با محدودیت های کرونایی چگونه به سفرهای نوروزی برویم؟

به گزارش شیوا مارکت، از ورود ویروس کرونا به کشور بیش از یک سال است که می گذرد. کرونا بسیاری از کار های زندگی روزمره ما از فرایند طبیعی خارج نموده. مهمانی ها به خاطر این ویروس بسیار محدود تر شده باعث شده تا سفر های تفریحی و غیر ضروری تا حد امکان کاهش پیدا کند. لازم به ذکر است این ممنوعیت ها و جریمه های سنگینی که تا امروز اعمال شده هنوز جلودار خیلی از سفر های تفریحی نشده و خیلی از افراد به هر نحوی به هدف تفریح اقدام به سفر رفتن میکنند. اما با تمامی این تفاسیر بعضا شرایطی پیش خواهد آمد که افراد ناچار به ترک شهر خود و مسافرت به شهر های دیگر هستند. ما در این مقاله کوشش داریم تا با معرفی بهترین فروشگاه های اینترنتی و سایت های خدماتی به شما برای داشتن سفری امن تر در این ایام یاری کنیم. به یاری این سایت ها میتوانید در صورتی که تصمیم به سفر داشتید، سفری کم خطر تر را تجربه کنید.

با محدودیت های کرونایی چگونه به سفرهای نوروزی برویم؟

انتخاب مقصد سفر نوروزی

قبل از آغاز هر سفر، مشخص مقصد نسبت به هر چیزی اولویت بالا تری دارد. مناسب ترین شهر برای مقصد سفر شما، در مرحله اول به هدف شما از سفر بر میگردد. در صورتی که سفر کاری و یا مشخصی پیش رو دارید عملا انتخاب مقصد بی معنی است اما برای سفر های تفریحی، آنالیز جاذبه های تفریحی شهر های مختلف به شما برای انتخاب یک مقصد خوب یاری میکند. سایت های اینترنتی بسیار زیادی هستند که شما میتوانی به راحتی از آنها یاری بگیرید. مجله های گردشگری مثل خبرنگاران، کجارو، سفر زون، سی ایران و… اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار میدهند. در بین تمامی این مجله های گردشگری سایت خبرنگاران کوشش دارد تا اطلاعات را بصورت کامل و دقیق در اختیار شما قرار دهد.

پیشنهاد اکید ما این است که قبل از انتخاب مقصد به یاری سایت های معتبر خبری مثل ایسنا، ایرنا، خبر فارسی و … از شرایط رنگ شهر ها که توسط ستاد مبارزه با کرونا اعلام شده آگاه شوید و در صورتی که مقصد مد نظرتان شرایط نارنجی یا قرمز داشت از سفر صرف نظر نموده یا مقصد خود را تغییر دهید. خبرگزاری ایسنا، همیشه کوشش دارد تا اخبار روز و موثق را در اختیار شما قرار دهد.

انتخاب وسیله سفر نوروزی

انتخاب وسیله مناسب برای سفر بسیار اهمیت دارد، سفر از طریق خودرو شخصی، قطار، هواپیما و یا اتوبوس هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

سفر نوروزی با خودرو شخصی

طبیعتاً سفر با خودروی شخصی بخصوص در این شرایط کرونایی بسیار ایمن تر است. چرا که تنها خانواده شما هستند که در خودرو حضور دارند و احتمال تعامل با شخصی که از سلامت آن اطمینان ندارید به حداقل میرسد. در صورتی که تصمیم به سفر با خودرو شخصی خود دارید حتما باید قبل از این که آغاز به حرکت کنید از سلامت ماشین اطمینان حاصل کنید. در مرحله اول آنالیز سلامت موتور و درست کار کردن آن است که به یاری مکانیک خبره میتوانید از مطمئن شوید. پس از آن آنالیز لنت ترمز، تسمه تایم، تسمه دینام، دیسک و صفحه، شمع، روغن ها، فیلترها، تنظیم باد لاستیک ها و زاپاس و بطور کلی اطمینان از سلامت قطعات مصرفی خودرو است. آنالیز لوازم مصرفی خودرو نیز بهتر است توسط متخصص مورد تایید شما صورت گیرد. در مرحله آخر شما باید از سلامت چراغ ها، برف پاک کن، سیستم گرمایشی خودرو و سطح آب رادیاتور اطمینان حاصل کنید. لازم به ذکر است آنالیز این بخش ها احتیاج به تخصص نداشته و خود شما میتوانید اقدام به آنالیز آنها کنید. در این بین ممکن است بسته به راستا احتیاج به لوازم جانبی مثل زنجیر چرخ، ابزار آلات داشته باشید که باید از سلامت و وجود آنها نیز خاطر جمع شوید.

در هر یک از بخش هایی که شرح داده شد، در صورت مشاهده خرابی باید اقدام به خرید لوازم یدکی مورد احتیاج نموده و قطعات را تعمیر یا تعویض نمایید. به همین دلیل با هدف تأمین قطعات مورد احتیاج شما فروشگاه های اینترنتی لوازم یدکی همچون یدک یار، دیجی کالا، ماشین نو، بی نی سی و … فعالیت می نمایند که میتوانید به یاری آنها اقدام به خرید قطعه مورد احتیاج برای تعمیر خودرو خود کنید. در بین تمامی این فروشگاه ها مجموعه یدک یار بصورت تخصصی فروش لوازم یدکی خودرو فعالیت می نماید. یدک یار با موجود داشتن گستره بالایی از انواع قطعات برای تمامی خودروها با ارائه ضمانت اصالت قطعات و تحویل 2تا4 ساعته در تهران و24 تا 48 ساعته در سایر استان ها انتخاب خوبی برای خرید لوازم یدکی محسوب میشود این در صورتی است که سایر فروشگاه های اینترنتی لوازم یدکی خودرو معمولا یک تا چند روز بعد از سفارش قطعه را به دست شما خواهند رساند. همینطور خدمتی که یدک یار علاوه بر سایر فروشگاه های اینترنتی لوازم یدکی در اختیار شما قرار میدهد، ارائه مشاوره رایگان خرید لوازم یدکی است. با استفاده از مشاوره رایگان میتوانید به راحتی تمامی سوال های خود را در باره برند و کیفیت لوازم یدکی مورد احتیاج خود بپرسید. از طرفی یدک یار ضمانت اصالت لوازم یدکی را به شما ارائه میدهد و شما با اطمینان کامل قطعه اصل را بروی خودرو خود نصب میکنید.

سفر نوروزی با هواپیما، قطار، اتوبوس

با توجه به شیوع ویروس کرونا، بدیهی است سفر کردن با وسایل حمل و نقل عمومی مثل هواپیما، قطار یا اتوبوس به دلیل بسته بودن فضا و حضور افراد ناشناس خطر ابتلا به کرونا را افزایش میدهد. هرچند ستاد مبارزه با کرونا محدودیت هایی را مثل فروش 50 درصدی بلیط و یا الزام همراه داشتن تست منفی کرونا مسافرین اعمال نموده است اما نمیتوان گفت این محدودیت ها موجب شده تا احتمال ابتلا به کرونا به صفر درصد برسد.

بین هواپیما، قطار و اتوبوس در صورتی که امکان تهیه بلیط یک کوپه کامل برای شما فراهم باشد طبعا امن ترین راه سفر با وسایل حمل و نقل عمومی است. در هر صورت برای هر سه وسیله، هواپیما، قطار و اتوبوس شما احتیاج به خرید بلیط دارید. برای خرید بلیط میتوانید از سایت هایی مثل علی بابا، فلایتیو، رسپینا 24 و … یاری بگیرید. در بین تمامی این سایت ها مجموعه علی بابا با هدف فروش بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس با ارزانترین قیمت توانسته لیست کاملی از تمامی شرکت های ارائه خدمات در اختیار شما عزیزان قرار دهد، همینطور امکان لغو بلیط را به راحتی برای شما فراهم ساخته لذا پیشنهاد اول ما یاری دریافت از سایت علی باباست. لذا برای خرید بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس سایت علی بابا مرجع معتبر و شناخته شده است.

اقامتگاه سفر نوروزی

اقامتگاه شما در طول سفر نوروزی بسیار اهمیت دارد. اقامت در هتل یا اجاره ویلای مناسب طبیعتا به افزایش کیفیت سفر شما یاری میکند. از طرفی هر ساله در تعطیلات سال نو قیمت رزرو هتل ها یا اجاره ویلا و مسکن افزایش چشمگیری پیدا میکند. لذا پیدا کردن اقامتگاهی تمیز، با کیفیت که قیمتی مناسب داشته باشد یک موضوع مهم بشمار میرود. پیشنهاد خبرنگاران در این مورد یاری دریافت از سایت هایی مثل اسنپ تریپ، رهی نو، رسپینا 24 و اگر به دنبال بومگردی هستید سایت شب است. در بین این مجموعه ها اسنپ تریپ مجموعه کاملتری از هتل ها و اقامتگاه های مختلف در اختیار شما قرار میدهد. لذا پیشنهاد میکنیم حتما نگاهی به این سایت داشته باشید.

در نهایت توصیه ما با توجه به شیوع بیماری کرونا این است که تا حد ممکن از سفر های غیر ضروری پرهیز کنید. اما در صورتی که تصمیم به مسافرت داشتید میتوانید به یاری سایت ها و فروشگاه های معرفی شده در این مقاله سطح کیفی سفر خود را افزایش دهید. سایت خبرنگاران پیشاپیش عید نوروز 1400 را تبریک گفته و آرزوی سلامتی و سفرهایی امن برای شما عزیزان دارد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همگردی
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 28401

به "با محدودیت های کرونایی چگونه به سفرهای نوروزی برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با محدودیت های کرونایی چگونه به سفرهای نوروزی برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید