برخورد پلیس فرانسه با تجمع اعتصاب کنندگان در پاریس

به گزارش شیوا مارکت، پلیس فرانسه با اعتصاب کنندگان پاریسی که مقابل یک ایستگاه قطار دست به تظاهرات زده بودند، درگیر شده و شماری را بازداشت کرد.

برخورد پلیس فرانسه با تجمع اعتصاب کنندگان در پاریس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که اعتصابات در فرانسه برای نوزدهمین روز متوالی ادامه دارد، پلیس پاریس امروز (دوشنبه) با اعتصاب کنندگان بخش حمل ونقل ریلی درگیر شد.

به نوشته روزنامه گاردین، صدها تن از اعضای اتحادیه ها و اعتصاب کنندگان، مقابل ایستگاه قطار گار دِلیون تجمع کردنده بودند که پلیس کوشش کرد تا راستا را باز کند.

این ایستگاه، یکی از پرترددترین ایستگاه های قطار فرانسه بوده و مسافران زیادی را بین پاریس، شهرهای جنوب فرانسه و پیست های اسکی حومه کوه های آلپ منتقل می نماید.

شماری از اعتصاب کنندگان در این تجمع به سخنرانی علیه طرح بازنشستگی دولت پرداخته و خواهان ادامه یافتن اعتصابات در سال نو میلادی شدند.

سپس روشن کردن منوّر و وسایل آتش بازی توسط معترضان، این ایستگاه قطار را در دود غرق کرد و متقابلاً نیروهای پلیس به سمت آن ها یورش برده و شماری را دستگیر کردند.

این تظاهرات در حالی انجام شد که روز گذشته امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از اتحادیه های حمل ونقل درخواست کرد برای جلوگیری از مختل شدن سفرها در طول تعطیلات کریسمس به اعتصاب خود پایان دهند.

برخلاف دعوت بعضی اتحادیه ها به توقف اعتصاب در خلال تعطیلات کریسمس، چندین گروه کارگری بخش حمل ونقل ریلی با آن مخالفت نموده اند. در نتیجه همچنان بعضی خطوط حمل ونقل ریلی بین شهری پرسرعت فرانسه در حالت تعطیل بوده و نیمی از راستاهای متروی پاریس نیز بسته هستند.

دولت فرانسه اعلام نموده هر چقدر که اعتصابات ادامه داشته باشد، از اجرای طرح جدید حقوق بازنشستگی عقب نشینی نخواهد کرد.

ق

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 14787

به "برخورد پلیس فرانسه با تجمع اعتصاب کنندگان در پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد پلیس فرانسه با تجمع اعتصاب کنندگان در پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید