جهان به نقطه بی بازگشت کوروناویروس نزدیک می شود، شرایط ایران بر همه خاورمیانه تاثیر می گذارد

به گزارش شیوا مارکت، کارشناسان می گویند سرعت شیوع ویروس کورونا از تلاش ها برای مهار آن پیشی گرفته است و جهان دارد به نقطه بی بازگشت از لحاظ انتشار این عامل بیماری زا نزدیک می شود.

جهان به نقطه بی بازگشت کوروناویروس نزدیک می شود، شرایط ایران بر همه خاورمیانه تاثیر می گذارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین این هشدار کارشناسان در زمانی داده می شود که شیوع گسترده ویروس کورونا ایتالیا وادار به اعلام محدودیت های رفت وآمد در مناطق مبتلای کشور کرده است، تقریبا همه کشورهای اطراف ایران مرزهایشان برای جلوگیری از انتشار ویروس به درون قلمروهایشان بسته اند و رئیس جمهور کره جنوبی این کشور را در شرایط هشدار قرمز قرار داده است.

دو روز پس از آنکه تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت ضروری است جامعه بین المللی پیش از بسته شدن کامل پنجره فرصت اقدام کند، برخی از کشورهایی که بیشترین شیوع بیماری را داشته اند، هنوز نتوانسته اند جلوی انتشار ویروس را بگیرند.

  • سازمان جهانی بهداشت: شیوع کورونا در ایران بسیار نگران کننده است | پنجره فرصت دارد بسته می شود

در حالیکه روز یکشنبه 4 اسفند شمار موارد ثابت شده عفونت بیماری کووید-19 در سراسر جهان تقریبا به 78000 مورد رسید، کارشناسان می گویند شرایط به زودی به یک آستانه بحرانی خواهد رسید.

50000 نفر در 11 شهرک در شمال ایتالیا از جمعه شب در قرنطینه خانگی هستند، پلیس در خیابان ها گشت زنی می کند و هر کسی که هنگام ورود یا خروج از مناطق دچار شیوع بیماری بازداشت شود، باید جریمه بپردازد. مقامات در ایران به عنوان یک اقدام پیشگیرانه دستور تعطیلی مدارس، دانشگاهها و سایر مراکز آموزشی را داده اند.

  • اقدامات سختگیرانه در ایتالیا را برای جلوگیری از انتشار ویروس کورونا| جریمه تخطی کنندگان از قرنطینه
  • جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در ایران ؛ 15 نفر زیاد شد | 8 نفر جان خود را از دست دادند | اسامی شهرهای درگیر

مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی روز یکشنبه پس از گزارش پنجمین مرگ ناشی از ویروس جدید کورونا و بیش از 123 مورد جدید بیماری که شمار کل موارد را به 556 مورد رساند، این کشور را در شرایط هشدار قرمز قرار داد.

در طرف دیگر جهان، آزمایش چهار نفر از 32 مسافر بریتانیایی و ایرلندی کشتی گردشی دایموند پرینسس که روز شنبه با هواپیما به بریتانیا بازگردانده شده بودند، مثبت شد. به این ترتیب شمار کل موارد عفونت با ویروس جدید کورونا در بریتانیا به 13 مورد رسید.

  • کارشناسان هشدار می دهند

با وجود افزایش شمار بیمار در سراسر جهان، در برخی از خوشه های بیماری هیچ ارتباط آشکاری با چین پیدا نشده است، بنابراین کارشناسان در مشخص چگونگی آغاز آنها به مشکل افتاده اند.

پل هانتر، استاد پزشکی در دانشگاه ایست انگلیا و صاحب نظر در زمینه عفونت ویروس جدید کورونا هشدار تدروس را تایید کرد و گفت امکان مهار کردن بیماری دارد از دست می رود.

هانتر گفت: مدیر کل سازمان جهانی بهداشت اخیرا درباره بسته شدن پنجره فرصت برای مهار همه گیری اخیر صحبت کرده بود. ما پس از وقایع 24 ساعت گذشته به این نقطه بی بازگشت که پس از آن توانایی ما برای مهار همه گیری جهانی (پاندمی) به سرانجام می رسد، نزدیک تر شده ایم.

هانتر گفت با وجود اینکه موارد جدید بیماری در چین محل آغاز شیوع بیماری در حال کاهش است، در چند روز اخیر تحولات بسیار نگران کننده ای رخ داده است.

او به افزایش ناگهانی موارد بیماری در کره جنوبی که تا به حال در این همه گیری بی سابقه بوده است، اشاره کرد و گفت: شناسایی خوشه بزرگی از موارد بیماری در ایتالیا نگرانی بزرگی برای اروپا ایجاد می کند و می توان انتظار شناسایی موارد بیشتر بیماری را در روزهای آینده در این منطقه داشت.

هانتر همچنین گفت شرایط در ایران می تواند پیامدهای عمده ای برای منطقه خاورمیانه داشته باشد. او گفت: یک مشکل دیگر در مورد شیوع بیماری در ایران وجود منازعات مسلحانه گسترده در این منطقه جهان است.

چرا جهان نگران شیوع ویروس کورونا در ایران است؟ | کانون های ثانویه شیوع کورونا

دکتر رابین تامپسون، پژوهشگر اپیدمیولوژی ریاضی در دانشگاه آکسفورد به این نکته اشاره کرد که شمار موارد بیماری در ایتالیا در فاصله میان جمعه و شنبه دو برابر شده است. او گفت: این مرحله مهمی از شیوع ویروس کورونا است. ایزوله کردن سریع موارد بیماری حتی در اشکال خفیف آن برای پیشگیری از سرایت عمده شخص به شخص در اروپا الزامی است. ضروری است که دستورالعمل های بهداشت عمومی در این باره رعایت شوند.

safariro.ir: سافاری رو: گردش و تفریح در سافاری های جهان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shivamarket.ir شناسه مطلب: 16308

به "جهان به نقطه بی بازگشت کوروناویروس نزدیک می شود، شرایط ایران بر همه خاورمیانه تاثیر می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهان به نقطه بی بازگشت کوروناویروس نزدیک می شود، شرایط ایران بر همه خاورمیانه تاثیر می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید