ایران و جمهوری آذربایجان طرح نیروگاهی رودخانه ارس را آنالیز کردند

به گزارش شیوا مارکت، باکو - خبرنگاران - اجلاس کمیسیون مشترک فنی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای آنالیز روند اجرای طرح ساخت و بهره برداری از سدها و نیروگاه های خداآفرین و قیز قلعه سی بر روی رودخانه ارس در وزارت انرژی این کشور برگزار گردید.

ایران و جمهوری آذربایجان طرح نیروگاهی رودخانه ارس را آنالیز کردند

به گزارش روز آدینه وزارت انرژی جمهوری آذربایجان، در این اجلاس، وضعیت جاری اجرای طرح ساخت سدها و نیروگاه های خداآفرین و قیز قلعه سی، اقدامات آینده، تعهدات نهادهای مربوطه برای اجرای این طرح آنالیز شد.

النور سلطان اف معاون وزیر انرژی جمهوری آذربایجان و رییس آذری کمیسیون مشترک فنی طی سخنانی در این اجلاس گفت: اجرای این طرح از اهمیت راهبردی برخوردار است و بنا بر این سرعت بخشی به روند ساخت و ساز و مبادله اطلاعات در این زمینه بسیار مهم است .

همچنین گروه کاری ویژه مسئول بر روند ساخت و ساز سدها و نیروگاه های خداآفرین و قیز قلعه سی گزارشی در باره کارهای اجرا شده ارائه و بیان کرد که تا به حال 95 درصد از کارهای ساخت سد خداآفرین اجرا شده و نیز برنامه ریزی شده ساخت نیروگاه برق آبی قیز قلعه سی در سال آینده میلادی به انتها برسد.

توافقنامه ساخت و بهره برداری از سدها و نیروگاه های خداآفرین و قیز قلعه سی میان جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران 24 بهمن سال 1394 در تهران امضا شد و از سوی مجلس دو کشور هم مورد تصویب قرار گرفته.

برای اجرای این طرح انرژی، کمیسیون مشترک فنی متشکل از مسئولان و کارشناسان انرژی جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران تاسیس شده است .

در سفر اردیبهشت امسال پرویز شاهبازاف وزیر انرژی جمهوری آذربایجان به ایران، نخستین نشست کمیسیون مشترک فنی برای اجرای موافقتنامه بین دولتی جمهوری آذربایجان و ایران درباره ادامه ساخت، بهره برداری و استفاده از منابع آب و انرژی سدها و نیروگاه های برق آبی خدا آفرین و قیزقلعه سی بر روی رودخانه ارس در تهر ان برگزار و بر اهمیت اجرای این طرح ها برای اقتصاد دو کشور از جمله بخش کشاورزی تاکید شد.

خاورم ** 337 ** 1071

tafatton.ir: تفطن: گردشگری، تور لحظه آخری ارزان قیمت، بلیط، ویزا، هتل

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 3732

به "ایران و جمهوری آذربایجان طرح نیروگاهی رودخانه ارس را آنالیز کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و جمهوری آذربایجان طرح نیروگاهی رودخانه ارس را آنالیز کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید