این خوراکی ها خونتان را رقیق می نمایند

به گزارش شیوا مارکت، خبرنگاران : بعضی مواد طبیعی خانگی هستند که می توان از آن ها به عنوان رقیق کننده خون استفاده کرد.

این خوراکی ها خونتان را رقیق می نمایند

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، بعضی اختلالات سبب می شوند که پزشک برایتان داروی رقیق نماینده خون تجویز کند. با این حال چند ماده طبیعی وجود دارند که گفته می گردد به کاهش خطر لخته شدن خون یاری می نمایند.

فقط یادتان باشد که هرگز نباید این روش های درمانی طبیعی را به جای دارو های تجویزی رقیق نماینده خون یا همراه با دارو های تجویزی و بدون صحبت با پزشک تان مصرف کنید.

زردچوبه

مطابق با مطالعه ای در سال 2012، یکی از اصلی ترین ترکیبات فعال زردچوبه، کورکومین، به عنوان یک ماده ضد انعقاد عمل می نماید.

زنجبیل

زنجبیل حاوی سالیسیلات است، ماده شیمیایی طبیعی که در بسیاری از گیاهان یافت می گردد. استیل سالیسیلیک اسید، که از سالیسیلات گرفته شده و معمولاً آسپرین نامیده می گردد، می تواند به جلوگیری از سکته و حمله قلبی یاری کند.

غذا های حاوی سالیسیلات مانند آووکادو، بعضی توت ها، فلفل قرمز و آلبالو گیلاس نیز ممکن است از لخته شدن خون جلوگیری نمایند.

دارچین

دارچین حاوی کومارین است، ماده شیمیایی که در بعضی داروها، به عنوان یک ضد انعقاد قوی عمل می نماید. دارچین همچنین ممکن است فشار خون را کاهش دهد و التهاب ناشی از آرتروز و سایر بیماری های التهابی را تسکین دهد. با این حال، مطالعات اجرا شده روی انسان، شواهدی جهت استفاده از دارچین برای بیماری ها ارائه نمی دهد.

هنگام استفاده از دارچین به عنوان داروی رقیق نماینده خون، احتیاط کنید. یک ارزیابی ریسک در سال 2012 نشان داد که مصرف دارچین در طولانی مدت در غذاها، می تواند باعث آسیب کبدی گردد.

سیر

بعضی از تحقیقات گزارش می دهند که پودر سیر فعالیت ضد انعقاد دارد. آنالیز دیگر چندین مطالعه در خصوص سیر نشان می دهد که می تواند خون را رقیق کند، اگرچه اثرات آن کم و کوتاه مدت است.

ویتامین E

گزارش شده است که ویتامین E یک ضد انعقاد ملایم است اما تعیین نیست که چه مقدار ویتامین E خون را رقیق می نماید، اگرچه محتمل است که بیش از 400 واحد بین المللی (IU) در روز احتیاج باشد. مصرف مقادیر زیاد مکمل ویتامین E به مدت طولانی، می تواند اثرات منفی داشته باشد؛ بنابراین دریافت ویتامین E از غذا ها گزینه بهتری است. بعضی مواد غذایی حاوی ویتامین E عبارتند از بادام، روغن آفتابگردان، تخمه آفتابگردان و غلات کامل.

عصاره هسته انگور

عصاره هسته انگور نیز می تواند به عنوان یک ماده رقیق نماینده طبیعی خون عمل کند. به دلیل این تأثیرات، مرکز ملی پزشکی مکمل و جایگزین آمریکا پیشنهاد می نماید افرادی که دارای اختلالات خونی هستند، کسانی که دارو های رقیق نماینده خون مصرف می نمایند و افرادی که قصد انجام عمل جراحی دارند، نباید از عصاره هسته انگور استفاده نمایند.

رقیق نماینده های طبیعی خون؛ بروملین

بروملین آنزیمی است که در آناناس یافت می گردد و می تواند یک درمان موثر برای بیماری های قلبی عروقی و فشار خون بالا باشد. تحقیقات نشان می دهند که بروملین می تواند خون را رقیق نموده و تشکیل لخته را کاهش دهد. این آنزیم همچنین دارای خواص ضد التهابی است.

ماهی سالمون

گفته می گردد غذا های سرشار از اسید های چرب امگا 3 مانند ماهی سالمون یا تن، از بهترین غذا های رقیق نماینده خون هستند. اسید های چرب امگا 3 به کاهش سطح کلسترول در بدن یاری می نمایند و احتمال لخته شدن خون را کاهش می دهند.

بادام

بادام ترد و خوشمزه، یکی از عالترین منابع ویتامین E است. ویتامین E خاصیت ضد لخته شدن دارد و می تواند به عنوان یک رقیق نماینده خون موثر عمل کند.

روغن زیتون

روغن زیتون که یکی از سالم ترین روغن های دنیا است، آنتی اکسیدان هایی دارد که با رادیکال های آزاد و التهاب مقابله و به نوبه خود به رقیق شدن خون یاری می نمایند.

چای بابونه

چای بابونه یکی دیگر از رقیق نماینده های طبیعی خون نسبتاً بی خطر محسوب می گردد. اگر داروی رقیق نماینده خون استفاده می کنید، بهتر است از نوشیدن آن در مقادیر زیاد پرهیز کنید.

انگور، کشمش، آلو خشک

آسپرین معمولا برای رقیق شدن خون تجویز می گردد. یکی از اجزای موجود در آسپرین سالیسیلات است اما این ترکیب در انگور، کشمش و آلو نیز موجود است. این میوه ها برای رقیق شدن خون بسیار مناسب هستند.

انواع توت و انار

توت ها آنتی اکسیدان هایی دارند که از التهاب جلوگیری و با رادیکال های آزاد مقابله می نمایند و باعث بهبود جریان خون می شوند. انار هم میوه دیگری است که برای خون مفید است.

چهارمغز (گردو)

چهارمغز نیز حاوی اسید های چرب امگا 3 است که به کاهش کلسترول و رقیق شدن خون یاری می نمایند.

سبزیجات برگ سبز

بعضی سبزیجات برگ سبز دارای ویتامین E هستند که چنانچه گفته شد، به رقیق شدن خون یاری می نماید.

ایستگاه بازی: ایستگاه بازی: آشنایی با بازی های کامپیوتری و کنسول های بازی

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 27217

به "این خوراکی ها خونتان را رقیق می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این خوراکی ها خونتان را رقیق می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید