بازدید از چه جاذبه هایی در کوش آداسی رایگان است؟

به گزارش شیوا مارکت، تفریحات رایگان کوش آداسی

یکی از پر ترددترین و محبوب ترین مقاصد سفرهای تفریحی خارجی در حال حاضر، شهر بندری و ساحلی کوش آداسی در ترکیه است. ساحل شنی و آفتاب ملایم و دلنشین کوش آداسی با آب و های متعادل و 4 فصل آن البته سال هاست که این شهر را تبدیل به مقصد تفریحی شماره 1 برای خیلی ها نموده است. با این که کوش آداسی را بیشتر به سواحلش می شناسند اما، تمامی جاذبه های این شهر محدود به ساحل هایش نمی گردد. در این شهر بندری جاذبه های مختلف و دیدنی گوناگون و مختلف کم نیست. بعضی از این جاذبه ها بلیت ورودی دارند و بعضی هم نه! اگر تور کوش آداسی را برای سفر خود درتابستان انتخاب نموده اید با ما همراه باشید زیرا ما امروز می خواهیم تا در خبرنگاران به شما تفریحات رایگان کوش آداسی را معرفی نماییم پس با ما همراه باشید.

بازدید از چه جاذبه هایی در کوش آداسی رایگان است؟

معرفی و آنالیز تفریحات رایگان کوش آداسی

یکی از زیباترین شهرهای ترکیه و البته دنیا، بندر کوش آداسی است که معنای اسمش، جزیره پرنده است. این جزیره بسیار زیبا و پر مسافر ترکیه ای قدمت بسیار زیادی از نظر تاریخی دارد. اما قبل از این که درباره تاریخ، سرگذشت و ویژگی های جغرافیایی این شهر بدانید بیایید تا تفریحات رایگان کوش آداسی را به شما معرفی نماییم.

  • رفتن به سواحل کوش آداسی

کوش آداسی اصلا شهر ساحل هاست و کسی نیست که به قصد نرفتن به ساحل های این شهر بندری و زیبا به آن سفر نکند! از آن جایی که رفتن به سواحل کوش آداسی از مهم ترین تفریحات رایگان کوش آداسی است، ما برای این که شما از زمانتان بهترین استفاده را ببرید، بهترین سواحل کوش آداسی را با درج جزئیاتی مختصر از آن ها برایتان معرفی می نماییم.

ساحل بانوان | Ladies Beach

یکی از معروف ترین سواحل کوش آداسی، ساحل مخصوص بانوان است که در زبان ترکی به آن کادرینلار دنیزی می گویند. با این که امروزه ورود برای عموم مردم به این ساحل آزاد است اما روزگاری در این ساحل تنها بانوان تردد می نموده اند. در این هتل می توانید از محیط عمومی ساحل به رایگان بهره ببرید و از بودن در آن لذت ببرید. البته اگر هم بخواهید می توانید تا از کافه ها و رستوران های ساحلی که در کادینلار دنیزی برای شما در نظر گرفته شده است نیز استفاده نمایید که طبیعتا برای شما شامل هزینه هایی می شود. اگر می خواهید از این ساحل بهره ببرید به یاد داشته باشید که از ساعت 7 الی 8 شب در این ساحل نگهبانان حضور دارند و امنیت مراجعین را تامین می نمایند.

ساحل مرکز شهر | Downtown Beach

این ساحل در بین منطقه مارینا و بندر قرار گرفته است. این ساحل نزدیک ترین ساحل به مرکز شهر کوش آداسی است و از این نظر به خاطر نزدیکی به هتل ها و مراکز رفاهی مختلف بسیارش مورد اقبال است.

ساحل شن های نقره ای | Silver Sand Beach

ساحل شن های نقره ای هم یکی از دیگر ساحل های دوست داشتنی کوش آداسی است که هم حضور در آن رایگان است و هم بسیار زیباست و در بین بهترین سواحل کوش آداسی قرار می گیرد. شما می توانید از مرکز شهر کوش آداسی با مینی بوس به مقصد این ساحل بروید.

ساحل لانگ بیچ | Long Beach

این ساحل بزرگ 18 کیلومتری، دارای بخش های مختلفی هست که همه آن ها پذیرای کسانی هستند که به قصد یکی از بهترین گزینه ها برای تفریح رایگان در کوش آداسی به آن می آیند، می باشد. در حال حاضر بیشتر از بخش جلویی این ساحل استفاده می شود و در آن بسیاری از پارک های آبی معروف نیز قرار گرفته است.

ساحل الماس و طلا | Diamond & Gold Beach

این ساحل با اسم جالب و عجیبش، در آیدین تور سیستی قرار گرفته و یکی از مکان هایی است که در لیست تفریحات رایگان در کوش آداسی و ساحل های خوب این شهر قرار می گیرد. در راه رسیدن به این ساحل می توانید از بازار نازیلی هم دیدن کنید. اگر دوست داشتید تا به رستوران بروید، کافه رستوران های ساحلی خوبی در ساحل الماس و طلا موجود هستند.

ساحل عشق | Love Beach

ساحل عشق فقط یک ساخل برای آفتاب دریافت و تفریحات ساحلی نیست! در این ساحل امکان قایقرانی هست، کافه و رستورانی جالب و با کیفیت هست، صبحانه های ترکی هست و خلاصه هر چیز که حس خوب را در شما بیانگیزد در ساحل عشق کوش آداسی وجود دارد.

کوساداسی WEATHER

  • بازدید از شهر تاریخی پرینه | Priene

یکی از جاذبه های بسیار معروف این شهر که در لیست جاذبه ها و تفریحات رایگان کوش آداسی قرار می گیرد، شهر تاریخی پرینه است. پرینه در واقع یک منطقه مسکونی و بسیار قدیمی در کوش آداسی ترکیه است که قدمتش به دوران یونان باستان می رسد. در واقع وجه تسمیه پرینه، شباهتش با تخت جمشید ایران اما با معماری به سبکی یونانی است. البته پرینه در زمانی که شهر کوش آداسی در واقع افسوس بوده است، ساخته شده بوده. داستان ویران شدن افسوس نیز جالب توجه است. این شهر به خاطر طقیان رودخانه میندر در قرن 2، به صورت کامل تخریب شد و در نتیجه آن، شهر پرینه هم نابود گشت. بعد از آن هم که به صورت کلی این شهر خالی از سکنه گشت و دیگر کسی در آن زندگی نکرد.

در حال حاضر هم که دیگری پرینه ای برای زندگی کردن وجود ندارد، بازدید از این شهر تبدیل به یکی از جاذبه های دیدنی و البته رایگان در کوش آداسی شده است. بیشترین جاذبه هایی که در این شهر تخریب شده نظر هر کسی را به خود جلب می نماید، تالار آتن و آمفی تئاتر معروف پرینه است که هنوز هم تا حدودی فرم قدیمی خود را حفظ نموده اند. آمفی تئاتر این مجموعه دارای 6500 جایگاه نشستن سنگی است که اتفاقا مساحت بسیار زیادی را در بر گرفته است.

  • بازار بزرگ کوش آداسی | Kusadasi Grand Market

درست است که لازمه رفتن به هر بازاری خرید کردن است اما بازار بزرگ کوش آداسی آن قدر با صفا و زیبا است که نه تنها یکی از جاذبه های این شهر است بلکه گشت و گذار در آن یکی از تفریحات رایگان کوش آداسی است. این بازار از دو بخش مختلف و مجزا تشکیل می شود و به همین خاطر یکی از بزرگ ترین بازارهای ترکیه به حساب می آید.

در این بازار حدودا 5 هزار بازار مختلف وجود دارد که وسیله های مختلفی را ارائه می نمایند. اگر قصد خرید هم داشته باشید باز این بازار انتخاب خوبی است زیرا می توانید هم سوغاتی و هم لباس و دیگر وسایل را از اصل گرفته تا کپی و های کپی پیدا نمایید. درباره این بازار و فروشنده هایش باید این نکته کاربردی را بدانید که آن ها قادر هستند تا به چندین زبان با مشتریان صحبت نمایند و بنابراین از لحاظ برقراری ارتباط با آنان، مشکل چندانی نخواهید داشت.

  • کلیسای سنت جان کوش آداسی | Basilica of St. John

کلیسای سنت جان کوش آداسی یکی دیگر از مواردی است که در تفریحات رایگان کوش آداسی آن را به شما معرفی خواهیم کرد. داستان این کلیسای بسیار معروف این است که یکی از قدیسه ها و کشیش های معروف سال های آخر عمر خود را در شهر افسوس تاریخی گذرانده و پس از مرگش پیکر او را دقیقا در کنار همین جایی که این کلیسا بنا شده، دفن نموده اند. البته این کلیسا 300 سال بعد و در قرن 4 میلادی ساخته شد. این کلیسا اول کوچک بود اما به مرور زمان به مساحت آن بیشتر از قبل افزوده شد. در ساخت این کلیسا از سنگ و آجر استفاده نموده اند.

درباره این کلیسا جالب است بدانید که 200 سال بعد از ساختنش و در زمانی که این کلیسا رو به خرابی می گذاشته است، به دستور امپراتور وقت یونان هم بازسازی شد و هم بزرگ تر. در تزئین بنای تازه این کلیسا از سنگ مرمر هم استفاده نموده بودند. بیشتر قسمت های این کلیسا در قرن 5 میلادی ساخته شدند و در زمان عثمانی ها برای مدتی از این کلیسا به عنوان مسجد نیز استفاده می نموده اند.

  • پیک نیک در روستای کرازلی | Kirazli Vilage

یکی از بهترین جاهایی که می توانید در سفرتان به کوش آداسی به عنوان یکی از تفریحات رایگان در این شهر از آن بازدید کنید، روستای کرازلی است. این روستا که پر است از باغات و تاکستان های انگور و دیگر محصولات مختلف، یکی از سر سبزترین مناطق موجود در کوش آداسی است که بازدید از آن می تواند مفرح روحتان باشد. یکی از بعد از ظهرهای مدت اقامتتان در این شهر تفریحی را انتخاب کنید و بار و بندیل پیک نیک را در حدی که وسیله های همراهتان در این سفر اجازه می دهد جمع آوری کنید و به این روستا در فاصله 10 کیلومتری کوش آداسی بروید. در این روستا می توانید اگر دوست داشتید از محصولات تازه و ارگانیک محلی ها و یا بازارهای روزانه کرازلی خرید کنید. ضمناً گشت و گزار در خیابان های باریک و در بین خانه های کاهگلی و یا کاملا سفید رنگ آن را به هیچ عنوان نباید فراموش کنید. این روستا از آن دسته جاذبه های زنده در این شهر است که همواره برای جذب توریست و گردشگر آماده است و هر 4 فصلش زیباست.

  • گشت و گزار در شبه جزیره دیلک | Dilek National Park

شبه جزیره دیلک برای کسانی مناسب است که عشق به طبیعت گردی دارند و طبیعت گردی در سفر برایشان یک اولویت است. گشتن در شبه جزیره دیلک یکی دیگر از تفریحات رایگان در کوش آداسی است که آن را به شما پیشنهاد می کنیم. در این ناحیه پر است از مسیرهای مناسب برای پیاده روی و کوهنوردی. این پارک در فاصله 32 کیلومتری کوش آداسی از سمت جنوب قرار گرفته است و دارای مساحتی 28 هزار هکتاری است.

در این پارک برای مراجعان امکاناتی همچون: دوش های ساحلی، آلاچیق، جایگاه، میز و بسیاری از وسایل و امکانات دیگر وجود دارد که شرایط را برای راحتی شما در هنگام حضور در این پارک مهیا می نماید. در شبه جزیره دیلک که به آن پارک ملی دیلک هم می گویند، بهترین چشم اندازها برای شما وجود دارد. البته، ساحل تمیز و بکر دیلک یکی از بهترین نکات مثبت آن است. برای پیک نیک و یا یک طبیعت گردی کامل در کوش آداسی این پارک را به شما پیشنهاد می کنیم.

  • شهر تاریخی ملیتوس | Miletus

میلتوس با این که در دیدیم قرار گرفته است اما به علت نزدیکی آن به کوش آداسی یکی از جاذبه ها و علی الخصوص تفریحات رایگان کوش آداسی نیز قرار گرفته است. جالب است درباره این شهر این نکته را بدانید که تا قرن 4 میلادی، سلجوقیان در این شهر تاریخی زندگی می نموده اند اما به هر حال این شهر توسط امپراتوران رومی این شهر را به صورت کامل مورد بازسازی قرار دادند. میلتوس در خود جاذبه های مختلف و فراوانی دارد که بعضی از آن ها رایگان و بعضی دیگر دارای هزینه ای کم برای بازدید می باشند و در واقع برای بازدید از حمام و موزه شهر میلتوس باید هزینه وروردی بسیار کمی را پرداخت نمایید اما، بازدید از قلعه بیزانسی و بازمانده های تالار آپولو در شهر میلتوس کاملا رایگان است.

  • دیدیما | Didyma

دیدیما یکی از مراکز تجمعات هلینیستی ها بوده است که به عنوان دومین تالار با گرایش مذهبی دنیا شناخته می شود. دیدیما از لحاظ تاریخی برای یونانی ها هم دارای ارزش بسیاری است و به همین خاطر هم جاذبه ای دیدنی در کوش آداسی است و هم بازدید از ان در زمره تفریحات رایگان کوش آداسی به حساب می آید. در بازدید از این تالار می توانید تا با یونان کلاسیک آن هم از نوع باستانیش بهتر و بیشتر آشنا شوید بنابراین، اگر علاقه مند به این بخش از تاریخ و یونان دارید، حتما از دیدیما دیدن کنید زیرا، هم فال است و هم تماشا!

beauty-of-life.ir: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: الی گشت
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 6434

به "بازدید از چه جاذبه هایی در کوش آداسی رایگان است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از چه جاذبه هایی در کوش آداسی رایگان است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید