادهایی برای بازدید از نمایشگاه های هنری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهادهایی برای بازدید از نمایشگاه های هنری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید