برگزاری تمرینات تیم ها قبل از ارسال تست ها به سازمان لیگ، تخلف است

به گزارش شیوا مارکت، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: تا زمانی که تیم ها نتایج تست ها را به این سازمان ارائه ننمایند نمی توانند تمرینات خود را آغاز نمایند.

برگزاری تمرینات تیم ها قبل از ارسال تست ها به سازمان لیگ، تخلف است

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره مثبت شدن تست کرونای بعضی بازیکنان و عوامل تیم ها بیان نمود: بعضی تیم ها با ذکر دلایلی برای برگزار نشدن ادامه رقابت ها، به سازمان لیگ فشار آوردند، اما در نهایت ستاد ملی مقابله با کرونا به ما اجازه داد تا بازی ها را آغاز کنیم. برهمین اساس پروتکل های بهداشتی استخراج و تدوین شد.

وی اضافه نمود: طبق یکی از بند های این پروتکل اگر 5 بازیکن یک تیم کرونا گرفته باشند، مسابقات آن تیم به تعویق می افتد، اما در حال حاضر تمرینات تیم ها تعلیق نمی گردد. مانند همواره رعایت بحث بهداشتی سرلوحه کار سازمان لیگ و فدراسیون پزشکی- ورزشی است. متاسفانه ما تنها به وسیله مصاحبه ها متوجه شده ایم بازیکنان بعضی تیم ها کرونا گرفته اند و تا به امروز نتایج تست ها برای سازمان لیگ ارسال نشده است.

برگزاری تمرینات بدون ارائه تست ها به سازمان لیگ تخلف است

مهدی توضیح داد: بعضی باشگاه ها پس از تست گیری وارد تمرینات شده اند، اما نتایج تست های شان را به ما اعلام ننموده اند. این موضوع تخلف است و تمام تیم ها قبل از آغاز تمرینات باید جواب تست ها را به ما ارائه بدهند تا ببینیم آیا این تست ها مطابق با پروتکل است یا خیر؟ نتایج حاصل از تست های کرونا معین می نماید تیمی اجازه تمرین دارد یا خیر؟

وی ادامه داد: باشگاه گل گهر پس از آگاه شدن از مثبت اعلام شدن تست کرونای بازیکنان خود، تمرینات را تعطیل کرد و ما به همین دلیل از این باشگاه تقدیر و تشکر می کنیم، اما تمام تیم ها باید قبل از هر بحثی نتایج تست ها را به مراجع پزشکی ذی صلاح و سازمان لیگ ارائه بدهند تا برای صدور هرچه سریع تر مجوز تمرین به آن ها یاری کنیم.

باشگاه ها می خواهند فضای برآورد ایجاد نمایند

مهدی اضافه نمود: باشگاه ها مدام فشار آوردند که 3 هفته برای انجام دادن تمرینات آماده سازی کم است و ما هم در نهایت این مهلت را به چهار هفته رساندیم. اکنون سه روز از فرصت قانونی باشگاه ها برای آغاز تمرینات گذشته است. نمی دانم خیلی از تیم ها از اعضای خود تست گرفته اند یا خیر و اگر هم این اقدام اجرا شده باشد، نتایج تست ها را به ما نداده اند. این موضوع نشان می دهد خود باشگاه ها جای اینکه بخواهند کارشان اصولی پیش برود، می خواهند فضای برآورد ایجاد نمایند.

وی درباره اینکه آیا ناظر انجام شدن فرآیند آغاز تمرینات تیم ها پس از معین شدن جواب تست ها، سازمان لیگ است یا فدراسیون پزشکی- ورزشی گفت: ستاد مقابله با کرونا در ورزش نیرو های آموزش دیده ای را موظف نموده هر روز در تمرینات تمام تیم ها حاضر شوند تا ضمن نظارت بر تست گیری ها، بحث اجرای پروتکل های مدون را هم تحت نظر داشته باشند. در این 2 روز نتوانستم مستقیم با مسئولان این ستاد در تماس باشم و چند باری تلفنی با هم در تماس بودیم، اما فکر می کنم از فردا (سه شنبه) هیچ تیمی نمی تواند تمرینات خود را بدون حضور ناظر برگزار کند. باید هر روز گزارش هایی از تمرینات تیم ها و نحوه کنترل اعضای تیم ها از سوی پزشکان آن ها تنظیم گردد. تا خاتمه هفته باید نظمی که در پروتکل آمده است، در تمرینات تمام تیم ها حاکم گردد.

بار ها تاکید کردیم بازیکنی که تحت نظر کادر پزشکی باشگاه باشد ریسک ابتلایش به کرونا کمتر است

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره اینکه آیا باشگاه ها حتی در صورت برگزار نشدن بازی ها وظیفه نداشتند اعضای خود را در برابر کرونا کنترل نمایند تا این تعداد بازیکن و اعضای تیم های مختلف به ویروس مبتلا نشوند، پاسخ داد: این موضوع بسیار درست است. بار ها تاکید کردیم اگر بازیکن تحت کنترل کادر پزشکی باشگاه خود قرار بگیرد و در چارچوب رعایت پروتکل های بهداشتی وارد فضای تمرینی گردد، بی شک از لحاظ ابتلا به ویروس با ریسک کمتری روبرو است و نگرانی خودش و خانواده اش کمتر خواهد شد.

خیلی از موارد پروتکل های بهداشتی رعایت نشده است

وی ادامه داد: تیم ها فقط اولین تست را انجام داده اند و به مرور و به شکل مکرر باید تست های بعدی را هم پشت سر بگذارند. متاسفانه خیلی از موارد از سوی تیم های مختلف رعایت نشده است. تیم ها از سازمان لیگ تضمین می خواستند که بازیکنی در طول مسابقات کرونا نگیرد. امروز خوشحالیم که با اجبار ما تیم ها وارد مرحله تست گیری شده اند درحالیکه وظیفه ذاتی هر تیمی است که از بازیکنان خود مراقبت پزشکی داشته باشد.

نتایج تست ها نشان می دهد بازیکنان تحت کنترل باشگاه نبوده اند

مهدی اضافه نمود: باشگاه ها را طبق پروتکل بهداشتی مدون وارد فاز تست گیری کردیم. نتایج تست ها نشان می دهد موارد بهداشتی به درستی از سوی بازیکنان بعضی تیم ها رعایت نشده یا بازیکنان تحت کنترل تیم ها نبوده اند.

با رعایت پروتکل ها، شرایط برای آغاز بازی ها سفید می گردد

وی درباره اینکه آیا با تداوم فرایند فعلی و افزایش تعداد تست های مثبت تیم ها، سازمان لیگ اصراری به برگزاری ادامه رقابت ها دارد یا خیر، گفت: شرط ابتدایی همه برای برگزاری مسابقات، سلامتی بازیکنان است و تحت هیچ شرایطی نمی پذیریم سلامتی فردی را به خطر اندازیم. این موضوع هم با اجرای صحیح و درست پروتکل های بهداشتی ارتباط مستقیم دارد. تیم ها حدود یک ماه برای برگزاری تمرینات زمان دارند و اگر پروتکل ها به درستی اجرا گردد، برای برگزاری مسابقات به شرایط سفید می رسیم.

تیمی که با ما همکاری نکند مشمول جرائم انضباطی می گردد

مهدی توضیح داد: در غیر این صورت باید روش های جایگزین را پیش بگیریم. بعضی از این روش ها تعویق چندین روزه تمامی مسابقات، تعویق بازی های تیمی است که بیش از 5 بازیکن آن به کرونا مبتلا هستند و اگر حس کنیم تیمی قصد همکاری با ما را ندارد، آن تیم را شامل جرائم انضباطی خواهیم کرد.

تیم هایی که تست بازیکنان شان مثبت است باید مجدد تست بدهند

وی ادامه داد: در حال حاضر امیدوار هستیم بازی ها از تاریخ مقرر (29 خرداد) برگزار گردد. درباره تیم هایی که تعدادی از بازیکنانشان به کرونا مبتلا شده اند یا مشکوک هستند درصدد هستیم تا خاتمه هفته مراکز مرجع و ثالثی را برای تست گیری مجدد از آن ها فراهم کنیم تا بحث ریسک در اعلام نتایج را به حداقل برسانیم.

سازمان لیگ نمی تواند پروتکل ها را تغییر بدهد

مهدی درباره احتمال تغییر در پروتکل های بهداشتی درنظر گرفته شده برای تیم ها گفت: اگر هم قرار باشد چنین اتفاقی رخ بدهد، باید از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا انجام گردد. سازمان لیگ اجازه تغییر در پروتکل ها را ندارد.

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره درخواست بعضی مربیان تیم های میانه جدولی برای برگزار نشدن ادامه رقابت ها بیان نمود: باید برای برگزاری مسابقات شرایط حاکم را در نظر بگیریم. هرچند شاید ادامه لیگ برای این تیم های میانه جدولی از لحاظ شرایط شان در جدول بی فایده باشد، اما باید به سایر تیم ها احترام گذاشته و در رقابت ها شرکت نمایند.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 20283

به "برگزاری تمرینات تیم ها قبل از ارسال تست ها به سازمان لیگ، تخلف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری تمرینات تیم ها قبل از ارسال تست ها به سازمان لیگ، تخلف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید