بدشانسی برانکو، قرعه شانس جوان ها

به گزارش شیوا مارکت، پروفسور باید قید بازیکنان باتجربه اش را بزند و جوان هایی را که ماه ها از روی نیمکت به تماشای بازی های پرسپولیس می نشستند و جز در روزهای تنگدستی فرصتی برای عرض اندام پیدا نمی کردند، به زمین بفرستد.

بدشانسی برانکو، قرعه شانس جوان ها

به گزارش خبرنگاران ، فکر می کردیم پارگی رباط صلیبی ماهینی و انصاری بدترین اتفاق برای این پرسپولیسِ خسته است اما نمی دانستیم که مصدومیت های بعد از آنها روزهای وحشتناک تری را برای تیم برانکو ترسیم نموده. روزهایی که کمبود بازیکن در پرسپولیس بدجوری توی ذوق مان می زند. برانکو حالا کمال و نعمتی را هم از دست داده و شاید حتی شجاع هم نتواند بازی کند. این یعنی پروفسور باید قید بازیکنان باتجربه اش را بزند و جوان هایی را که ماه ها از روی نیمکت به تماشای بازی های پرسپولیس می نشستند و جز در روزهای تنگدستی فرصتی برای عرض اندام پیدا نمی کردند، به زمین بفرستد. آن چند بازیکن اصلی اش هم که در زمین می مانند، بعضی هایشان باید تغییر پست بدهند تا هیچ فضایی خالی نماند. در واقع پرسپولیس با ترکیبی ناشناخته و جوان به دیدار ماشین سازی می رود. با یک تیم غیرتخصصی و کم تجربه.

ترکیب پنجشنبه پرسپولیس را از خودِ برانکو هم اگر بپرسی، شاید پاسخ روشنی تحویلت ندهد. حداقل اینکه کمی زمان می خرد برای چیدن یازده بازیکنی که نیمی از آنها باید در پست های غیرتخصصی بازی نمایند. دلیلش روشن است. کمال کامیابی نیا به خاطر کارت زردی که در بازی هفته پیش برابر تراکتورسازی گرفت، چهار اخطاره شد و محروم از حضور در بازی با ماشین سازی.

حال آنکه پرسپولیس پیش از این حسین ماهینی و محمد انصاری را از دست داده و مصدومیتی که در همان بازی با تراکتورسازی گریبان شایان مصلح را گرفت، او را هم از بازی این هفته محروم کرد. بدتر از همه اما آسیب دیدگی سیامک نعمتی و شجاع خلیل زاده در آخرین تمرین پرسپولیس بود و خالی تر شدن دست های برانکو که خدا می داند چطور می خواهد از پس این بازی بربیاید. تا پیش از این همه امیدش به نعمتی بود که دست کم با حضور او خط دفاع را محکم نگه دارد و جای مصلح را هم با عقب کشیدن ربیع خواه پر می کرد. آنوقت بشار رسن برای یاری به نوراللهی به وسط زمین می رفت و فقط آدام همتی برای پر کردن جای خالی او در بال راست به ترکیب اصلی اضافه می شد.

حالا اما دفاع راست پرسپولیس هم خالی مانده و آقای سرمربی مجبور است یک بازیکن جوان و کم تجربه دیگر را هم در ترکیب یازده نفره اش بگنجاند. قرعه شانس به نام کدام بازیکن می افتد؟ احسان علوان زاده یا شاهین عباسیان؟ انتخاب دشواری است و البته شانس علوان زاده پررنگ تر به نظر می رسد. هر چه باشد او هم در لیگ برتر و هم در لیگ قهرمانان برای پرسپولیس به میدان رفته و حتی پیش از سرخپوش شدن هم در لیگ برتر بازی نموده بود.

در حالی که عباسیان با اینکه تجربه بازی در تیم های جوانان و امید ایران را دارد، حتی یک دقیقه هم برای پرسپولیس به میدان نرفته و این می تواند بهترین توجیه باشد برای حضور علوان زاده در ترکیب اصلی. اینگونه که او جلوتر از ربیع خواه، بال چپ پرسپولیس باشد و عالیشاه که او هم دو سه هفته است با مصدومیت بازی می نماید، به سمت راست برود تا رسن کناردست نوراللهی، جای کمال را بگیرد. این البته به شرطی است که شجاع بتواند بازی کند.

در غیر اینصورت برای ایوانکوویچ چاره ای نمی ماند جز اینکه محسن ربیع خواه را به دفاع میانی بفرستد و دفاع چپ را بسپارد به یکی دیگر از جوان های کم تجربه اش. مثلا می تواند علوان زاده را که تجربه اش به بقیه نیمکت نشین ها می چربد، بجای بال چپ در دفاع چپ به بازی بگیرد و جای خالی عالیشاه را که به راست می رود، با حمیدرضا طاهرخانی پر کند. بقیه جوان ها هم تا وقت تعویض، روی نیمکت می نشینند.

در واقع این شجاع است که تکلیف پرسپولیس و ترکیب اصلی اش را معین می نماید و حتما به همان اندازه که برانکو از غیبت احتمالی او و غیبت قطعی بقیه مصدومانش نگران است، جوان های همیشه نیمکت نشین پرسپولیس خوشحالند که در دل همه بدشانسی ها، بالاخره شانس به آنها رو نموده اما آیا توانش را دارند که از پس بازی با ماشین سازی بربیایند؟

2 - 470

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 2 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 2253

به "بدشانسی برانکو، قرعه شانس جوان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدشانسی برانکو، قرعه شانس جوان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید