بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی از دهکده سفال در تنکابن

به گزارش شیوا مارکت، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از دهکده سفال خانواده محبی در شهرستان تنکابن بازدید کرد.

بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی از دهکده سفال در تنکابن

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که به استان مازندران سفر نموده است، پیش از ظهر امروز سه شنبه 8 مرداد 98، با حضور در دهکده سفال خانواده محبی در روستای سلیم آباد شهرستان تنکابن، از بخش های مختلف این مجموعه بازدید و با هنرمندان و صنعتگران فعال در دهکده سفال از نزدیک گفت و گو کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این بازدید و با حضور صمیمانه در کنار هنرمندان صنایع دستی و مشارکت با آن ها در فراوری سفال، از نزدیک در جریان فعالیت های هنرمندان در دهکده سفال تنکابن نهاده شد.

قدمت سفالگری در این روستا به حدود یک قرن بر می شود. حدود 10 کارگاه سفالگری در این روستا فعال است و 80 نفر نیز مشغول به کار هستند.

این دهکده سفالگری دارای ارزش صادراتی محصولات و مورد استقبال گردشگران خارجی است. در این دهکده، خاندان محبی از سفالگران برجسته فعالیت دارند که هنر سفالگری در سلیم آباد و بین خانواده محبی قدمتی حدود چهار قرن دارد.

خانواده محبی سالانه 4هزار سفال به کشور های کویت، عراق، ژاپن و آلمان صادر می نمایند و دهکده سفال محبی دارای سه مجوز پروانه فراوری کارگاهی، 14 مجوز پروانه فراوری انفرادی و 4 کارت شناسایی است.

tour-thailand.ir: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 9129

به "بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی از دهکده سفال در تنکابن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید رئیس سازمان میراث فرهنگی از دهکده سفال در تنکابن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید