باشگاه های ما قراردادبستن بلد نیستند؛ در فوتبال ایران پول، عشق و علاقه را مشخص می کند

به گزارش شیوا مارکت، تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس عامل اصلی قراردادهای نجومی برخی فوتبالیست ها را ضعف باشگاه ها در عقد قرارداد با بازیکن عنوان نمود.

باشگاه های ما قراردادبستن بلد نیستند؛ در فوتبال ایران پول، عشق و علاقه را مشخص می کند

اسماعیل حلالی در گفت وگو با پانا در مورد ورود به سال 1400 گفت: سالی که گذشت با اینکه پرسپولیس فینال آسیا را تجربه کرد و اتفاق مثبتی بود اما به لحاظ فوتبالی و غیر فوتبالی تلخی های زیادی داشتیم. به لحاظ فوتبالی هر اتفاقی که می توانیم تصور کنیم برای ما افتاد. از محرومیت ها تا متأسفانه از دست دادن دوستان و رفقای فوتبالی و غیر فوتبالی؛ با اینکه نباید ناشکر باشیم و به مشیت و تقدیر الهی گردن بنهیم، اما روی هم رفته سال خوبی نبود. به خصوص اینکه مهرداد میناوند عزیز و علی انصاریان خوش خنده را که اصلاً تصور نمی کردیم، از دست دادیم.

وی ادامه داد: واقعاً این اتفاقات هنوز در باور آدم نمی گنجد. ولی این بیماری لعنتی این دو عزیز را از ما گرفت. این قدر اتفاقات بدی پشت سر هم افتاد که اگر شیرینی هم بود، آن را از بین برد. آرزو می کنم که دیگر چنین سالی را هرگز نداشته باشیم. واقعاً مردم ما سختی های زیادی متحمل شدند و این بیماری مسائل را چند برابر کرد.

هافبک سابق پرسپولیس در ادامه به قراردادهای نجومی فوتبالیست های امروزی اشاره کرد و گفت: نمی دانم در فوتبال چرا قرارداد می بندند و در کنارش آپشن می گذارند؟ اگر باشگاهی بازیکنی را جذب می کند، برای این است که بتواند با پاس گل ها و گل هایش به تیم کمک کند. اما متأسفانه می بینیم که در آپشن ها برای دادن پاس گل و زدن گل هم پول اضافه طلب می کنند. اصلاً برای چه چیزی باشگاه شما را گرفته است؟ شما را استخدام کردند که گل بزنید و بازی کنید.

حلالی ادامه داد: وقتی به مهاجم برای زدن هر گل 15 میلیون پول می دهند، پس برای چه چیزی 3 میلیارد به او می دهید؟ مهاجم را گرفتید که گل بزند. وقتی چنین قراردادی می بندند، نمی دانم آدم باید دعا کند که مهاجمش گل بزند یا نزند؟ اگر گل نزند، تیم نتیجه نمی گیرد؛ اگر گل بزند، باید کلی پول برای آن گلش بپردازی. در نتیجه مشخص می شود که باشگاه های ما قرارداد بستن را بلد نیستند و اصلاً در مورد آینده آن قرارداد فکر نمی کنند.

پیشکسوت پرسپولیس در پاسخ به این سوال که اگر اکنون بازی می کردید، قیمت شما چقدر بود؟ شرح داد: هیچ موقع نمی خواهم کیفیت یا توانایی بازیکنان فعلی را زیر سؤال ببرم ولی اصلاً آرزو نمی کنم که ای کاش الآن فوتبالیست بودم و فلان قدر قرارداد می بستم و پول می گرفتم. تفکراتم شاید قدیمی است، ولی اصلاً دوست ندارم شرایط الآن را تجربه کنم. همان موقع که بازی کردم را بیشتر دوست دارم. آن موقع رفاقت ها، تعصب ها و دوست داشتن ها عمیق تر بود. همه اتفاقات دلی رخ می داد. اما الآن همه چیز ظاهری شده و فقط پول بیشتر عشق و علاقه را مشخص می کند.

وی ادامه داد: الآن مستقیم در چشمت نگاه می کنند و دروغ می گویند. احترام ها از بین رفته است و احترام به بزرگ تر و کوچک تر اصلاً الآن معنی ندارد. در فوتبال امروزی که اصلاً حرف تعصب به پیراهن را نزنید. تعصب به پیراهن به میزان قرارداد و دریافتی ها بستگی دارد. اگر بخواهم پولی که از پرسپولیس گرفتم را با دستمزدهای الآن مقایسه کنم، در واقع مجانی بازی می کردیم.

هافبک دهه 70 پرسپولیس در ادامه درباره سال جدید و ادامه لیگ برتر بیستم گفت: امسال تنها تیمی که شایستگی جام دریافت را دارد، پرسپولیس است. این تیم خیلی سختی کشیده و با دستان بسته توانسته هم در آسیا و هم در لیگ مقابل رقبا خودش را بالای جدول نگه دارد. بازیکنان خوبی هم در نیم فصل جذب تیم شده اند و می توانند در ادامه کمک حال تیم باشند. تیم ما شکل خوبی به خودش گرفته است. نفرات تأثیرگذاری را در پست هایی که نیاز داشت، جذب کرده است. البته فراموش نکنیم که سپاهان هم تیم فوق العاده ای با نفرات زیاد و تأثیرگذاری دارد و می بینید که شانه به شانه پرسپولیس حرکت می کند.

وی در سرانجام گفت: استقلال هم نفرات خوبی دارد اما نتایجی که گرفته و مسائلی که داشته آنها از لحاظ امتیازی عقب هستند. با تعویض سرمربی شکل تیم شان بهتر شده است. نیم فصل دوم قطعاً نسبت به نیم فصل اول شرایط به مراتب سخت تر است. مدعیان زیاد شده اند و شکل بازی ها جذاب تر و بهتر شده است. دوست دارم بازی ها فنی تر و قوی تر دنبال شود. کیفیت و جذابیت بازی ها استرس را بالا می برد. احساسم این است که رقابت های جذاب تری در پیش خواهیم داشت.

کنفرانس هکا: مجله خبری و تحلیلی صنایع کشاورزی و تولیدی

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 29317

به "باشگاه های ما قراردادبستن بلد نیستند؛ در فوتبال ایران پول، عشق و علاقه را مشخص می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باشگاه های ما قراردادبستن بلد نیستند؛ در فوتبال ایران پول، عشق و علاقه را مشخص می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید